• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

פרופ' רוני גמזו מתנגד להמלצת המל"ל לסגר כללי בסוף אוגוסט

קבינט הקורונה ידון היום ב"תכנית הרמזור" של גמזו | שרים בביקורת על פרויקטור הקורונה: "נראה אובד עצות" | גמזו בתגובה: "אני קורע את התחת, תנו לעבוד"

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה. "זה התפקיד הניהולי הכי מורכב שעשיתי". צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

קבינט הקורונה ידון היום (ד') ב"תכנית הרמזור" של פרופ' רוני גמזו, שממשיך להתנגד לסגר כללי בסוף אוגוסט כפי שהציע המל"ל. הדיון יתקיים בשיחת ועידה.

פרופ' גמזו הציע הטלת "סגרים משתנים על פי רמות התחלואה בערים וביישובים שונים". הוא כינה תכנית זאת בשם "תכנית רמזור". אם תאושר תכניתו, צפויים ככל הנראה להתבטל סגרי סוף השבוע שלא הוכיחו עצמם עד כה. לעומת זאת, המל"ל דוחק בשרים להחליט על הטלת "סגר מלא על כל המדינה לשבועיים האחרונים של אוגוסט" כדי לקטין במימדי התחלואה בגל השני ולהוריד את התחלואה מתחת ל-400 נדבקים חדשים ביום וכך לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' גמזו, מציע כאמור לסמן ישובים וערים בצבעים אדום, כתום וירוק ולהטיל "סגרים דיפרנציאליים על הערים האדומות והקלות על ערים שיסומנו כירוקות". תכניתו כוללת מתן סמכויות וכלים לרשויות המקומיות ולפיקוד העורף כדי להתמודד עם התחלואה המקומית. עיר אדומה היא זו שבה קיימת רמת תחלואה גבוהה; עיר כתומה היא ישוב עם תחלואה נמוכה יותר אבל עדיין נדרש בה טיפול מקומי בהתאם וכך גם עיר צהובה. עיר ירוקה תוגדר זו שבה התחלואה נמוכה במיוחד ונשלטת על ידי הרשות המקומית.

אתמול סייר פרופ' גמזו בכמה רשויות חרדיות שסומנו כאדומות. הוא אמר לראשיהן: "ברור לנו שאם אתם רוצים לצאת ממעמד של עיר אדומה, אתם יודעים יותר טוב ממני איך לעשות את זה כי אתם שולטים בעיר שלכם הכי טוב. תגידו לי מה צריך כדי לטפל בכך".

כמה מראשי הרשויות אמרו לפרופ' גמזו כי הם מתנגדים להוצאת חולי קורונה למלוניות ומעדיפים שחיילי פיקוד העורף יסייעו בהבאת אוכל לבתים כאשר יוטל סגר מקומי. נמסר כי ההערות של ראשי הרשויות הובאו למטה שהקים פרופ' גמזו כדי לתרגם אותן להצעות תכליתיות.

פרופ' גמזו הציב כזכור מטרה לקבוע מדד אבסולוטי של מגבלות בערים לפי הצבעים והתנאים להסרתן. בתכניתו ישולבו פיקוד העורף, משטרת ישראל בתחום האכיפה; לשכת הבריאות המחוזית וקופות החולים. הערים הירוקות יתוגברו בבדיקות כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. גמזו גם ימליץ להעניק הקלות לערים ירוקות בדגש על אפשרות לפעילויות שונות בשטחים פתוחים.

הבוקר מדווח עמוס הראל ב"הארץ" כי בתוך הממשלה "החלו ההתקפות על תפקודו של פרופ' גמזו" והיו אף שרים שאמרו אתמול, לפי דיווח בגלי צה"ל, כי התנהלותו של פרופ' גמזו הביכה אותם וכי הוא נראה להם אובד עצות. בדיווח נמסר כי יתכן שההסתייגויות אינן אלא "ניסיון מכוון מלמעלה להכשלתו של פרופ' גמזו".

בדיווח ב-ynet נמסר כי פרופ' גמזו הופתע מהדיווחים על ביקורת שרים בקבינט הקורונה על ההופעה שלו בדיון שהתקיים ביום שני ועל כך שהיה לכאורה חסר אונים ולא קונקרטי בהצעותיו. "בסדר, אז אמרו", הגיב פרופ' גמזו בשיחות סגורות. "באתי לכאן לעבוד ואני קורע את התחת כל יום. זה לא פייר. אני אפילו לא שבוע בתפקיד, תנו לי לעבוד".

אמש גם נמסר כי מקדם ההדבקה (R) ירד בימים האחרונים והתייצב על 1. פרופ' גמזו התייחס לכך: "אנחנו רוצים שמקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-1". על פי החלטתו מדי יום שלישי יציג מעתה משרד הבריאות בדיווחים היומיים לתקשורת על התחלואה גם את מדד ה-R.

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  קבינט הקורונה,  קורונה,  ערים אדומות,  סגר,  מל"ל,  חדשות
תגובות
05.08.2020, 19:53

הטוב שברופאים לגיהנום
הפירוש המודרני לכך הוא שבהיותך טוב , אתה לא מתחבא מאחורי תארים , ויושב באולפני חדשות מוארים. אתה מפשיל שרוולים ויורד לשטח לנהל את המלחמה היומ יומית על איכות הבריאות שמקבלים תושביה ואזרחיה של המדינה.
יש לומר זאת בשיא הפרגון לאיכילוב ומנהליו

אנונימי/ת
06.08.2020, 10:38

מה שמביך היא התנהלות השרים שהם בורים ועמי ארצות בנושאי בריאות וגם בנושאים אחרים

אנונימי/ת
06.08.2020, 12:29

לא מפתיע כאשר השרים נבחרים לפי מידת החנפנות וההקרבה שלהם כלפי המנהיג העליון- הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, ולא לפי מידת הנאמנות שלהם לאזרחי ישראל

אנונימי/ת
07.08.2020, 08:37

גם דבריו של יו"ר הר"י בקשר לסגר באוגוסט לא היו צריכים להאמר כאשר גמזו מזיע ועובד קשה תחת עולו של ביבי שמחפש קרדיטים רק לעצמו. יו"ר הר"י טוען שהוא לא דיבר בשם הר"י אבל הוא הוצג בתפקידו ותוארו, לכן יש פה רושם לכאורה של ניחוח פוליטי ולא קולגיאלי, גם כן לכאורה.

אנונימי/ת
09.08.2020, 08:04

'פשעו' העיקרי של גמזו הוא שבגללו ביבי פחות מופיע בטלויזיה כמושיע באנושות.
השרים (שחלקם על גבול האנאלפבתיות) מדבררים דף מסרים מיחצ"ן בלבד.