קורונה בישראל

יו"ר ארגון רופאי המדינה דורש למגן את הצוותים הרפואיים במסיכות N95

ד"ר זאב פלדמן התייחס להערכה כי נגיף הקורונה מתפשט גם באוויר ודרש ממשרד הבריאות לספק לרופאים ולאחיות ציוד מגן הולם ומתאים יותר

חברת צוות רפואי נערכת לקבלת חולה החשודה כנשאית נגיף הקורונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירו-כירורגיה ילדים בבית החולים שיבא וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, הביע חשש שאם אמנם נכונה ההערכה העדכנית שנגיף הקורונה מתפשט גם באוויר ולא רק בצורה טיפתית, "יש צורך בבחינה מחודשת של נושא ההתמגנות האישית של הרופאים". פלדמן ציין בדבריו כי רבים מהרופאים בישראל הם מעל גיל 55 וגם עם מחלות רקע ולכן נכללים בקבוצת סיכון.

ד"ר פלדמן אמר אתמול (א') לאתר N12: "לאור העלייה במספר אנשי הצוות הרפואי שנכנסו לבידוד, נדרש משרד הבריאות לספק לרופאים ולאיות ציוד מגן מתאים יותר".

במכתב שנשלח למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי ולד"ר ארז און, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, נקרא המשרד להיערך לרכש מסיבי של מסיכות N95 שבהן קיים מחסור.

ד"ר פלדמן הדגיש בפנייתו: "לאור העובדה שאנשי הצוות הרפואי עובדים בסביבה עתירת קורונה, אבקש לשקול להרחיב את השימוש במסיכות N95, בוודאי לאוכלוסיות בסיכון מקרב אנשי הצוותים הרפואיים כמו גיל מבוגר ומחלות רקע".

עוד אמר ד"ר פלדמן : "הצוותים המטפלים בחולי קורונה ממוגנים היטב, אך יש לבחון את הצורך בשדרוג מיגונם של שאר הצוותים המגיעים מדי יום לסביבה רוויית קורונה כמו בתי החולים. יש לזכור שרבים מהרופאות והרופאים מבוגרים, חלקם עם מחלות רקע, ועל כן בחינה זו מתבקשת".

נושאים קשורים:  ד''ר זאב פלדמן,  ארגון רופאי המדינה,  ציוד מיגון,  מסיכת N95,  קורונה,  צוותים רפואיים,  מיגון אישי,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
13.07.2020, 16:00

N95 בלי פתח הפליטה זה מסיכות חנק .