קורונה בישראל

"בחורף תהיה כאן פאניקה - מאות אלפים יחששו מקורונה ויצבאו על המרפאות"

מנכ"ל קופת החולים מכבי רן סער אינו אופטימי ומזהיר בנוסף: קיים מחסור עולמי בחיסונים לשפעת - בחורף הקרוב המדינה תצטרך לתעדף בצורה ברורה למי הם יינתנו

רן סער (צילום באדיבות דוברות מכבי)
רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. צילום: דוברות מכבי

"בחורף הבא יהיו חסרים חיסוני שפעת. כל הקופות בישראל ובעולם הזמינו יותר חיסונים ואין להשיג עוד. המדינה תצטרך לתעדף בצורה ברורה למי יינתנו החיסונים". את הדברים אמר מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער במהלך סקירה שערך אתמול (ב') לחברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

"בשיא החורף יש כ-200 אלף חולים בשפעת ובמחלות עונתיות, ובשיא גל הקורונה היו כ-3,000 חולים. זה אומר שבחורף הבא נראה 200 אלף איש צובאים על המרפאות בפאניקה בחשש שנדבקו בקורונה. נצטרך למצוא את הדרך לתת לזה מענה", הדגיש סער.

בהתייחס לדברים אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "במיוחד לקראת החורף, זמן התגובה לתוצאה של בדיקת הקורונה חייב להצטמצם דרמטית לטובת השקט הנפשי של אזרחי ישראל ולייעול מערך מניעת ההדבקה. היעד צריך להיות תשובה תוך שעה או לכל היותר 24 שעות".

בהמשך התייחס סער גם לסוגיות מרכזיות נוספות שעל סדר יומה של מערכת הבריאות בישראל: "אחת הבעיות המרכזיות היא מחסור לאומי ברופאים. הרופאים הולכים ומזדקנים והרופאים הצעירים הולכים ומתמעטים. אנחנו לקראת משבר גדול בכמות הרופאים בישראל. הפתרון לזה הוא טיפול בהתמחויות.

"כיום, כל ההתמחויות מתבצעות בבתי חולים. אבל ניתן לייצר גם התמחויות בקהילה. בכל שנה יש כ-500 רופאים שלא מוצאים התמחות, משום שאין מספיק תקנים למתמחים בבתי החולים. אם נייצר יותר התמחויות בקהילה, נגדיל את מספר המתמחים".

סער התייחס בנוסף לדרישה שהעלה ח"כ יעקב אשר להרחבת שירותי האשפוז הביתי: "כשאדם מבוגר מגיע לבית חולים הוא חשוף להדבקה בגלל המערכת החיסונית החלשה שלו. אם הבית שלו נמצא מתאים, אנחנו יודעים לתת אשפוז בבית וזה עולה חצי מאשפוז בבית חולים, אבל כדי שזה יקרה, המדינה חייבת להיות מאחורי זה, אי אפשר שתהיה תחרות בעניין הזה כי היום בתי החולים מרוויחים גם על החולה שבמסדרון".

נושאים קשורים:  מכבי שירותי בריאות,  רן סער,  אשפוז ביתי,  חדשות,  קורונה,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
23.06.2020, 09:17

בפעם הקודמת שהוא היה בכנסת הוא חזר בו והתנצל מאמירות שלו שם שהוכחו כאינן נכונות.
האמירות שלו יצרו אווירה של פאניקה לגבי בני ברק וגרמו לסגר בלתי מוצדק על העיר במשך תקופה ארוכה.
חבל שהוא מעריך לא נכון את המציאות וגורם לפאניקה מיותרת.

ציטוט מאתר הכנסת, https://m.knesset.gov.il/news/pressreleases/pages/prress02.04.20.aspx

מנכ"ל 'מכבי' מעריך: 38% מתושבי בני ברק חולים, כ-75,000 איש

"מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים​. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

אנונימי/ת
23.06.2020, 12:17

מה רגע בהטלת סגר על בני ברק (ללא קשר לקורונה)?

אנונימי/ת
24.06.2020, 22:08

לך לעזאזל.