נגיף הקורונה

תמותה מקורונה: עד כמה דומה המגיפה לשפעת, ל-SARS ול-MERS?

מניתוח נתונים מעודכנים עולה: כ-5% תמותה מנגיף הקורונה במוקד ההתפרצות בסין | שיעור התמותה משפעת בארה"ב, לשם השוואה, עומד על פחות מ-0.1% | רוב המתים כתוצאה מהידבקות בנגיף הם בקרב בני 80 ומעלה

מגיפת הקורונה בסין. צילום אילוסטרציה

ככל שמצטברים יותר דיווחים על יותר מקרי תחלואה, תמותה וגם העלייה העקבית במספר המחלימים במגיפת הקורונה COVID19, שמחוללה הוא הנגיף SARS-CoV2 – יכולים אפידמיולוגים לספק יותר נתונים מדויקים.

הערכה מוקדמת של ארגון הבריאות העולמי (WHO) היתה ששיעור התמותה יהיה 2%, אולם עתה כבר מתחזקת ההערכה שבעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות, שיעור התמותה הוא 4.9% ואילו בשאר ערי מחוז חוביי - 3.1%. בקרב אלה שאושפזו בבתי חולים עקב מצב שהוגדר כקשה, חמור וקריטי, שיעור התמותה 15%. מהופעת התסמין הראשון ועד למוות של חולים אלה עברו 14 ימים.

לשם השוואה, שיעור התמותה מה-SARS היה 9.6%, 34% מה-MERS ו-0.02% מ"שפעת החזירים". שיעור התמותה משפעת בארה"ב, לדוגמה, הוא פחות מ-0.1% כלומר 1 מ-1,000.

עוד עולה מניתוח הנתונים המעודכנים כי השיעור הגבוה ביותר של התמותה מהקורונה הוא בקרב בני 80 ומעלה – 14.8%. בקרב בני 79-70 – רק 8%. השיעור יורד עם הגיל: בקרב בני 69-60 – הירידה היא ל-3.6% ובקרב בני 59-50 כבר מדובר ב-1.3%. בקבוצות הגיל הנמוכות יותר השיעורים נעים בין 0.4% ל-0.2% ומטה.

בקרב המתים מקורונה, 10.5% הם עם מחלה קרדיווסקולרית כמחלת רקע נוספת ובמקום השני חולי סוכרת - 7.3%. במקום השלישי בדירוג זה חולים עם מחלה נשימתית כרונית שנגיף הקורונה החמיר את מצבם. במקום הרביעי אנשים שהיה להם גם יתר לחץ דם - 6% ואלה עם מחלת סרטן – 5.6%.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  שיעורי תמותה,  שפעת,  SARS,  מגיפה,  חדשות
תגובות

5% בסין קורונה, 0.1% בארה"ב משפעת. אז הטיפול בחולים במערכת הבריאות האמריקאית שווה ביעילותה למערכת לטיפול במערכת הבריאות הסינית? באמת אלו נתונים שאפשר להשוות ?