• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

עובדי המעבדות הרפואיות מאיימים בעיצומים החל מ-1 באוגוסט

יו"ר הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים: "משרד הבריאות מתעלם מפניותינו - עלייה מתמדת במספר בדיקות המעבדה ללא תוספת לשכר המבזה"

בדיקות דם. "בשנות הקורונה הורגלו המטופלים - עד שאתה לא עושה בדיקה אתה לא בטוח שאתה בריא, גם אם אין לך תסמינים" (צילום: אילוסטרציה)

עובדי המעבדות בבתי החולים, במרפאות ובשירותי בריאות הציבור הודיעו אמש (ד') כי החל מיום חמישי הבא, 1 באוגוסט, יעבדו ב"מתכונת שבת". על סכסוך העבודה הכריז הארגון היציג שלהם ב-2018. יו"ר הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים, אסתר אדמון, מסרה כי נעשו פניות חוזרות ונשנות למשרד הבריאות שלא הועילו ולכן יינקטו העיצומים.

הארגון טוען שיש עלייה מתמדת במספר בדיקות המעבדה שהעובדים נדרשים לבצע ללא תוספת "כאשר השכר של עובדי המעבדה מבזה, מה שהופך את העסקתם לבלתי אפשרית".

אתמול גם נמסרה על כך הודעה למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שבה כתבה אדמון: "נאבק כדי לעצור את המגמה של החלשת העובדים והפרטת המעבדות".

יש לציין שגם דו"ח מבקר המדינה ודו"ח ועדה שמינה משרד הבריאות התריעו על המצב הקשה במעבדות והצביעו על דרכים לשיפור. אלא שמשרדי האוצר והבריאות "גוררים רגליים ולא מיישמים את ההמלצות", אמרה אדמון.

נושאים קשורים:  בדיקות מעבדה,  עיצומים,  אסתר אדמון,  הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים,  עובדי מעבדות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.07.2019, 14:20

שיגידו תודה על כך שהעומס עליהם עולה. זה רק עניין של זמן (ולא הרבה זמן) עד שחלקם הגדול יוחלפו ברובוטים.
הם עוד יתחננו לעומס

הרפואה מתבססת על תוצאות מעבדה. תחום המעבדה מתקדם ויש מיכשור חדיש ומתוחכם שדורש אנשים איכותיים לתפעולם ולאנליזה של התוצאות-מה שרובוט לא מסוגל כרגע. עם השכר העלוב לא מצליחים לגייס עובדים איכותיים למקצוע וגם את הקיימים קשה לשמר. שאר הסקטורים עברו שידרוגים במהלך השנים תוך התעלמות מעובדי המעבדה ואי אפשר עוד לעמוד בעומס ובתוספת הדרישות של משרד הבריאות ללא תוספת תקנים ועדכון שכר משמעותי

אנונימי/ת
29.07.2019, 09:44

אולי "כרגע" רובוט לא מסוגל לבצע, אבל בקרוב מאוד יהיה מסוגל. ככל שתחום המעבדה ישתכלל יותר, כך יותר יתאים לרובוטים.
גם רופאים כבר התחילו להיות בתחרות
https://doctorsonly.co.il/2019/05/166036/

קל וחומר עובדי מעבדה.

26.07.2019, 11:45

עבודה עם סיכון בריאותי עומס רב ללא תגמול הוגן

אנונימי/ת
26.07.2019, 19:14

כרגיל חוסר תיפקוד של משרד הבריאות שהביא למצב מבזה של עובדי המעבדה. עדיין צריכים ויצטרכו בני אדם כעובדי מעבדה למרות כל המיכשורים וכו. והשכר המבזה לעבודה הקשה עם סיכונים. היו צריכים ממזממן לנקוט בעיצומים ולהילחם על שכר מכבד. בהצלחה !!!!!!!!!!1