• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
דעות

רק בישראל: בממשלת "חירום קורונה" יש יותר שרים ממונשמים

רק בישראל, ראש הממשלה הפיץ בדיות בנוסח "ימי הביניים", "שואה" ו"קץ האנושות" ובתוך כך עבר החייאה פוליטית והקים "ממשלת חירום קורונה" | הנה 20 עובדות שמחדדות את תמונת בהלת השווא בארץ ובעולם

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: Alex Kolomoisky /POOL פלאש 90
  1. התמותה השנתית באוכלוסיה צעירה (ישראל) היא כחצי אחוז ובאוכלוסיה זקנה (איטליה) עד אחוז.
  2. תמותה שנתית בסין: כעשרה מיליון בני אדם.
  3. תמותה בקורונה בסין: 4,000-3,000 בני אדם - מספר אפסי ביחס לגודל האוכלוסיה וגם ביחס לשיעור התמותה. זה נכון לכל ארצות העולם.
  4. אם סגר מונע הדבקה, אזי מיד בתום הסגר חייבים לראות גל הדבקה נוסף. גם זה לא קרה.
  5. אם סגר מונע התמוטטות בתי חולים, מדוע בשוודיה - ללא סגר ותחלואה רבה - בתי החולים לא התמוטטו?
  6. מספר הנדבקים חסר משמעות. המספר תלוי במספר הבדיקות, במיקום הבדיקות ובמדיניות הרפואית של הבדיקות.
  7. מספר המתים בקורונה חסר משמעות. פשוט מחליפים את הכותרת. למשל, במקום "מת מהתקף לב בעשור התשיעי לחייו" - כותבים "מת מקורונה".

    "במחלת הקורונה, ככל הנראה מכונות ההנשמה גורמות יותר נזק מתועלת". צילום: אילוסטרציה

  8. בארה"ב, עלות הטיפול ב"סתם" דלקת ריאות עומדת על 5,000 דולר. עלות הטיפול בחולה קורונה תגיע ל-13,000 דולר ואם החולה נזקק להנשמה, יעלה הטיפול בו 39,000 דולר, והמבין יבין.
  9. במחלת הקורונה, ככל הנראה מכונות ההנשמה גורמות יותר נזק מתועלת.
  10. בממוצע, ב-24 מדינות מערב אירופה (כ-250 מיליון בני אדם – ראו אתר euromomo) נגיף הקורונה הדביק מהר וגם נעלם מהר. "עונת הקורונה" קצרה בחצי בהשוואה ל"עונת השפעת".
  11. התמותה העודפת בקורונה במערב אירופה בהשוואה למגיפת השפעת ב-2017 גדולה בממוצע בכ-15% בלבד.
  12. בגלל שהשפעת פוגעת במידה מסוימת גם בצעירים, "אובדן שנות חיים" בולט יותר בשפעת מאשר בקורונה.
  13. אבטלה ומשבר כלכלי וחברתי גורמים לתמותה (של צעירים ומפרנסי משפחות). אין שום דבר בקורונה שמצדיק הרס ללא תקדים של החברה והכלכלה בעולם.
  14.  בעיר ניו יורק רוב החולים הם שחורים או היספנים מבוגרים מאוד, מובטלים, שלא נוסעים לשום מקום. הסגר לגביהם לא באמת רלוונטי. דווקא עובדים חיוניים וצעירים, שחייבים להפר הוראות הסגר, אינם חולים.

    "אצל חמישה מיליון פלסטינים, שממשלת ישראל אינה אחראית על שלומם ובריאותם, הפגיעה היא מזערית". צילום: עבד רחים כתיב/ פלאש 90

  15.  ב-Hart Island ליד ניו יורק קוברים שנים רבות את ההומלסים של ניו יורק. בכל שנה במאה השנים האחרונות אפשר היה לצלם שם "קברי אחים".
  16. במזרח התיכון נגיף הקורונה כמעט לא פעיל (בשל צירוף של אוכלוסיה צעירה ואקלים חם ויבש). בישראל מתים בממוצע מסיבוכים של מחלת השפעת כ-1,000 בני אדם, כמעט פי ארבעה ממספר המתים מסיבוכי הקורונה.
  17.  אצל חמישה מיליון פלסטינים, שממשלת ישראל אינה אחראית על שלומם ובריאותם, הפגיעה היא מזערית, כמו בשאר הארצות במזרח התיכון, לרבות איראן שאוכלוסייתה מונה יותר מ-80 מיליון בני אדם.
  18.  ארגון הבריאות העולמי (WHO) קובע שמסיכה צריך לעטות אדם חולה ומי שמטפל בחולים. אדם בריא לפי WHO אינו צריך לעטות מסיכה.
  19.  לראשונה בהיסטוריה, את הקורונה מלווה נגיף הרשתות החברתיות, שמפיץ במהירות האור תמונות זוועה נקודתיות שאינן מייצגות כלל את התמונה הכללית והאמיתית.
  20. רק בישראל, ראש הממשלה הפיץ בדיות בנושא "ימי הביניים", "שואה", "קץ האנושות" ועוד כהנה וכהנה, ובתוך כך עבר החייאה פוליטית והקים "ממשלת חירום קורונה". בממשלת חירום קורונה יש יותר שרים ממונשמים.

נושאים קשורים:  דעות,  פרופ' יורם לס,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  תחלואה ותמותה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
24.05.2020, 14:44

איך נותנים במה לאדם שאיבד את אחיזתו במציאות? מפחיד לחשוב שהאדם הזה היה פעם אחראי על מערכת הבריאות בישראל. אולי הוא גם יציע לשתות אקונומיקה כדי לפתור את בעיית הקורונה??

26.05.2020, 12:13

מסתבר שרל"ב, הוירוס המסוכן הנפוץ באזור תל אביב, דופק לאנשים את כל החומר האפור שבין האוזניים ומאיין לגמרי את האחיזה עם המציאות. הזיה מהלכת על שתיים הדוקטור הזה.

אנונימי/ת
24.05.2020, 19:04

יאללה יאללה.
ועוד ממחזר גימיק חמוד ומטה של יאיר לפיד.
לפחות תהיה מקורי, גם בשטויות.

אנונימי/ת
25.05.2020, 12:46

גיבוב שטויות לרוב של אדם שאין לו מושג בתחום האפידמיולוגיה ובריאות הציבור ובנוסף מזה שנים רבות הינו מחוץ למערכת ומנסה להעביר לנו ניתוח שטחי ועלוב של המצב בגיבוי התואר דוקטור. מוטב שימצא תחביב אחר למלא בו את זמנו הפנוי.

אנונימי/ת
25.05.2020, 16:49

טרול

29.05.2020, 11:11

תודה רבה!

אנונימי/ת
30.05.2020, 08:20

והנה, היום לראשונה לאחר זמן רב שמספר החולים הפעילים בעליה.

אנונימי/ת
01.06.2020, 02:31

"אם סגר מונע הדבקה, אזי מיד בתום הסגר חייבים לראות גל הדבקה נוסף. גם זה לא קרה."

לא חייבים (כי שמירה על בידוד חברתי יש בו משום "סגר") ולא מיד (אלא אחרי שבועיים). בכל מקרה, המציאות הוכיחה היום שאכן תנאי 4 קרה וראינו זינוק בכמות החולים יחסית לימים שלפני כן, כשהסגר עדיין משפיע.
זו רק דוגמא אחת ל"עובדות" שהמציאות מוכיחה שהן שונות מכפי שהפרופ' מציג.
כמובן שהוא מתעלם מבתי חולים שכן קרסו (שאלה מספר 5...) ומתבססס על מקרה יחיד (עם קונפאונדינג רציני - אוכלוסיה פחות צפופה ובידוד חברתי דה-פקטו מסיבות תרבותיות).
ואכן, כמו שהפרופ' מעיר, יש הרבה דברים חסרי משמעות. בעיקר הרשימה הזו שהוא כתב...