• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

הטיפול בקורונה ביישובים הבדואיים נופל על ארגוני חברה ומתנדבים

עלייה במספר חולי הקורונה בדרום - קואליציית ארגוני הבריאות בנגב דורשת מוועדת הקורונה לקיים דיון דחוף על היעדר תכנון מערכתי ממשלתי להתמודדות עם המגיפה

תושבות ברהט. צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

קואליציית ארגוני הבריאות בנגב פנתה הבוקר (ג') לוועדת הקורונה בכנסת בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא היעדר תכנון מערכתי ממשלתי להתמודדות עם מגיפת הקורונה ביישובים הבדואיים ובנגב בכלל.

בפנייה נאמר: "טיפול במגיפה לא יכול להיות מופקד בידי גורמים חוץ ממשלתיים, בטח שלא התנדבותיים. ללא התערבות ותכנון מערכתי של הגורמים האמונים על התמודדות עם הקורונה, אנו נקרוס".

עוד צוין בפנייה כי "לאחרונה אנו עדים לעלייה במספר חולי הקורונה בדרום - דוגמת ערערה, רהט, חורה ודימונה. למרות הדגל האדום שהונף ביישובים אלה, מי שנשאו עד היום בעיקר העול בטיפול במגיפה היו ארגוני החברה האזרחית ומתנדבים, בראשם אגודת הרופאים הערביים בנגב, שעושים זאת בנוסף לתפקידם ולעבודתם השוטפת וזאת באופן חסר תקדים וללא הקצאת משאבים ייעודית.

"במשך חודשים הם מנגישים את המידע ומתווכים בין הצרכים שעולים. אך ללא הקצאת כוח אדם ייעודי למשימה זו והמשאבים הנדרשים וללא תכנון מדוקדק ומוקדם של משרדי הבריאות, הרווחה וכלל הגורמים הרלוונטיים, גם הידע המקצועי והחיבור הבלתי אמצעי שלנו לשטח לא יועילו בניסיון לעצור את התפשטות המגיפה".

בקואליציית ארגוני הבריאות בנגב ציינו כי "אנו רואים את השאננות בקרב האוכלוסייה הבדואית בפרט והציבור בדרום בכלל וחוששים מהמחיר הכבד שנשלם. אין ביכולתנו לשאת לבדנו בהיקף פעילות החירום הנדרשת לטיפול במשבר הקורונה. תפקידנו כאנשי החברה האזרחית וכמתנדבים איננו לתכנן תכניות עבור גורמי הממשלה והרשויות המקומיות ולבצען, אלא לייעץ, לסייע ולהנגיש לציבור את השירותים הממשלתיים. טיפול במגיפה לא יכול להיות מופקד בידי גורמים חוץ ממשלתיים, בטח לא התנדבותיים".

בקואליציה קראו לכן לוועדת הקורונה בכנסת לקיים דיון דחוף על מנת שהגורמים הרלוונטיים בממשלה וברשויות המקומיות יפעלו למציאת פתרונות לטווח הארוך ולבניית תכנית להתמודדות עם שגרת הקורונה בישובים הבדואיים ובנגב בכלל.

נושאים קשורים:  ארגוני הבריאות בנגב,  בדואים,  קורונה,  ועדת הקורונה,  חדשות,  רהט,  ערערה,  דימונה
תגובות