קורונה בישראל

לכרבע מהאוכלוסיה החרדית אין מסיכות - נאלצים לאלתר כדי לעמוד בהנחיות

מסקר עמדות הציבור שקיים משרד הבריאות באוכלוסיה החרדית ובחברה הערבית בישראל עולה כי הרוב הגדול נשמע להנחיות ויקיים את החגים בבית עם המשפחה הגרעינית בלבד

מחסור במסיכות ניכר במיוחד באזור יהודה ושומרון. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

סקר עמדות הציבור שקיים משרד הבריאות באוכלוסיה החרדית ובחברה הערבית בישראל העלה כי אצל 23% ממשתתפי הסקר מקרב האוכלוסיה החרדית אין מסיכות ובכוונתם לאלתר אותן כדי לחבוש את מסיכות האף-פה ביציאה למרחב ציבורי. 12.2% השיבו כי רק לאחר שירכשו את המסיכות שאינן כרגע ברשותם - יחבשו אותן. באוכלוסיה הערבית, 14.2% ממשתתפי הסקר השיבו כי אין להם מסיכות וייאלצו לאלתרן.

הסקר נערך על מדגם של 702 בגירים (בני 81 ומעלה) מהחברה החרדית לפי פילוח שכלל ליטאים, חסידים, חרדים מודרניים וחרדים ספרדים ו-606 בני 18 ומעלה נוצרים, בדואים ומוסלמים.

מהסקר עלה כי 78% מהמשתתפים מהמגדר החרדי אמרו שיש ברשותם מסיכות ויפעלו בהתאם להנחיות – 63.5% מקרב הפלג החסידי ו-79.6% מקרב החרדים הספרדים.

מחסור במסיכות ניכר במיוחד באזור יהודה ושומרון (26.3% ממשתתפי הסקר באזור זה ציינו זאת) לעומת 14.2% באזור הדרום, 12.9% בבית שמש, ביתר עילית והסביבה, 18.9% בירושלים ו-15.1% ו-15.9% בשרון ובחיפה, בהתאמה.

הרוב הגדול של משתתפי הסקר אמרו כי יישמעו להנחיות ויקיימו את ליל הסדר בבתיהם עם בני המשפחה הגרעינית המתגוררים עימם מבלי לצרף נוספים. בחברה הערבית מסרו 88.1% משתתפי הסקר כי יחגגו את החגים בבית (94.4% נוצרים, 87.3% מוסלמים) ו-94.9% השיבו כי שמעו על ההנחיות ויפעלו בהתאם.

עניין הקפדה על שמירת מרחק של שני מטרים, השיבו רק 4.3% שאינם מקפידים, אבל 22.6% השיבו כי הם מקפידים לרוב ו-73% שמקפידים מאוד. על שטיפת ידיים השיבו 89.9% שהם מקפידים מאוד.

הסקר בוצע ב-5 ו-6 באפריל על ידי לשכת הפרסום הממשלתית. עינב שימרון, סמנכ"לית ההסברה במשרד הבריאות סיכמה את הממצאים: ״תוצאות הסקר מצוינות ומשקפות את העובדה שהציבור בישראל מבין ומפנים את חשיבות ההנחיות של משרד הבריאות ומיישם אותן בשיעורים גבוהים. צעדי ההסברה הנחרצים שביצענו נותנים אותותיהם. הקמפיינים מוכיחים עצמם בשני המגזרים".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  המגזר הערבי,  המגזר החרדי,  מסיכות מיגון,  הנחיות משרד הבריאות,  פסח,  רמדאן,  פסחא,  סקר,  קורונה,  סגר,  בידוד
תגובות