• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
נגיף הקורונה

כ-7,000 איש שוהים בבידוד בישראל | מספר חולי הקורונה עלה ל-15

במשרד הבריאות שוקלים להחמיר את ההנחיות לציבור ולאסור התקהלויות | באיטליה, המוקד הגדול באירופה, עלה מספר מקרי הקורונה ל-2,502 – 80 מתו | גם בארה"ב עלה הלילה מספר המקרים המדווחים

"יש לאפשר המשך תפקוד מלא של שאר האוכלוסיה, הצעירה והבריאה, שתידבק ותיצור עמידות, ללא שום תחלואה או תמותה משמעותיים". צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

עוד שלושה ישראלים אותרו כמי שנדבקו בנגיף קורונה. מצבם קל והם נשלחו לבידוד, אחד מהם ל"שיבא". בכך עלה מספר חולי הקורונה בישראל ל-15. שניים משלושת החולים החדשים ביקרו לפני כמה ימים בחנות באור יהודה שבעליה שב מאיטליה, זוהה כחולה קורונה וכנראה הדביק אחרים עד שנשלח לבידוד. אחד מהם הוא נער שעובד באותה חנות. השלישי שב בסוף השבוע שעבר מטיול באיטליה.

משרד הבריאות שהודיע על המקרים החדשים לפנות בוקר (ד') לא השלים את החקירה האפידמיולוגית על מסלול תנועתם של השלושה בטרם נשלחו לבידוד וכן עם מי באו במגע ונמצאו בקירבה פיזית.

בתוך כך נמסר אמש כי בכל רחבי הארץ כ-7,000 ישראלים, ביניהם 913 תלמידי בתי ספר ו-66 ילדי גנים וכן 89 מורים ועובדי הוראה, שוהים בבידוד ביתי לאחר ששהו בסמוך לחולי קורונה או שבו מטיולים במדינות שצו משרד הבריאות מחייב את כל החוזרים מהן לשהות 14 יום בבידוד, בין שהם חולים ובין שלא.

מקרב התלמידים וילדי הגנים 353 הם ממחוז תל אביב, כולל 103 מאור יהודה; 207 ממחוז מרכז, מהם 34 מיהוד; 117 ממחוז ירושלים, 63 מחיפה, 53 ממחוז הדרום כולל אשדוד ו-49 מתלמידי החינוך החקלאי ובני מושבים.

הבוקר מסר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בשיחה עם חדשות ערוץ 12 כי לא מן הנמנע שבימים הקרובים יוחמרו ההנחיות לציבור בעיקר להימנע מהתקהלויות גדולות במקומות ציבוריים. ההנחיות הללו יתמקדו בשלב זה בעיקר בקשישים, אנשים עם מחלות רקע שונות או כאלו שהמערכת החיסונית שלהם פגיעה במיוחד.

יותר מ-93 אלף מקרים ברחבי העולם

נכון להבוקר כלל מספר חולי הקורונה ב-80 מדינות בעולם הוא עתה 93,186. מספר המתים מאז תחילת ההתפרצות - 3,203. מספר המחלימים ששוחררו מבתי החולים - 50,973. במצב חמור מקרב אלה שמוגדרים כ-Currently Infected Patientsי- 6,771 ו-83% מהם במצב קל-מתון.

סין (80,270 מקרים, 2,981 מתו) ודרום קוריאה (5,328 מקרים ו-33 מקרי מוות) הן מוקדי ההתפרצות הגדולים ביותר.

באיטליה עלה מספר מקרי הקורונה ל-2,502 והיא המוקד הגדול באירופה (79 מתו), אחריה איראן – 2,336 (79 מתו), אף כי ההערכה היא שהשלטונות מסתירים את המספרים האמיתיים ומדווחים במשורה. אחריה, נוסעי ספינת הנופש דיימונד פרינסס – 706, כאשר מהם עדיין 600 מאושפזים. כל היתר כבר התפזרו לבתיהם במדינות רבות. ביפן אותרו עד כה 293 מקרים, בצרפת 212 חולים (ארבעה מתו), בגרמניה 203 ובספרד 165 (מת אחד).

בארה"ב עלה הלילה מספר המקרים המדווחים ל-125 ומהם תשעה נפטרו. 76 מהמקרים הם הדבקה מקומית והיתר חולים שייבאו את הנגיף מחו"ל לתוככי ארה"ב, רובם מנוסעי ספינת הנופש ביפן. ארבעה מאלה שנפטרו ביממה האחרונה הם מאזור סיאטל. בעקבות זאת, 27 כבאים ושני שוטרים באחד מפרברי העיר הוכנסו לבידוד. אמריקאים שהופנו לבידוד בבסיס חיל האוויר שליד סן אנטוניו, טקסס, כששבו מנסיעות למדינות אחרות, לא מורשים עתה להיכנס לעיר גם לאחר ששוחררו מההסגר. הסיבה: אחד מאלה שהיו בבידוד ונקבע שהחלים שוטט בקניון ואחר כך הוברר שנתגלה חיובי לנגיף מחדש והוחזר לבידוד.

מקרים ראשונים, אחד בכל מדינה, זוהו ביממה האחרונה בצ'ילה, בארגנטינה, בליכטנשטיין ובאוקראינה.

לפיכך, מתחזקת ההערכה כפי שביטא אותה ד"ר ברוס איילוורד מה-WHO שבחן מקרוב את התנהלות רשויות הבריאות בסין, כי "תובנת המפתח שניתן ללמוד כבר עתה מההתפרצות: זה הכל עניין של מהירות. ככל שיותר מהר מאתרים מקרים ומבודדים אותם וככל שיותר מהר מגיעים לכל האנשים שבו עימם במגע במהלך מסלול תנועתם - וגם אותם מבודדים, ההצלחה בהתמודדות עם הנגיף, המתפשט במהירות גדולה יותר מזו של נגיף השפעת, תהיה גדולה יותר".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בידוד,  משרד הבריאות,  התפרצות מחלה,  מגיפה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
04.03.2020, 21:19

הנזק האישי, הכלכלי והחברתי מהכנסה של אלפי אנשים לבידוד הוא אדיר!
אם חבישת מסיכה יכולה להפחית הפצה של הוירוס. מדוע לא לאפשר לאנשים עם מגע חולף וקלוש עם חולה להסתובב בינינו עם מסיכה עד שיתברר אם הם חולים?
מאתר ה-CDC:
◦The role of facemasks is for patient source control, to prevent contamination of the surrounding area when a person coughs or sneezes. 

עמיתים יקרים, נמשיך לשבת ולהתבונן בשקט על כל השיגעון הזה שקורה במדינה? נשאר בכל המדינה מומחה במחלות זיהומיות אשר יכול להופיע בתקשורת?