• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

ראשי משרד הבריאות: "לא יהיה מנוס מסגר מלא בן שבועיים-שלושה"

נוכח העלייה בתחלואה, גם המל"ל ממליץ לסגור מחדש את המסעדות, בתי הכנסת, בריכות השחייה, חדרי הכושר והקייטנות | נשקלת האפשרות להטיל סגר נרחב בסופי שבוע ובלילות למניעת התקהלויות

שר הבריאות יולי אדלשטיין. "אני לא מוכן יותר לשחק ב'כאילו'". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90?

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, אמר הבוקר (ד') בראיון בגלי צה"ל: "אם העלייה בתחלואה תימשך, ההחלטה על סגר תתקבל עד סוף השבוע או מיד אחריו". בכך למעשה חזר על אזהרת שר הבריאות יולי אדלשטיין שפורסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות": "אם לא יקרה נס – נלך לסגר".

אדלשטיין מתח ביקורת על יו"ר ועדת הקורונה בכנסת ח"כ יפעת שאשא-ביטון ממפלגתו, שבניגוד לעמדת הממשלה הובילה החלטה לאשר פתיחת חדרי כושר ובריכות שחייה. "אינני רואה עוד כלים שעומדים לרשותנו למעט סגר", אמר השר. "אם לא תהיה האטה משמעותית בקצב ההדבקות – אולי בכל זאת נראה תוצאות מההחלטה להגביל התקהלויות וצמצום משתתפי חתונות ואירועים – תידחה בכמה ימים ההחלטה על סגר. נמתין שלושה-ארבעה ימים כדי לראות כיצד זה ישפיע. אני לא מוכן יותר לשחק ב'כאילו'. נושא הסגר יגיע לישיבת הממשלה ביום א'".

ח"כ קיש אמר: "אתמול, בפעם ראשונה מאז שבוע, ראינו ירידה מסוימת באחוז הבדיקות שהניבו תוצאות חיוביות לנגיף. ההחלטה בדיון המיוחד שנערך אתמול היתה לחכות שלושה ימים כדי לראות אם הצעדים שכבר הוטלו הם יעילים". שיעור הבדיקות החיובית אתמול עמד על 5.63%, לעומת 6.40% ביום שלפני כן.

בדיון אתמול עם ראש הממשלה ובהשתתפות המנכ"ל הקודם של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שנקרא לסייע בייעוץ, המליץ המל"ל לסגור מחדש את המסעדות, בתי הכנסת, בריכות השחייה, חדרי הכושר והקייטנות. כן עלתה הצעה להטיל סגר נרחב בסופי שבוע ואולי גם בלילות למניעת התקהלויות והתגודדויות. עדיין לא ברור כיצד לאכוף זאת.

שר הבריאות, דיווחו כלי התקשורת השונים, הביע  בדיון ייאוש מטרפוד הצעדים שמשרדו הציע בדיונים הקודמים. הוא אמר, כך לפי הדיווחים, כי נוכח הכרסום התמידי בהמלצות המשרד, לא יהיה מנוס מסגר מלא.

"הייתי מהמתנגדים לסגר אבל למדתי את הדינמיקה. מההמלצות שמשרד הבריאות מביא חותכים עוד ועוד, כך שבסופו של דבר גם הצעדים שאישרנו בשבוע שעבר לא היו דרמטיים. בסך הכל הפסקנו את החתונות וצמצמנו את המסעדות. עם צעדים כאלה, אין שום סיכוי שנראה ירידה בתחלואה ולכן אני מציע שנתחיל לדבר על סגר מלא - לא סגר של שבוע שאין בו טעם, אלא של שבועיים או אף שלושה" – דבריו שר הבריאות לפי דיווח ב"ישראל היום".

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בקופת חולים "כללית", שנכח בדיון, אמר: "האתגר של מערכת הבריאות הוא לא ציוד או מיטות אלא כוח אדם. הדבר החשוב ביותר בעת הזו הוא השלמת כוח אדם למערכת בטווח הזמן המיידי והבינוני. האוכלוסיה הקשישה נשמרת טוב יותר כעת, אך צריך להגביר את ההגנה עליה. צריך לעשות הכל שקבוצות הסיכון והמבוגרים יישמרו".

נושאים קשורים:  יולי אדלשטיין,  משרד הבריאות,  סגר,  יואב קיש,  פרופ' רן בליצר,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  מל"ל,  חדשות
תגובות

ראשית ההמתנה לראות "מה יקרה" עד להחלטה על סגר היא חלמאות, אין הגדרה אחרת. שיטת ה"ניסוי וטעיה" נוסתה בגל הראשון ואין טעם לנסותה שוב ולקבל את אותה תוצאה. שנית, במשרד הבריאות יודעים היטב כי אין די בסגר מוחלט בין שבועיים -שלושה כדי לקטוע את כל שרשראות ההדבקה והתקופה המינימאלית היא 4 שבועות + שבוע מרווח ביטחון. ושלישית- ללא אכיפה "בסגנון יס"מ" של הסגר אזי גם הסגר הזה יהיה ישראבלוף מבית הגשש החיוור.