מחקרים - נגיף הקורונה

החלמתם מקורונה? לפחות 172 תסמינים נמשכים זמן רב לאחר ההחלמה

מסמך חדש מציג את רשימת התסמינים שחווים מחלימי קורונה זמן רב לאחר שלא נמצאה עדות להימצאות הנגיף בגופם | מרבית הסובלים מהתסמינים המאוחרים הם בני 50 ומעלה

מחלת הקורונה בגברים. צילום אילוסטרציה

מסמך שפורסם בסוף השבוע שעבר על ידי בית הספר לרפואה באוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב, לצד מסמך קודם של ה-CDC, מפרט תסמינים שונים שחווים מחלימי קורונה זמן רב, שבועות ולעתים חודשים, לאחר שאין עדות להימצאות הנגיף בגופם.

הנתונים שפורסמו ב-25 ביולי, כולל טבלאות וגרפים, הם מדיווחים של 80 אלף מחלימים ולפיהם עד כה זוהו 172 תסמינים שעלולים להיקשר למחלת הקורונה.

מסמך ה-CDC התבסס על מדגם של 292 חיוביים לנגיף שטופלו במרפאות חוץ (לא בבתי חולים) בין 15 באפריל ל-25 ביוני ורואיינו לאחר בדיקה ראשונית: 94% מסרו סבלו לפחות מתסמין אחד ועד 17 תסמינים כשהגיעו לבדיקה הראשונית. התלונה השכיחה ביותר: עייפות. לאחריה, שיעול וכאבי ראש. 65% דיווחו שחזרו לשגרת החיים במהלך הבידוד חמישה ימים עד 12 יום לאחר הבדיקה הראשונית.

התסמינים שנמשכים שבועות לאחר הבדיקה הראשונית שייתכן והם קשורים לקורונה, מעבר לאיבוד חוש טעם וריח, חום, שיעול, קוצר נשימה, כאבי גרון, כאבי ראש, תשישות וכאבי שרירים, גם לאחר מה שהוגדר החלמה, הם: פגיעה בראייה, פריחות על העור, פגיעה בזיכרון, במוטוריקה, שינויים במערכת העיכול, בצבע הצואה, בריח השתן, נשירת שיער. עדיין לא ברור אם התסמינים אכן קשורים למחלה, לטיפול או לאשפוז הממושך.

מרבית הסובלים מתסמיני הקורונה היו בני 50 ומעלה. 47% מהם התלוננו שהתסמינים נמשכים שבועות לאחר הבדיקה הראשונית. אצל בני 18-34, רק 26% דיווחו שהתסמינים נמשכים. בקרב בני 35-49 התלוננו 32% על המשך התסמינים שבועות לאחר הבדיקה הראשונית שקבעה כי החלימו.

נושאים קשורים:  קורונה,  תסמינים,  חדשות,  מחלת הקורונה,  מחקרים
תגובות