קורונה עולמי

ה-FDA אישר שימוש בבדיקה לאיתור נוגדנים לקורונה ולזיהוי חסינות למחלה

הבדיקה, המבוססת על אנליזה של דגימת דם, תאפשר לקבוע כמה אנשים באוכלוסיה שנדבקו בנגיף פיתחו חסינות טבעית בתהליך ההחלמה

בדיקה סרולוגית. אילוסטרציה

רק באמצע השבוע אישר ה-FDA שימוש בארה"ב בבדיקה לאיתור נוגדנים לנגיף קורונה. בדיקות אלו, המבוססות על אנליזה של דגימת דם, יאפשרו לקבוע כמה אנשים באוכלוסיה שנדבקו בנגיף פיתחו חסינות טבעית במהלך ההחלמה. עדיין לא ברור אם החסינות של אנשים אלה מלאה וכמה זמן תימשך. האישור ניתן בהליך חירום מזורז.

עד כה בדיקות לנגיף קורונה שנעשות גם בישראל מיועדות למצוא מקטעי RNA ויראלי בדגימות שנוטלים מהאף (ובמקומות שונים גם מהגרון) באמצעות מטוש וזאת לזיהוי מי שנדבק בנגיף. סוג זה של מבדק איננו שימושי לאנשים שהחלימו סופית מאחר שאצלם לא יימצאו רמות ניתנות לאיתור של ה-RNA הנגיפי של הקורונה.

הבדיקה שאושרה לשימוש היא פיתוח של חברת הביוטכנולוגיה Cellex שקיבלה אישור להשתמש במבדק זה עוד לפני קבלת האישור המלא של ה-FDA, וזאת משום שכרגע אין חלופות מאושרות אחרות לאותה מטרה.

דגימת הדם שנוטלים במבדק זה עוברת אנליזה רק במעבדה מאושרת לכך. התוצאה ניתנת בתוך 20-15 דקות. באנליזה זאת מבררים הימצאות שני סוגי נוגדנים בדגימת הדם של הנבדק: אימונוגלובולין M ואימונוגלובולין G. את הסוג הראשון מייצר הגוף כתגובה לחדירת גורם זר ומופיע כמה ימים לאחר הופעת הזיהום. כמויות גדולות של סוג G מייצר הגוף מאוחר יותר והוא נוגדן ספציפי לנגיף קורונה.

עוד חברות בארה"ב עסוקות עתה בפיתוח בדיקות לזיהוי נוגדנים אך טרם קיבלו אישור FDA ולפי שעה אין אישור להשתמש במוצריהן. בדיקה לזיהוי נוגדנים של חברת "יונייטד ביומדיקל" סופקה חינם לשימוש של תושבי עיירת סקי קטנה בקולורדו. בסין כבר נעשה שימוש בבדיקות הסרולוגיות לאיתור נוגדנים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בדיקה לקרונה,  חסינות לנגיף,  FDA,  מגיפה,  קורונה
תגובות