• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הוועדה המליצה: להחזיר תרופות מאריכות חיים ולמחלות נדירות לביטוח המשלים

ועדת בדיקה במשרד הבריאות מצאה: כ-65% מהבקשות שמפנים מבוטחים לוועדות החריגים מוצדקות | הוועדה מתחה ביקורת על ועדות החריגים בקופות החולים והמליצה על הכנסת שינויים בהליך עבודתן

ועדת בדיקה של משרד הבריאות תבחן את פרשת הילדה שקיבלה טיפול כימותרפי מיותר (אילוסטרציה)
ועדת בדיקה של משרד הבריאות (אילוסטרציה)

ועדת בדיקה במשרד הבריאות ממליצה בדו"ח ביניים על הכנסת שינויים בהליך עבודת ועדות החריגים של קופות החולים, אליהן מופנות בקשות מיוחדות לאישור מתן תרופות שאינן בסל מוגדרות כ"מצילות חיים" או למחלות נדירות. הוועדה, שבראשה עמדה רויטל טופר חבר-טוב, הפורשת מתפקידה כסמנכ"לית לפיקוח על קופות החולים במשרד, מצאה שכ-65% מהבקשות שמפנים המבוטחים לוועדות החריגים נמצאו מוצדקות.

לפי המלצות ועדת הבדיקה, עליהן מדווחת הבוקר (ד') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום", הקופות יחויבו להציג החלטה לפונים בתוך 45 יום. ועדות החריגים יציגו החלטתן לחולים בטופס מפורט ומנומק. הקופות יעבירו דיווח שנתי שוטף למשרד הבריאות על כלל הבקשות שהוגשו ועל ההחלטות שניתנו. על הקופות יהיה לפרסם בצורה בולטת באתרי האינטרנט שלהן ובסניפים את הזכאות לפנות לוועדת החריגים. ב"מקרים קשים", החולים שהתרופה שלהם איננה בסל יקבלו הודעה מהקופה על זכותם לפנות לוועדת החריגים.

התרופות מצילות ומאריכות החיים והתרופות למחלות הנדירות יינתנו למבוטחים באמצעות הביטוחים המשלימים. יש לציין כי ב-2008 בוטלה המלצה זו ב"חוק ההסדרים".

ועדת הבדיקה, כך מדווח, ציינה שב-2014 פנו לוועדות החריגים של הקופות 987 מבוטחים ואושרו להם כ-65% מהבקשות, ב-2018 מספר הפונים עלה ל-1,944 ושיעור האישורים שניתנו - 63%.

נושאים קשורים:  רויטל טופר חבר-טוב,  ועדות חריגים,  קופות החולים,  תרופות מצילות חיים,  מחלות נדירות,  ביטוחים משלימים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
28.08.2019, 22:04

נסיון למחטף של רופאים ופקידים המקורבים לחברות התרופות , על מנת להחריג את התרופות " מצילות החיים" מהבדיקה העניינית של וועדת הסל.
כל זאת במסווה של " דאגה לחולים".