• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

עדויות נוספות על דחיקת המומחים למגיפות מקבלת ההחלטות

גורמים במערכת הבריאות טוענים: ההחלטות לניהול משבר הקורונה במשרד ראש הממשלה נלקחות בפורום מצומצם שלאיש מחבריו אין הכשרה בטיפול במגיפות

פרופ' איתמר גרוטו. "ישראל במקום השלישי באירופה במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים"

"נתניהו הפקיע את המאבק בקורונה ממשרד הבריאות והמומחים למגיפות נדחקו החוצה מהדיונים. ההנחיות מגיעות מלמעלה ומהדרג המקצועי מצפים להתיישר". כך מדווח הבוקר ה"ארץ". זאת, בניגוד למסר שמציגים לציבור משרדי ראש הממשלה ומשרד הבריאות על כך כי בפני ראש הממשלה מוצג מגוון רחב של דעות מצד גורמי האקדמיה, בכירים לשעבר ואחרים וגם נבחנות עמדות המנוגדות לעמדת משרד הבריאות וכן שהדיונים אצל ראש הממשלה נעשים לאחר עבודת מטה מרוכזת ומקיפה בהובלת כל גורמי המקצוע הרלבנטיים במשרד הבריאות.

בדיווח של עידו אפרתי ואור קשתי ב"הארץ" נמסר כי "במציאות, השימוש בצט"מ – הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות – מזערי ואנשי מקצוע בכירים במשרד כמעט שאינם משתתפים בקבלת ההחלטות".

בדיווח צוין כי "ההחלטות נלקחות בפורום מצומצם שלאיש מחבריו אין הכשרה בטיפול במגיפות", ועל פי "מקורות במשרד הבריאות", הכל נעשה מעל ראשם של שני אנשי המקצוע הרלבנטיים ביותר, פרופ' איתמר גרוטו וד"ר בועז לב.

בדיווח נמסר כי מנכ"ל משרד הבריאות "משתף פעולה עם הקו שמוביל נתניהו ואינו מאפשר לקולות שסותרים אותו להישמע". כמו כן נמסר ששוררים יחסים עכורים בין המנכ"ל לבין גרוטו ולב.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  נתניהו,  מגיפה,  משרד ראש הממשלה,  משרד הבריאות,  פרופ' איתמר גרוטו,  פרופ' בעז לב,  צט"מ,  קורונה
תגובות
23.03.2020, 20:02

הכנסת פוליטקה ודחיקת מומחים מפחידות הרבה יותר מהמחלה עצמה. משביתים את כל המדינה לצרכים אישיים?? אין נורא מזה. מה באמת קורה במעבדות?? מה באמת קורה בבתי החולים?? האזרחים שאיבדו את כל עולמם זכאים לדעת.

אנונימי/ת
26.03.2020, 13:45

לשאלתך מה באמת קורה בבתי החולים אז לא נעים לפרסם אבל בפועל הם עובדים כעת הרבה יותר קל. וחלקם הלא מבוטל אף מובטל.וזה כי ביטלו את רוב העבודה הרגילה והגרתית. לא קבלת חולים במירפאות חוץ. לא ניתוחים אלקטיבים ולא הרבה פרוצדורות נוספות.
כרגיל הפנימאים ממשיכים כרגיל.
ולגביי הטיפול בחולי הקורונה. גם כאן בו ניהיה מצואיתיים. רובם מרגישים טוב ולא צריכים רופא. נשאר מספר נמוך כ-50 שבהם צריך ממש לטפל וגם להנשים.וברמה הארצית ברור שהמספר בטל בשישים.
מרופא פנימי ותיק.

23.03.2020, 20:33

כשמגיפה משתוללת אין זמן לדמוקרטיה!
תראו איך נראית איטליה הליברלית מול סין הדיקטטורית שהצליחה להשתלט על המגיפה.

23.03.2020, 22:24

יהודית ג היקרה. בהינתן שדיווחי הסינים אמת הם, יש גם מודלים אחרים, למשל גרמניה, מדינות סקנדינביה ועוד. יעילות בטיפול במגיפות אינם שווים דיקטטורה.

אנונימי/ת
25.03.2020, 13:22

בגרמניה ומדינות סקנדינביה אין השתלטות על המגיפה.
מלבד סין המדינה היחידה שמראה על ירידה עקבית (אך איטית) במספר החולים הפעילים היא דרום קוראה.

אנונימי/ת
24.03.2020, 16:30

מצד שני - הממשלה הזו היא מגיפה בפני עצמה .ככזו - היא לא צריכה אף מומחה.

אנונימי/ת
24.03.2020, 19:00

הארץ כל כך מוטה ,
שלא אאמין גם אם יפרסמו שהשמש זורחת בבוקר במזרח.

כמי שמכיר את משה סימן טוב מהמו"מ ב2011 יודע שזה האדם הלא נכון במערכת . במשך השנים שמענו על עימותים בינו לבין רופאים בכירים במערכת הבריאות במשרד שהסתיימו בעזיבת אותם רופאים. גם עכשיו הוא מוביל לא נכון את מערכת הבריאות . המחסור בציוד מיגון וציוד הנשמה היום הוא חלק מפעילותו הברוכה. חבל שנתניהו לא שומע לרופאים שניהול אסונות הם התמחותם. גם בשורות האיוב על מיליון חולים ו 10000 מתים לא ברור מה מקורם. יש קולות שמתחילות שמשרד ראש הממשלה להקשיב לאנשי מקצוע.

אנונימי/ת
25.03.2020, 12:27

בשורות האיוב על מעל מיליון חולים עד סוף אפריל הן לא תרחיש אימים אלא המספר הצפוי בהנחה שקצב ההתפשטות ימשיך כך.
לא ברור מדוע ברבש תקף את ראש הממשלה. אני מניח שנתניהו לא המציא את המספר, אבל הבה נעשה חשבון פשוט:
מדברים על הכפלה כל שלושה ימים. בחודש יש שלושים יום. אני מניח שאתה יודע לחלק 30 ב 3 - התוצאה היא עשר.
ועכשיו תעלה 2 בחזקת 10, זה בערך 1000 (1024 ליתר דיוק).
עכשיו תכפיל 1000 במספר החולים שקיים היום , או אתמול, ותגיד לי מה קבלת?
תמשיך עוד שלב ותחשב 1%-2% תמותה, מה התוצאה?