• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
מחקרים - נגיף הקורונה

מחקר חדש מבהיר: מה קורה כשמכסים רק את הפה ולא את האף?

חוקרים מצרפת הגיעו למסקנה: מסיכת מיגון היא דרך יעילה למנוע הידבקות בקורונה אבל רק אם עוטים אותה נכון

מסיכת הגנה (אילוסטרציה)

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת ליון בצרפת ופורסם בשבוע שעבר ב-Cell טוען שלנגיף הקורונה סיכוי גבוה יותר לחדור למערכת הנשימה דרך האף ומסקנתו היא: מסיכת מיגון היא הדרך היעילה למנוע הידבקות אבל רק אם עוטים אותה נכון ומכסים אף האף ואת הפה היטב.

רוב האנשים נושמים דרך האף ולא דרך והוצאת אוויר דרך האף איכותית ובריאה יותר ומשפרת את תפקוד הריאות. במחקר החדש נטען כי מיגון האף הוא הכלי היעיל ביותר נגד הפצת נגיף הקורונה מאדם אחד לאחר.

עורכי המחקר מיפו את מערכת הנשימה ועקבו אחרי עקבות הנגיף בה. החוקרים גילו כי בהשוואה לתאים הנמצאים בגרון ובריאות, לתאים הנמצאים באף יש סיכויים רבים יותר ובאופן משמעותי להזדהם בנגיף וביכולת השתכפלותו אבל גם להיות מופצים החוצה. בתאים אלה, מתברר מהמחקר, יש לנגיף נקודות כניסה רבות יותר דרכן הוא חודר למערכת הנשימה. לכן, עטיית מסיכה כך שהיא מכסה את האף ואת הפה מונעת טוב יותר את הפצת הנגיף ומנגד את חדירתו מהחוץ פנימה בקירבה פיזית לאדם הנושא את הנגיף.

תוצאות המחקר תואמות מסקנות ממחקר קודם של ה-CDC, לפיו יש לעטות מסיכה מאזור הסנטר ועד אזור האף וכן כי עטיית המסיכה חייבת להתבצע כאשר לא מתאפשרת שמירה על ריחוק חברתי כפי שהומלץ: לפחות טווח של שני מטרים בין אדם לאדם.

נושאים קשורים:  מסיכה,  עטיית מסיכה,  הנחיות לציבור,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  מחקרים
תגובות