• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

איכון שב"כ אחרי חולי קורונה יימשך רק עד יום שלישי הבא

בג"ץ התנה המשך השימוש בטכנולוגיה זו בחקיקה והבוקר הגבילה ועדת המשנה למודיעין בכנסת את המשך מעקב השב"כ אחרי חולי קורונה | ראשי רופאי בריאות הציבור מבקשים לקחת חלק בדיוני הוועדה

תושבים מתל אביב במהלך מגיפת הקורונה בישראל. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים בכנסת אישרה הבוקר (ה') להמשיך באיכון שב"כ עד יום שלישי בשבוע הבא במסגרת המאמץ למגר את ההידבקות בנגיף קורונה. הדיון התקיים בהמשך להכרעת בג"ץ שהתנה את המשך השימוש בטכנולוגיה זו בחקיקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס דיון מכריע בנושא זה ביום ראשון הקרוב.

לדיון הבוקר העביר איגוד רופאי בריאות הציבור של הר"י פנייה ליו"ר הוועדה, ח"כ גבי אשכנזי, ובה התבקשה הוועדה לשמוע גם את קולם של בכירי האיגוד בנושא הזה.

בפנייה שעליה חתמו יו"ר האיגוד פרופ' חגי לוין ופרופ' נדב דוידוביץ' נאמר: לקראת הדיון (הבוקר) והדיונים הבאים, אנו פונים אליך ולחברי הוועדה פעם נוספת בנושא החשוב של שימוש בכלי החקירה של שירות הביטחון הכללי לצורך מעקב אחרי אזרחי ישראל, כחלק מהמאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה.

"לחברי איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל ניסיון ומומחיות שלא יסולאו בפז בהתמודדות עם מחלות מידבקות בכלל ובנושא החקירות האפידמיולוגיות בפרט. חשוב מאוד שקולנו יישמע משום שאנו מהווים למעשה את הגורם המקצועי בעל המומחיות הרבה ביותר, היכול לאזן את העמדה האחידה של הגורמים הממשלתיים.

"אנו נמצאים כרגע בשלב שבו קצב, היקף והתפשטות המחלה פחת באופן משמעותי. הסכנה להתפשטות מחדש היא סכנה מוחשית וקיימת אפשרות לגל שני של תחלואה ותמותה, אף חמור מהגל הראשון. אולם, קיימת כרגע שהות מספקת להתכונן לאפשרות זאת. דווקא בשל כך יש לבחון עכשיו באופן מעמיק, מידתי ושקוף את אופן ההתמודדות הנכון עם נגיף הקורונה. נבקש כי מכתב זה יועלה כחומר רקע לאתר הוועדה. אנו עומדים לרשותך ולרשות הוועדה לצורך דיון זה ואחרים".

בתום הדיון הבוקר אמר יו"ר הוועדה ח"כ גבי אשכנזי כי הוא "רואה בפעולות הממשלה התחלה של התנעת תהליך חקיקה", אך הוסיף שקשה ללכת לחקיקה שתאפשר לשב"כ לבצע גם פעילות אחרת.

הוועדה אישרה את הצעת ח"כ אשכנזי להאריך את השימוש באיכון עד יום שלישי בלבד - ולא עד יום חמישי כפי שביקשה הממשלה. "אם אכן ביום ראשון הממשלה תחליט שהיא לא הולכת על חקיקה, אז ההחלטה תפוג כבר באותו היום ואם היא תרצה להמשיך - היא תבוא אלינו לוועדה ביום שלישי ונבדוק כמה זמן להאריך", אמר אשכנזי

עוד המליץ להגביר את החקירות האפידמיולוגיות והבדיקות, "שכן אנחנו מבינים שיש סיכון אבל נצטרך לחיות בשגרת קורונה בשנה הקרובה ולפיכך יש חשיבות להגברת החקירות האפידמיולוגיות ובחינת חלופות טכנולוגיות אחרות".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  פרופ' חגי לוין,  פרופ' נדב דוידוביץ',  בריאות הציבור,  שב"כ,  איכון סלולרי,  קורונה,  גבי אשכנזי
תגובות