קורונה בישראל

זעם בקרב עובדי המעבדות בשל פליטת פה של מנכ"ל משרד הבריאות

בראיון שנערך עימו כינה פרופ' חזי לוי את עובדי המעבדות הרפואיות "לבורנטים" ואלה ביקשו לתקן: "לבורנט הוא מקצוע שלא קיים יותר – רובנו בעלי תואר שני ושלישי ואנו זקוקים לתקנים של עובדי מעבדה"

מעבדה רפואית, פיענוח בדיקות קורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

פליטת פה של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, באחד מהראיונות שהעניק אתמול (ג') לתקשורת, כאשר כינה את עובדי המעבדות הרפואיות "לבורנטים", גררה מחאה חריפה מצידם: "פרופ' לוי, אנחנו איננו לבורנטים, אנחנו עובדי מעבדה. ההבדל תהומי ומי כמוך אמור לדעת זאת".

עובדי המעבדות הגיבו לדבריו פרופ' לוי: "התגאית בכך שמשרד הבריאות מגייס 40 לבורנטים למעבדות. צר לנו, מה זה לבורנטים? אתה מתכוון אולי למקצוע שנכחד ונעלם לפני שנים רבות מאוד. אנו זקוקים לתוספת תקנים של עובדי מעבדה.

עוד ציינו כי משרד הבריאות דורש תואר אקדמי מכל עובדי המעבדות בארץ ואף מעניק לנו תעודת הכרה כעובדי מעבדה אקדמאיים רק לאחר תקופה ארוכה של הכשרה, בחינות ותשלום עבור איגרות מכובדות. "אנחנו עובדי המעבדות - רובנו בעלי תואר שני ושלישי. להווה ידוע: לא הוכשרו בישראל לבורנטים כבר עשרות שנים. זה מקצוע שלא קיים יותר".

עוד הדגישו כי "את 40 התקנים החדשים המשרד לא מצליח לאייש כיוון שהם תקנים זמניים בלבד, וניתנו לתקופה מביכה של ארבעה חודשים. משרדך דורש שנה של סטאז' כדי לקבל תעודה המאפשרת שחרור תשובות קליניות (של פיענוח הבדיקות) למטופלים. כשאגף שלם שבאחריותך נמצא על סף קריסה, אנו מצפים ממך שתשב ללמוד לעומק את המשבר, את הגורמים שהובילו אליו - ויחד איתנו תגבש פתרונות אמת ארוכי טווח".

נושאים קשורים:  עובדי מעבדות,  פרופ' חזי לוי,  לבורנטים,  חדשות,  קורונה,  מעבדות רפואיות
תגובות
16.07.2020, 05:27

מסכים עם עובדי המעבדות.
זו אינה העת לשליפות מהמותן.זו הזדמנות למנכ"ל החדש לתקן ליקויים ולרפא חולאי מערכת בכל התחומים:רופאים,סיעוד ופרארפואיים.