• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה על שביתה החל מיום שני הקרוב

השביתה במתכונת חירום תתקיים בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור | יו"ר הסתדרות האחים והאחיות: "אנחנו נוקטים באמצעים כדי למנוע את יום הכיפורים הצפוי של מערכת הבריאות הציבורית"

אחות. צילום אילוסטרציה

הסתדרות האחיות הודיעה לפני שעה קלה כי תפתח בשביתה במתכונת חירום החל מיום ב' (20.7) בשבוע הבא. השביתה תתקיים בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור. הודעה על כך נשלחה על ידי יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, למנהלי בתי החולים, למנהלי קופות החולים ולמשרד הבריאות.

הסתדרות האחים והאחיות התריעה כבר בתחילת השבוע ( ב') כי בכוונתם לממש את הכרזת סכסוך העבודה ולהשבית את המערכת. האחיות מפנות אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר שמונע הקצאת מאות תקנים הנדרשים במיוחד בעת הזאת "ובכך מוביל האוצר את מערך האחיות כולו לקריסה עד כדי סיכון חיי אדם".

כהן מסרה: "נראה כי במבחן המעשה, משרד האוצר אינו עושה די כדי להעמיד את חיי האדם ובריאות העם בראש סדר העדיפויות, ועל כן לצערנו לא נותרה בידינו הברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות - למי לתת טיפול הולם ולמי לא. אובדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל, יעלה בחיי אדם רבים ואיננו מוכנים להיות חלק מהתנהלות זו.

"אנו האחים והאחיות החלטנו לעשות מעשה ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה ואבידות בנפש, להפסיק את הידרדרות אל מול הקורונה ולהימנע מ'יום הכיפורים' הצפוי של מערכת הבריאות הציבורית".

לפני חודש היו בבידוד 124 אחים ואחיות ובתוך כארבעה שבועות זינק מספר זה כדי פי שישה ומשמעות הדבר: נטל גדל והולך על האחיות שנותרו במחלקות בתי החולים, וזאת במקביל לעלייה הניכרת בתחלואה ובאשפוזים של חולי קורונה.

נושאים קשורים:  הסתדרות האחים והאחיות,  אילנה כהן,  שביתה,  משרד האוצר,  סכסוך עבודה,  חדשות,  קורונה
תגובות