קורונה בישראל

לראשונה בישראל בוצע טיפול בשבץ מוחי לחולה במחלקת קורונה

חולה קורונה קשיש שפיתח תסמיני שבץ מוחי במהלך אשפוזו במחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון, השלים בדיקת CT מוח וקיבל טיפול להמסת הקריש ביחידה לטיפול נמרץ

ד"ר דורון מנחמי, מנהל מחלקה פנימית, ומנהל מחלקת קורונה ב"וולפסון". "אנחנו "אנחנו פוגשים כל יום אתגרים רפואיים שטרם נתקלנו בהם ומתמודדים איתם"

חולה קורונה קשיש שפיתח תסמיני שבץ מוחי במהלך אשפוזו במחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון בחולון, השלים בדיקת CT מוח וקיבל טיפול להמסת הקריש ביחידה לטיפול נמרץ שבמחלקת הקורונה. הטיפול עבר בהצלחה רבה והמטופל חש בטוב.

ד"ר דורון מנחמי, מנהל המחלקה לטיפול בקורונה ב"וולפסון", סיפר: "אנחנו פוגשים כל יום אתגרים רפואיים שטרם נתקלנו בהם ומתמודדים איתם. התהליך היה מורכב וכלל בדיקה ראשונית של הנוירולוג ד"ר ויטלי פינקלשטיין באמצעות מצלמות, בעת שרופאה ממחלקת הקורונה שהתה ליד המטופל. לאחר מכן, בוצע שינוע מורכב של החולה לבדיקת CT.

"המטופל עבר אירוע מוחי עם חסימה של כלי דם במוח עם קריש דם, אבל משום שעבר טרומבוליזה (המסת קריש) הוא במצב תקין לחלוטין מבחינה נוירולוגית ללא סימני צד, חולשת שרירים, שיתוק ועוד".

זהו הטיפול הראשון של המסת קריש שבוצע במחלקה לטיפול בחולי קורונה. כעת מצבו של החולה יציב מבחינה נשימתית והוא נמצא תחת השגחה ואינו מראה סימנים של חוסר נוירולוגי.

נושאים קשורים:  שבץ מוחי,  נגיף הקורונה,  ד"ר דורון מנחמי,  ד"ר ויטאלי פינקלשטיין,  חדשות,  קורונה,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
02.04.2020, 19:54

וולפסון אגדה
בית חולים לא גדול
אבל גדול
והולך וגדל

אנונימי/ת
03.04.2020, 00:50

אין הנחתום מעיד על גיסתו