• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

ירידה דרמטית במספר הנדבקים במוקדי התפרצות הקורונה בישראל

על פי נתוני התחלואה של משרד הבריאות, ב"יישובים האדומים" נרשמו בסוף השבוע מספרים מזעריים של חולי קורונה מאומתים ביחס לשיא ההתפרצות

בירושלים נוספו בשלושת הימים האחרונים 24 חולים חדשים בלבד. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

נמשכת הירידה הברורה בתחלואת הקורונה בישראל והבוקר (א') אף אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בראיון לגלי צה"ל כי "השבוע יהיה מכריע בקבלת ההחלטות על ההקלות הנוספות אלא אם כן יתרחש היפוך במגמה ואז יהיה צורך לחזור אחורה".

על פי הנתונים שפרסם משרד הבריאות הבוקר (11:07) מניין החולים עד כה בישראל מאז תחילת המגיפה עומד על 16,458 – כלומר נוספו ביממה האחרונה רק 14 חולים חדשים. בשבת נוספו 18 לעומת מניינם ביום חמישי ובין רביעי לחמישי נוספו 55.

מקור: משרד הבריאות

במילים אחרות: ניכרת ירידה במספר החולים החדשים. מניין המתים עלה הבוקר ב-1 לעומת הדיווח במוצ"ש, ל-248. במצב פעיל עכשווי 4,826 חולים – כלומר ניכרת ירידה מתמשכת מתחת לסף 5,000 מאז יום חמישי. במצב קשה 74 חולים ומהם 65 מונשמים – גם כאן ירידה ב-5 לעומת יום קודם. במקביל עלה מספר המחלימים והוא עתה 11,384 .

הבוקר בוצעו 703 בדיקות בלבד ובסוף השבוע 3,650 – פחות ב-2,947 לעומת יום חמישי. מקרב עובדי מערכת הבריאות מספר הנמצאים בבידוד ירד ל-339.

שיא התחלואה בישראל התרחש ב-22 באפריל – וביום זה מספר המקרים הפעילים החדשים זינק ל-556 לעומת 229 ביום הקודם.

על פי נתוני התחלואה של משרד הבריאות ב"יישובים האדומים" נרשמו בסוף השבוע מספרים מזעריים ביחס לשיא ההתפרצות. בדיר אל אסד שהיתה המוקד הגדול ביותר של ההתפרצות במגזר הערבי, לא נמצא בשלושה הימים האחרונים (נכון למוצ"ש) אפילו חולה חדש אחד. כך גם בביתר עלית ובקריית יערים וכן ביישוב בענה.

בבני ברק, המוקד הגדול ביותר של ההתפרצות בארץ, התגלו בשלושת הימים האחרונים (עד מוצ"ש) 18 חולים חדשים בלבד. ב-26 באפריל פורסם כי בשלושה ימים בלבד נוספו 81 חולים נוספים בעיר זאת. בבית שמש נוספו בשלושת הימים האחרונים שישה חולים חדשים לעומת שיא ההתפרצות, ב-23 באפריל, אז נוספו 75 חולים חדשים בתוך שלושה ימים. בירושלים נוספו בשלושת הימים האחרונים 24 חולים חדשים. בתל אביב רק שניים.

המבחן הגדול  יהיה כשימלאו שבועיים לתחילת גל ההקלות במשק ובסגר.

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  חדשות,  תחלואה ותמותה,  נגיף הקורונה,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות