• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הקופות מבקשות לגבות מהמבוטחים דמי השתתפות להנפקת רשיון לקנאביס רפואי

כיום מטופלים משלמים לקופות 30 שקל לביקור אצל רופא מומחה המורשה להנפיק רשיון לקנאביס | עתה דורשות הקופות לגבות 278 שקל עבור אותו שירות

קנאביס רפואי. צילום: שאטרסטוק

קופות החולים מבקשות לאפשר להן לגבות דמי השתתפות עצמית מהמבוטחים בסך 278 שקל לשם הנפקת רשיון לשימוש בקנאביס רפואי לחולים הזקוקים לכך. הבקשה נדונה היום (ד') בישיבה של ועדת הכספית הזמנית של הכנסת והיא תוצג לדיון על ידי משרד הבריאות.

גביית התשלום המבוקשת – הנוגעת לשינויים בתכניות הגבייה של הקופות - היא עבור מי שיש להאריך את הרשיון שבידיו, כחלק מרפורמת הקנאביס. עד היום מטופל שילם 30 שקל עבור ביקור אצל רופא מומחה הנעשה דרך הקופה שלו או כ-1,000 שקל אצל רופא פרטי שקיבל היתר, לשם קבלת האישור לבקשה לרשיון השימוש.

הנפקת הרשיונות על ידי רופאי קופות חולים שהוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות, מותנית במעקב רפואי אחת לשלושה-שישה חודשים. קבלת הקנאביס הרפואי למטופל היא בבית מרקחת שנכלל בהסדר לשם כך.

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי הוא מאריך את הוראת השעה לעניין רשיונות לקנאביס כך שמטופלים שכבר החזיקו בהם לפני כניסת הרפורמה לתוקף יוכלו להמשיך ולקבל את הקנאביס שלהם בבתי המרקחת או על פי האסדרה הישנה.

המשרד הודיע כי יוטל פיקוח על מחירי הקנאביס הרפואי. מטופלים שבידיהם היתר שימוש לצריכה של 50-30 גרם בחודש ימשיכו לשלם 500-400 שקל כמו היום. עבור קנאביס במשקל נמוך יותר ישלמו פחות.

בתוך כך מדווח היום "כלכליסט" כי חברות הקנאביס הרפואי הביעו התנגדות להטלת פיקוח על מחירי המוצר בנימוק שזה רק יפגע בחולים. החברות הגיבו לפניית מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לוועדת המחירים להטלת פיקוח מחירים על הקנאביס הרפואי. החברות טענו כי פיקוח מחירים יגרום לסגירת אתרי הייצור.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  קופות החולים,  רשיון לקנאביס,  רפורמת הקנאביס,  חדשות
תגובות