• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

הנהלת "פדה-פוריה" למבקרים ומטופלים: הימנעו מהגעה לבית החולים

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, הנהלת המרכז הרפואי שליד טבריה מבקשת מהציבור להימנע ככל הניתן מהגעה לבית החולים | ב"איכילוב" בתל אביב נסגרו שתי מחלקות פנימיות בעקבות חשיפה לנגיף של צוותי הרפואה

המרכז הרפואי פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

על רקע הדיווחים על זינוק בתחלואת הקורונה הודיע הבוקר (ב') המרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה שיש להימנע ככל הניתן מהגעה לבית החולים.

בהודעה שפרסם נכתב: "בשל העלייה בתחלואת הקורונה, הנהלת המרכז הרפואי פדה-פוריה מבקשת מציבור המטופלים והמבקרים להימנע ככל הניתן מהגעה לבית החולים. יש להקפיד על מבקר יחיד לכל מטופל. במחלקת היולדות תתאפשר כניסת שני מבקרים ליולדת".

בית החולים הודיע כי בשער הכניסה תתבצע בדיקת חום לכל אדם שיבקש להיכנס למרכז הרפואי ולא תתאפשר כניסה עם חום של מעל 36 מעלות. "המטופלים מתבקשים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסכה לאורך כל השהות בבית החולים, שמירה על מרחק של שני מטרים וחיטוי הידיים".

בעוד בתי חולים בארץ מבצעים בימים האחרונים בדיקות חום בכניסות אליהם ויש כרזות הקוראות לציבור המטופלים (למשל למי שמגיע למרפאות חוץ או מכונים שונים וגם לאשפוז יום) שקיימת חובת שימוש במסיכה. בכמה בתי חולים סומנו כסאות באולמות המתנה, כך שנשמר מרחק בין מטופל למטופל ויש גם מכונים שבהם פקידות קבלה מעירות למטופלים המגיעים לבדיקות מעקב שעליהם לשמור על חובת מסיכה.

הבוקר מדווח "ידיעות אחרונות" כי שתי מחלקות ב"איכילוב", פנימית ט' וקודם לכן פנימית א', נסגרו זמנית לקבלת מטופלים לאחר שאובחנו בהן אנשי צוות שנחשפו לנגיף. במקרה של פנימית א' היה מדובר בהידבקות של אחד הרופאים. חולים הועברו למחלקות אחרות. המחלקות נסגרו כדי לבצע בהן חיטוי יסודי ולאחר מכן הן נפתחו מחדש.

בדיווח נמסר כי לא בכל שטחי בית החולים מקפידים שהמבקרים ישתמשו במסיכות או על ריחוק של שני מטרים, נוצרות התקהלויות ומטופלים יושבים בקירבה גדולה יותר זה מזה בהמתנה לטיפול, בעיקר בשעות הבוקר העמוסות.

בעיה שטרם נמצא לה פתרון: לא אחת – וזה מצב שנראה בעוד בתי חולים – למרות שקיימת הנחיה שבמעליות ישתמשו בכל פעם לא יותר משני אנשים ועניין זה גם מודגש בשילוט בכניסה למעלית, הנחיה זאת איננה נשמרת על ידי המבקרים וגם לא על ידי צוותי העובדים.

נושאים קשורים:  קורונה,  איכילוב,  מחלקות פנימיות,  צוותי רפואה,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות