חדשות

שיא חדש בתקיפת רופאים: רופאה בהריון הותקפה על ידי מטופלת

המטופלת במחלקה האונקולוגית ברמב"ם דחפה את הרופאה בבטנה, הטיחה אותה בקיר ואיימה על חייה. הסיבה לתקיפה: המטופלת התבשרה כי הרופאה הקבועה יצאה לחופשה | סגן יו"ר הר"י: "נדרוש את מיצוי הדין עם התוקפת"

מיון רמב"ם. 139% תפוסה בשנת 2021. צילום ארכיון: דוברות בית החולים

מטופלת בבית החולים רמב"ם תקפה שלשום רופאה בחודש שמיני שטיפלה בה, כיוון שנאלצה להמתין במשך כשעה. כך דווח אמש (ד') בערוץ 12 (חברת החדשות).

בדיווח של יואב אבן נמסר כי השנה היו 691 תקיפות של רופאים ובסך הכל כ-3,000 תקיפות של צוותים בבתי חולים ומאבטחים. אלא שהמקרה הנוכחי הוא בגדר שיא חדש בתופעה החמורה הנמשכת כבר זמן רב מבלי שנמצאה דרך לשים לה סוף.

בדיווח נמסרו הפרטים הבאים: הרופאה מתמחה במחלקה האונקולוגית, בשנות ה-30 המוקדמות לחייה, נמצאת עתה בחודש השמיני להריונה. היא הותקפה על ידי חולה אונקולוגית, גם היא בהריון. הוגשה תלונה למשטרה והרופאה אמרה בשיחה איתה כי קיים חשש לשלום העובר שלה.

תוך כדי התקיפה, דחפה המטופלת את הרופאה בבטנה והטיחה אותה בקיר, קיללה אותה ואיימה על חייה. הסיבה לתקיפה: המטופלת התבשרה כי הרופאה הקבועה שטיפלה בה יצאה לחופשה.

הרופאה שהותקפה שחזרה את אשר אירע: "היא היתה נסערת, נראתה ממש באטרף. קפצה מהכיסא, שמה שתי ידיים על הבטן שלי ודחפה אותי לכיוון הקיר".

עוד נמסר בדיווח כי בעקבות היעדרה של הרופאה הציעו למטופלת, שבאחרונה חלתה בסרטן והחלימה אבל עדיין נמצאת במעקב, שרופא אחר יבדוק אותה. היא העדיפה להיבדק על ידי אישה. נוכח דרישתה נאמר לה כי תצטרך להמתין.

כעבור שעה של המתנה החלה לצעוק שלא מקובל עליה - ותקפה את הרופאה. מאבטח שהיה במקום השתלט על התוקפת בתוך שניות. הרופאה, שהתלוננה על כאבים בבטנה, עברה בדיקות מקיפות ונשלחה להשגחה במחלקת יולדות. עלה חשש לפגיעה בעובר בעקבות התקיפה. היא סיפרה לכתב הטלוויזיה כי חלק מהבדיקות אינן תקינות וייתכן שעקב המצב הזה יהיה אף צורך בלידה מוקדמת.

יו"ר ארגון רופאי המדינה: "ליישם בדחיפות את מסקנות ועדת האלימות של משרד הבריאות"

יו"ר ועד רופאי רמב"ם, פרופ' יהודה אולמן, סיפר כי מאבטח של בית החולים התערב אחרי התקיפה ושוטר בית החולים הוזעק למקום. המטופלת התוקפת שוחררה לביתה ותזומן לחקירה בתחנת משטרת חיפה.

פרופ' אולמן גינה בחריפות את התקיפה: "אין שום הצדקה לתקיפת רופאים", אמר. "לא המתנה ארוכה, לא מצב רפואי ולא העובדה שהמטופלת בעצמה בהריון. אירוע שכזה היה יכול להסתיים באסון. חייבים לבער לחלוטין את התופעה המכוערת של תקיפת רופאים".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י, אמר הבוקר (ה') בתגובה לתקיפת הרופאה בבית החולים רמב"ם: "אירועי האלימות חוזרים, ועולם כמנהגו נוהג. לא נסכים שתקיפת רופאים ואחיות תהפוך לשגרה. איננו רוצים לפגוע במטופלים על ידי השבתת מחאה, אך נדרוש את מיצוי הדין עם התוקפת. יש צורך במיצוי הענישה החמורה הקבועה בחוק, יש צורך בהרתעה, ויש צורך דחוף ליישם את מסקנות ועדת האלימות של משרד הבריאות".

נושאים קשורים:  תקיפת רופאים,  אלימות כלפי צוות רפואי,  בית החולים רמב"ם,  פרופ' יהודה אולמן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2019, 10:56

איפה יושב ראש הר"י????
פרופ' חגי; תגן על הרופאים שאתה מייצג אותם אשר משלמים לך 75 מליון ₪ בשנה כדי שתייצג את מצוקתנו , לפני שאתה מלין על פוליטיקאים ומצב מערכת הבריאות. לפי מיטב הבנתי זו תפקידך העיקרי. דמנו הפקר? כארגון פרופסיונלי המופקד על רווחתנו ומייצג אתנו הייתי מצפה ליותר.
על החתום:
רופאה מודאגת וגם מפוחדת....

אנונימי/ת
12.07.2019, 11:53

רבותי. רוב דומיננטי מובהק בישראל אדיבים מנומסים נינוחים ודואגים לזולת תוך כדי ביטול עצמי. זה השלטון שדואג לתנאים אופטימליים לנותני שירותי הרפואה. זה המטופלים שמלאי הערכה והכרת הטוב לזריזות ואדיבות הצוותים העירניים המחויכים ושבעי הרצון מהמעסיק. זה הריוויון באחיות ורופאים . מה נאמר,אוכלוסיה מיוחדת הזבה חלב ודבש

אנונימי/ת
12.07.2019, 11:53

רבותי. רוב דומיננטי מובהק בישראל אדיבים מנומסים נינוחים ודואגים לזולת תוך כדי ביטול עצמי. זה השלטון שדואג לתנאים אופטימליים לנותני שירותי הרפואה. זה המטופלים שמלאי הערכה והכרת הטוב לזריזות ואדיבות הצוותים העירניים המחויכים ושבעי הרצון מהמעסיק. זה הריוויון באחיות ורופאים . מה נאמר,אוכלוסיה מיוחדת הזבה חלב ודבש

אנונימי/ת
12.07.2019, 16:04

חחח ולמה בדיוק התוקפת לא עצורה???? כי היא אישה??? כי מוצר לתקוף רופאים??? מדינה של ערבים ועבריינים פורעי חוק.

12.07.2019, 17:03

חמור ביותר לתקוף. לא משנה את מי. האם יש לו לובי חזק או לא.

אבל מעניין, למה באמת שומעים על תקיפת צוות רפואי יותר מאשר אחרים אחרים?
האם זה אכן בגלל הלובי?
האם זה בגלל שלצוות רפואי יש דם אחר?

אולי התשובה טמונה בתמונה.

אם תגיעו למיון שיש בו תור ארוך בקבלה ותראו את התמונה שלמעלה במציאות, את האחיות עומדות ומפטפטות עם חיוך ומטפלות בטפסים... אותך, הקורא, שאתה עומד מתוסכל ומיוסר או עם הקרוב ביותר לליבך שנראה לך הכי אומלל שיכול להיות ואתה לא יכול לעזור לו, הדבר לא היה מקומם? לא היית מתפוצץ?

תחשוב שאתה מנסה לדבר עם רופא בכיר במחלקה וצריך לחכות לו שעתיים במסדרון וכשסופסוף הוא מתחיל לדבר איתך, נכנסת לו שיחה בנייד והוא מסמן לך רק רגע מסתובב והולך לשיחה.....

מערכת הבריאות בקריסה מבחינת העומס.

אבל מערכת הבריאות בקריסה גם כי (חלק מ)הצוות הרפואי עם יחס מתנשא ומתבדל לחולים.

נכון, עד אלימות! אבל הם הכי מובנים בעולם!!! גם אם זה מעצבן לשמוע את זה.

אגב, כשאתה הרופא/ה האח/ות מגיעים למיון, בד"כ אתם זוכים ליחס .v.i.p ביחס לשאר האוכלוסיה

אנונימי/ת
12.07.2019, 18:53

אתה שומע יותר על תקיפת צוות רפואי, כי יש יותר "הכלה" של תקיפת צוות רפואי. תנסה בסניף של ביטוח לאומי לעשות הרבה פחות מזה והמאבטח יבעט אותך החוצה מאוד מהר ולא תקבל טיפול.
כאן יש בעיה לא לתת טיפול למטופל אלים.

אנונימי/ת
12.07.2019, 23:15

משה, אתה טועה ומטעה. שבת שלום

אנונימי/ת
12.07.2019, 17:26

רק כשנצאה לרחוב כמו אתיופים ככה יזוזו דברים, ישימו לב לבעיה... מסכנה! מכווה שהכל בסדר ??

אנונימי/ת
12.07.2019, 18:54

לא זכור לי שהאתיופים הצליחו להזיז משהו. לכל היותר הצליחו רק לעצבן אנשים

אנונימי/ת
12.07.2019, 23:19

גם פה צריך תג מחיר. תקיפת איש צוות רפואי, שעה שביתה של הרפואה והסיעוד גם יחד. תקיפה שניה באותו מוסד השבתה של יום. תקיפה שלישית יומיים עש לשהנהלות בתי החולים לא יפגעו הם ימשיכו להצהיר על "מדיניות אפס סבלנות". למה? כי להצהיר לא עולה כסף. וכן רבותי, תביעה אזרחית כנגד התוקפן וכנגד המעסיק (מדנת ישראל/קופת החולים) במידה ולא הגן על המועסק או במידה ולא מנע תנאים שיובילו לאלימות תשרת את המטרה.

אנונימי/ת
13.07.2019, 10:10

תקיפת צוות שמטפלים בך היא גם פשע וגם כפיות טובה, ולא חשובה הסיבה . כי האשמה היא במערכת והעומסים והארגון
בעיני אחד הפתרונות שיכול להיות יעיל זה הרחקה, כן הרחקה כמו שמענישים קבוצת כדורגל . למנוע מהאדם האלים לקבל טיפול באותו מוסד, ידע שבכל מוסד אם יגלה אלימות יורחק עד שיגיע לים או למדבר,

אנונימי/ת
13.07.2019, 10:10

תקיפת צוות שמטפלים בך היא גם פשע וגם כפיות טובה, ולא חשובה הסיבה . כי האשמה היא במערכת והעומסים והארגון
בעיני אחד הפתרונות שיכול להיות יעיל זה הרחקה, כן הרחקה כמו שמענישים קבוצת כדורגל . למנוע מהאדם האלים לקבל טיפול באותו מוסד, ידע שבכל מוסד אם יגלה אלימות יורחק עד שיגיע לים או למדבר,

אנונימי/ת
13.07.2019, 15:42

יז. התחלה וסיום של יחסי רופא-מטופל ביוזמת הרופא8

הרופא חייב בהגשת טיפול רפואי לכל אדם, בכל מקרה רפואי דחוף ובכל מקרה של הצלת נפשות.
הרופא רשאי שלא לקבל אדם לטיפולו או לסיים את הקשר המקצועי עם מטופל אם קיים משבר אמון המונע יצירה או המשך קשר זה, למעט במצבי חירום רפואיים.
הרופא רשאי להפסיק את הקשר המקצועי עם מטופל אם נחשף לאלימות מילולית או פיזית מצד המטופל, בני משפחתו או מי מטעמו.
הרופא רשאי לסיים קשר מקצועי עם מטופל, בידיעת המוסד הרפואי, אם המטופל אינו משתף פעולה עם הרופא באופן קבוע ובצורה המסכנת את בריאותו, או אם הוא מציג דרישות בלתי–ראויות בפני הרופא.
הרופא לא יסיים קשר מקצועי עם מטופל מכל סיבה המהווה אפליה.
הרופא לא יסיים קשר רפואי עם מטופל רק בשל העובדה שזה פנה לקבלת דעה נוספת ו/או טיפול מרופא אחר.
הרופא יודיע למטופל מראש על סיום הקשר המקצועי עמו, תוך מתן הסבר לכך. הרופא ייתן בידי המטופל את סיכום הנתונים הרפואיים המצויים בידו על אודות המטופל ויפנה אותו, ככל הניתן, לטיפולו של רופא אחר.
הרופא מחויב לרציפות הטיפול הרפואי במטופל, גם אם נותק הקשר המקצועי עמו, וישתף פעולה עם כל רופא אחר הנוטל גם הוא חלק בטיפול הרפואי במטופל

15.07.2019, 07:19

לאלימות הגואה במערכת הבריאות יש אבא ואמא -
האבא - התקשורת המנפחת בסנסציוניות כל קמצוץ מידע ומפנה בבוטות אצבע מאשימה אל הרופאים. זה מתיר את דמם של הרופאים וצוותי הרפואה האחרים.
האמא - ההסתדרות הרפואית הרופסת שאינה מגיבה במיידיות ובאגרסיביות לארועי תקיפת צוות רפואי - השבתה של מערכת הבריאות ללא התרעה מוקדמת.
זמנים קשים מחייבים תגובות קשות.