• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

905 עובדים מבתי החולים נמצאים בבידוד - מהם 168 רופאים ורופאות

בבתי החולים מאושפזים עתה 209 חולי קורונה וכל שאר החולים במצב קל בבתיהם | רוה"מ נתניהו מזהיר: "התחזיות קשות - אם לא נקפיד על ההנחיות, הסגרים יחזרו"

מחלקת קורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

905 עובדים בבתי החולים בישראל נמצאים עתה בבידוד - עלייה משמעותית ומתמשכת בימים האחרונים במספר אנשי צוות רפואי בבידוד. 58 מהם מעובדי המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, 42 מ"סורוקה", 41 מ"בילינסון", 35 מרמב"ם, 29 מ"בני ציון", 28 מ"הלל יפה", 22 מ"הדסה עין כרם", 21 מ"קפלן", 11 מ"שיבא". על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (א'), מקרב עובדי בתי החולים שבבידוד 168 הם רופאים ורופאות ו-306 אחיות ואחים.

מ"איכילוב" נמסר בתגובה: "במקביל לירידה במספר החולים המונשמים ל-1 בלבד, חמישה אנשי צוות רפואי אובחנו כחיוביים לקורונה בעקבות חשיפה למטופל - עובד זר שהגיע במצב קשה ולאחר טיפול מציל חיים שניתן לו התגלה כחיובי לקורונה. העובדים שהוכנסו לבידוד הם מצוות מחלקה פנימית ט', מיון ו-CT. במקביל נערכת חקירה אפידמיולוגית".

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל "איכילוב", מסר לחדשות ערוץ 12: "אנו עדים לתוצאות העלייה בתחלואה בתל אביב גם בבית החולים שלנו, המרכז את הטיפול בכלל אוכלוסיות העיר. הוריתי לסקור את כל הצוות של המחלקות הפנימיות ובדגש על תושבי יפו ועובדים זרים, כמו כן להגביר את השימוש במסכות N95 לחולים מאוכלוסיות שבסיכון. הגבלנו מחדש את מספר המבקרים והמלווים לאחד בלבד לכל מטופל בכלל מחלקות בתי החולים וגייסנו שישה סדרנים שתפקידם לעבור בכל שטחי בית החולים ולפקח על יישום ההנחיות והוראות הריחוק החברתי.

"בית החולים ממשיך בפעילות שוטפת לצד העלייה בתחלואה מקורונה כדי לאפשר המשך שגרה רפואית עבור כלל החולים והמשק הישראלי כולו", מסר פרופ' גמזו.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: "המחלקות הפנימיות הן אלו שמטפלות בחולי קורונה. יש הנחיות מאוד ברורות להתנהגות החולים המאושפזים ויש לקיים אותן כדת וכדין. בתי החולים הם בבואה של הציבור וגם אצלנו פעמים רבות יש ירידה במשמעת ובהתייחסות להוראות. לא ניתן להתעלם מזה.

"משרד הבריאות צריך להגיד בצורה ברורה: לא פותחים מחלקות קורונה יש מאין, אלא מסבים את המחלקות הפנימיות לצורך זה. יש להביא בחשבון את תכנון כוח האדם במחלקות הללו כיוון שהקורונה תהיה איתנו עוד לזמן ארוך. זה הזמן לחזק את המחלקות הפנימיות, להזרים את התקנים החסרים והמשאבים הנדרשים על פי מסקנות דו"ח ועדת טור-כספא שבימים אלה מלאה שנה להגשתו".

מניין חולי הקורונה בישראל מתחילת המגיפה עלה הבוקר ל-20,686 כאשר כרגע מספר החולים העכשוויים 4,717, מהם 43 במצב קשה (שלושה נוספו מאז חצות) ו-28 מונשמים. ביום שישי נוספו למניין החולים 303, בשבת 294 וכל השאר הצטרפו למניין זה ממוצ"ש ב-19:00 ועד הבוקר.

בבתי החולים, נכון להיום בשעה 10:00 לפי משרד הבריאות מאושפזים 209. כל השאר הם במצב קל ולכן בבתיהם.

מניין המתים מהמחלה עלה ל-305 ומניין המחלימים 15,664. אתמול נרשמה עלייה חדה בשיעור המאובחנים - 2.6% מ-6,021 הבדיקות שבוצעו נמצאו חיוביות - מספר בדיקות יומי נמוך במיוחד לעומת הימים הקודמים, בעוד ששיעור החיוביות היה גבוה יותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית הבוקר (א') לעלייה בתחלואת הקורונה ושוב הזהיר: "אם לא נקפיד על מסיכות ומרחק, הסגרים יחזרו. בסוף השבוע", אמר, "קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואת הקורונה. ביקשתי לכנס ישיבה עם כל מנכ"לים המשרדים הרלוונטיים, נציגי השלטון המקומי, ראש המל"ל וגם עם מומחים שונים כדי לשמוע הערכות. הם הראו לי תחזיות שונות וכולן קשות". קבינט הקורונה יתכנס מחר.

נושאים קשורים:  סגר,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  נתניהו,  צוות רפואי,  בידוד,  פרופ' אבישי אליס,  פרופ' רוני גמזו
תגובות