קורונה בישראל

החיסונים לשפעת בחורף הקרוב יספיקו רק לפחות משליש מהאוכלוסיה

חשש במערכת הבריאות: בשל המחסור העולמי חיסוני השפעת יגיעו לארץ באיחור ניכר, העומס על בתי החולים יגדל בשל תחלואת שפעת-קורונה וקופות החולים ייאלצו לתעדף אוכלוסיות לקבלת החיסון

חיסון לשפעת. אילוסטרציה

ככל שמתקרב החורף ועימו עונת השפעת ומבצעי החיסונים לקראתה, עולה במערכת הבריאות החשש שיחול עיכוב משמעותי של כשישה שבועות בהגעת החיסונים שהוזמנו, בהשוואה למועד הרגיל שבו קופות החולים מתחילות במבצע החיסונים למבוטחיהן. החיסונים כנראה יגיעו לארץ רק בסוף אוקטובר ואז גם יורגשו עומסים בלתי רגילים בבתי החולים. מדווחת הבוקר (ב') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

העיכוב בהגעת החיסונים עלול לגרום למה שקרה בחורף האחרון כאשר הציבור לא הספיק להתחסן או לפתח נוגדנים והשפעת הורגשה היטב. הצורך לחסן במועד גם נועד למנוע סיבוכים כאשר יראו חולים שנפגעים במקביל משני הנגיפים – נגיף השפעת ונגיף הקורונה.

בדיווח מצוטטת כלנית קיי, ראש אגף סיעוד בחטיבת הקהילה ב"שירותי בריאות כללית": "אנחנו רוצים להקדים ולחסן את האוכלוסיה אך נכון לרגע זה קיבלנו הודעה שהחיסונים יגיעו רק בסוף אוקטובר. כל המערכת מגויסת עתה במאמץ מול יצרני חיסונים שונים בעולם כדי להקדים את מועד קבלת החיסונים".

עוד מסרה קיי שבמסגרת היערכות הקופה, יוגדרו אוכלוסיות היעד לחיסוני השפעת, גם "נוכח התחזיות לגל קורונה חורפי חזק והחשש שתחלואת הקורונה תתערבב עם תחלואת השפעת".

ארבע קופות החולים הזמינו כארבעה מיליון מנות חיסון לקראת העונה הקרובה. בשל ביקוש עולמי גבוה צפוי שיגיעו לישראל רק כ-2.8 מיליון מנות חיסון – כלומר עבור פחות משליש מהאוכלוסיה.

נושאים קשורים:  תחלואת חורף,  קופות החולים,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  בתי חולים,  חדשות,  חיסון נגד שפעת
תגובות