• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

בהר"י מציגים מתווה למניעת התפרצות גל שני של קורונה בארבעה צעדים

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי מציע למשרד הבריאות לערוך בדיקות סקר מדגמיות בקרב הגננות ועובדי ההוראה בכל הארץ וטוען: "יש צורך בחישוב מסלול מחדש בכל הנוגע ליציאה מהסגר"

בהר"י מציעים לחזור לקבוצות למידה קטנות (קפסולות). צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הציג אמש (ב') מתווה בן ארבעה צעדים לשם התמודדות מושכלת עם נגיף הקורונה, הכולל בין היתר הגבלה של הפעילות בבתי הספר. "חייבים לחשב מסלול מחדש", אמר פרופ' חגי ובירך על החלטת שר הבריאות יולי אדלשטיין להרחיב את מעגל הבדיקות לזיהוי נגיף הקורונה בבתי ספר שבהם אותרו נדבקים בנגיף.

לדברי פרופ' חגי, "מדובר בצעד חשוב בכיוון הנכון, אולם כעת יש לאמץ מספר צעדים נוספים כדי לתקן את הרושם המוטעה שיצרה היציאה המהירה והבלתי זהירה מהסגר. "אין ספק שהיציאה מהסגר היתה נכונה לכלכלה ולמעשה גם לבריאותם של האזרחים, אבל כשיוצאים מסגר חייבים לעשות זאת בצורה חכמה ומושכלת כדי שלא להגיע לגל השני. אני רואה איך אנשים מתנהגים היום ברחוב ואני מסתכל גם על הנתונים והמסקנה היא אחת: חייבים לחשב מסלול מחדש".

פרופ' חגי קרא למשרד הבריאות ולציבור לאמץ ארבעה צעדים:

* בדיקות סקר מדגמיות בקרב הגננות ועובדי ההוראה בכל רחבי הארץ ובהיקף נרחב, תוך דגש מיוחד על מוקדי ההתפרצות.

* מעבר לקבוצות למידה קטנות (קפסולות), גם במחיר של מעבר כיתות ספציפיות ללמידה מרחוק.

* חידוד ההסברה לציבור והגברת האכיפה של כללי הזהירות במרחב הציבורי ובפרט בבתי העסק. על מנת לייצר אכיפה יעילה, יש לעודד את הרשויות המקומיות לאכוף בעצמן את כללי התו הסגול.

* ערבות הדדית - הנסיונות לייצר חיסון עדר נכשלו בעולם, ועל כן יש לחזק את מודל הערבות ההדדית שמשמעותו: כל אדם נזהר ככל הניתן על עצמו ועל סביבתו, אחרת נקבל מעגל הדבקה מסוכן. לשם כך יש להקפיד ולהדגיש שוב ושוב על שמירה ויישום שלושה כללי יסוד מרכזיים בהתנהלות במרחב הציבורי: חובת עטיית המסיכות, שמירה על ריחוק פיזי ושטיפת ידיים קפדנית ותכופה.

נושאים קשורים:  קורונה,  הר"י,  סגר,  חסינות עדר,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות