• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

תופעה הולכת וגוברת: יותר ויותר רופאים ישראלים מהגרים לחו"ל

מספר הרופאים הישראלים הפועלים במדינות OECD גדל בהתמדה בשנים האחרונות | הסיבה: מחסור במשאבים להכשרת רופאים גורם לנתח גדל והולך מהישראלים ללמוד רפואה בחו"ל, ורבים מהם אינם חוזרים לארץ

בדרך ללימודי רפואה בחו"ל. צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90

"זו תהיה קטסטרופה - האנשים החיוניים ביותר לישראל מחפשים את עתידם בחו"ל". כך מזהיר הכלכלן פרופ' דן בן דוד, נשיא מוסד שורש ומרצה באוניברסיטת תל אביב בעבודת חדשה על בריחת המוחות מישראל, כך מדווח  הבוקר (ה') אבי וקסמן, כתב "דה מרקר".

בדיווח מצוין כי בהתייחסו לרופאים כתב פרופ' בן דוד כי "הזליגה של רופאים ישראלים לחו"ל מהווה מקור לדאגה. המחסור במשאבים להכשרת רופאים בישראל מביא לכך שנתח גדל והולך מהישראלים המעוניינים ללמוד רפואה עושים זאת בחו"ל, ורבים מהם אינם חוזרים לישראל לאחר לימודיהם".

פרופ' בן דוד הציג נתונים לפיהם מספר הרופאים הישראלים הפועלים במדינות OECD גדל בהתמדה בשנים האחרונות, מ-9.8% מכלל הרופאים שהיו רשומים בישראל ב-2006 ל-14% ב-2016.

בארה"ב לבדה, ציין, עבדו ב-2016 כ-3,500 רופאים ישראלים. "כשבוחנים את מדינות המוצא של הרופאים הזרים העובדים בארה"ב, מתברר כי רק בריטניה, קנדה ומקסיקו עוברות את ישראל, בדירוג לפי מספרים מוחלטים - אלא שאוכלוסיותיהן גדולות בהרבה מזו של ישראל.

"אמנם ההגירה מישראל בשפל, אך דווקא החוקרים, המדענים והרופאים נוטשים בקצב גובר", נכתב במסמך . פרופ' בן דוד מזהיר: "ישראל מתרחקת מהעולם המפותח".

עבודת המחקר החדשה בחנה את שיעורי ההגירה מישראל לחו"ל ומתמקדת בשלוש אוכלוסיות: חוקרים באקדמיה, רופאים ועובדים בתחום ההייטק. אלה מונים יחד פחות מ-130 אלף מתושבי ישראל - רק 1.4% מאוכלוסיית המדינה. פרופ' בן דוד ציין כי יתרון האיכות של המשק נשען עליהם ומימדי ההגירה לחו"ל צריכים להטריד את מקבלי ההחלטות. "לעזיבת מסה קריטית מתוך אוכלוסיה זאת, הגם שמדובר בכמה עשרות אלפים, יכולות להיות השלכות קטסטרופליות על המדינה כולה".

נושאים קשורים:  פרופ' דן בן דוד,  בלימודי רפואה בחו"ל,  הגירת רופאים,  בריחת מוחות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.05.2019, 12:13

בעיה חמורה מאוד שתפגע מאוד במערכת הבריאות

אנונימי/ת
30.05.2019, 17:02

כל מילה בסלע

אנונימי/ת
30.05.2019, 17:02

כל מילה בסלע

31.05.2019, 10:22

ממשלות ישראל עסוקות בפוליקה לטווח קצרצר ושרים האמונים כל אחד על גזרתו מתחלפים מבלי מחוייבות לשאת בתוצאות משרתם

אנונימי/ת
31.05.2019, 10:29

מעולם לא עבדתי כרופא בישראל, כבר היה ברור בעודי סטודנט שאין דבר שמערכת הרפואה בישראל יכולה להציע לי ולהטיב עם עתידי. עם זאת, הסיבה שלא חזרתי היא מערכת החינוך, המערכת הסוציאלית, התחבורה הציבורית, ההדתה המאסיבית, הרבנות הראשיות, מערכת הפנסיה, וכמובן גטו עזה. המצב אנוש.

אנונימי/ת
31.05.2019, 10:53

מי שלא חי, עובד ובוחר לתרום את חלקו למדינה, שלא יתנשא ויטיף. בחרת לעבוד בחו'ל, אחלה. חסוך מאיתנו, שנשארו פה למרות הקושי, את התובנות חסרות הרלוונטיות שלך. תודה.

31.05.2019, 11:11

אפשר שהתובנות רלבנטיות בעיני הכותב: אולי זה ישפיע על רופאים נוספים להגר ובכך יקרב את הקטסטרופה שבעיניו (ובעיני) היא מפתח לשינוי לטובה.

אנונימי/ת
31.05.2019, 12:28

הנני רופאה בישראל כבר שנים רבות. הנני חילונית. יחד עם זאת, יש בעיני ערך להמשך קיומו של העם היהודי כעם. חילוני הגר בישראל, יש סיכויים מצויינים שילדיו יתחתנו עם יהודים. חילוני הגר בחו״ל, סיכויי ההתבוללות גבוהים מאוד.
ייתכן שכותב התגובה החי בחו״ל, לא רואה את המשך קיום העם היהודי כערך כלשהו. אך אולי יחמץ ליבו מעט, כאשר ילדיו יבחרו בבן או בת זוג שאינם יהודים.

אנונימי/ת
31.05.2019, 12:53

10:53 אוהב להיות קורבן ועל כן ישאר קורבן. 11:11 ריאליסטית ומבינה את הצורך בשבר על מנת להחלים, אבל גם יודעת שזה לא מציאותי. 12:28 אגיש לך את המציאות על מגש כסף, קונספט ההתבוללות היא גזענות יהודית טיפוסית שהורסת כל חלקה טובה בדת ובזהות המומצאת הזו. כל דת היא המצאה ומבוססת על מניפולציות של חצאי אמיתות אבל היהדות היא הדת שלי! זורמת בעורקי! ואם אני מביא ילדים עם בת זוג לא מובחרת כמוך, זה לא עניינך, ואם את ילדי אחנך לסלידה מדת גם זה לא עניינך. הזרע שלי והזהות שלי היא חד וחלק לא עניינך. מה שכן עניינך הוא ילדיך שגדלים במדינה ללא עתיד לעולם שמתקרב לנקודת רתיחה אקלימית בקצב מפחיד שלא ממש יאפשר להם ללדת ילדים, שלא לדבר על לשתות מים נקיים או לנשום אוויר צלול. אז התבוללות היא הבעיה שלך ? תתעוררי.

31.05.2019, 15:25

גטו עזה זה מה שמטריד אותך ? שישרפו לך את הבית השדות החיות האהובות שלך ותפחד שהילדים שלך ילכו לקניון אולי איזה מחבל יגיע עם סכין , ותפגוש אותו במחלקה שוכב VIP עם כל טוב מבקרים אין סוף וצוחק לך בעיניים וחייל צעיר בגיל של הבן שלך אולי שומר על החלאה או שתקרא לו לוחם חופש ? טוב שתשאר בגולה אם אתה בדעה שלך חושב שאתה משפיע על מישהו טועה בהחלט ..
לא ברור לי אם אתה יהודי כלל או סתם מתחזה ..אבל בטח הצלחת להכעיס ..
כן המצב הוא לרעת הרופאים ומגיע להשוות אותם לטייסים , עם זאת נמשיך בדרך חוקית ולגיטימית להלחם על זכויותינו ...

אנונימי/ת
31.05.2019, 16:14

ל 12:53, אתה כנראה יהודי הנשוי ללא יהודיה, זו כמובן זכותך. לאמר שיהדות היא דת וזהות מומצאת, זה קצת תלוש מהמציאות.
מהו ההסבר שלך לעובדה כי כרבע ממקבלי פרסי הנובל הם יהודים, בעוד שיעורם באוכלוסיית העולם הוא כאלפית?
אולי באמת היהודים אכן מוכשרים וחכמים יותר, בממוצע, מכל עם אחר?

אנונימי/ת
31.05.2019, 16:21

זה לא חוקי, ולא לגיטימי לכלא מליון וחצי איש ולחנוק אותם. כבר היינו שם לפני שבעים שנה. אני מבין שאתה כועס, זה בדרך כלל קורה שיש דיסוננס קוגניטיבי, אני גם מבין שאתה עושה את מיטב יכולתך במצב הנתון. אבל אין שום סיבה שהמצב הזה משומר על גבי דורות. לא מסובך לשנות, אם יש רצון אז יש יכולת. ובמקום לחפש גיבורים בעצמנו באמת יעיל יותר לפנות למקומות שבהם השיטה עובדת ופשוט להעתיק. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש ובטוח לא צריך ״מלחמה״ על כל זכות ותנאי אלמנטרי. אם אני יהודי או לא, זה לא עניינך. אני בנאדם ואזרח ישראלי ואני מצפה ממך לנהוג בי בהתאם.

אנונימי/ת
31.05.2019, 16:29

ל 12:53, תודה על ההערה המעניינת. הסיבה היא דווקא די פשוטה. זה לא ה DNA המיוחד או עליונות גזעית. זה בגלל החרם. יהודים לא הורשו ללמוד באונברסיטות באירופה ולא היו להם הכלים שזכו להם הארופאים הלבנים ועל כן הלכו ולמדו בבית, ידעו קרא וכתוב, ידעו שאם לא יעשו מאמץ עלאי לא יהיה להם עתיד. וזה השתלם. בייחוד לאחר שהכניסה אסרה על מאמיניה להלוות בריבית. היהודים לא היו חלק מהאיסור, וידעו חשבון... סערה מושלמת אך עצובה. היום רואים תופעה דומה בקרה ערביי ישראל, ועל כן יש כל כך הרבה מומחים ערבים בישראל ובאירופה. בסוף היהודים הם לא ממש אור לגויים אבל בהחלט אור לערבי ישראל. וכל הכבוד להם.

אנונימי/ת
31.05.2019, 16:48

אגב, אם כבר מדברים על הנובל, הסטטיסטיקה לא מחמיאה שם כלל לכל מי שאינו לבן. השוודים לא ממש בוחנים לעומק ומקבלים המלצות ממליצים מורשים. על פי ההגיון של המגיב 12:53 לא רק יהודים עליונים על הכלל אלה בייחוד גברים. הרי הם הזוכים הגדולים ביותר של הנובל. אז גברים לבנים יהודים... כמה טוב לי.

אנונימי/ת
31.05.2019, 18:51

ל 16:29, איך תסביר את העובדה שבעולם יש 200 מיליארד מוסלמים, וקומץ זעיר של מקבלי פרסי נובל, כולל הארכי רוצח ערפאת, אשר קיבל פרס נובל ל״שלום״?
הרי הם, המוסלמים, היו צריכים לעשות מאמץ עילאי כדי ״שיהיה להם עתיד״ לפי ההגיון שלך? אך עדיין מעדיפים ברובם, לחיות עם ביוב זורם ברחובות, בורות, קינאה יוקדת להצלחת היהודים, וכפועל יוצא לקינאה הזו, רציחות יהודים השכם והערב. רצחנות, אשר אינה מטיבה את מצבם כהוא זה.

אנונימי/ת
31.05.2019, 19:20

16:29 צר לי, אני לא אכנס לדיון פסודואינטלקטואלי עם אנשי תורת הגזע שהולכים כעדר אחרי כל דעה מפונטזת שתומכת בעליונות המדומה שלהם. חשוב לקרא הסטוריה ולגוון מקורות. סופך למות בקרב או להיות אב שכול. האמת שאין דבר שיגרום לך להרגיש יותר רלוונטי מזה. מוזר, חבל, ולא תורם לדבר בעולם. כמו שנאמר every preacher in his house.

אנונימי/ת
31.05.2019, 23:46

מאחל הצלחה לכל כרופא יראלי
מאחל הצלחה לכלרופא ישראלי המצליחבחול
מערכת חולה מכשירה רופאי חול במקום רופיאים ישראליים
פרטצ' זו מחמאה לדרך בה מתנהלת המערכת בארץ

טוב שעזבת.
אין צורך שתחזור

אנונימי/ת
01.06.2019, 10:21

סליחה אבל מרבית העוזבים לפחות לאירופה בכלל למדו באירופה, זכו בחינוך זה על חשבונם 100%, אפילו לא זכו להנחת סטודנט בבנק שמזכה בשקל וחצי בחודש. מדינת ישראל שלא כמו חברינו לספסל הלימודים לא סיפקה שום הלוואת סטודנט שתכבול אותנו לישראל ותעזור למלא חוסר במדינה. אין אנו צריכים להודות לאיש בישראל על הכשרתינו ולא זקוקים לאישור של אף אחד על החלטותינו. נתנו את שלושת השנים לצבא, ראינו את המציאות, ועזבנו.
וד״ר הוכמן אין לנו צורך במירמור העמוק שאוכל אותך על שחייך חיי עבדות לקפיטליזם חזירי ואיש לא מביע תודה.
לפיכך, אודה לך ד״ר הוכמן על עבודתך הקשה.
טוב שאתה שם.
אין צורך שתעזוב.
למרות שאתה אשכנזי בשמך, מקומך לא באירופה.

אנונימי/ת
01.06.2019, 15:22

אין פה שום התנשאות רק ציון עובדות שגורמות לאנשים, חלקם מצויינים, לעזוב את הארץ.
אגב, התחקירים על שר/סגן שר או מה שיהיה במערכת הבריאות- ליצמן, כולל כל השחיתויות בתמיכה בחסידי גור ובפדופילים ובשליטה במערכת הבריאות כמו בשטייטל של חסידים- לא משפרת את המצב!

אנונימי/ת
02.06.2019, 04:02

אגואיסט. אל תשפוט את האידאליסט הנעלה ממך בעיניים הקטנות וחחזיריות שלך...

אנונימי/ת
02.06.2019, 13:16

כל עוד ישראל היא לא מדינת כל אזרחי שמספקת שירותים סוציאליים, רפואה, תחבורה וחינוך שווה לכלל אזרחיה אין לכם שום זכות לשפוט איש. בייחוד לא לקרא למשהו אחר אגואיסט. זה אלף בית..

אנונימי/ת
04.06.2019, 17:12

באמת???אכן כמות ערביי ישראל זוכי פרס נובל היא מאוד מרשימה!! אתה צודק!
היה נכון לחשוב שאין המדובר ביתרון גנטי אלא בתוצר של תחרותיות של עם נרדף - עד לפני 70 שנה אבל מאז נוספו אי אלו כמה זוכים ישראלים כשרים ומודרנים ביותר לרשימה. בעוד שבעם ה"נרדף " ה"מסכן" והבכלל לא רצחני שדיברת אליו לא נוסף אפילו פרס נובל אחד וזה למרות שהיינו להם"אור לגויים". ולא - לדעתי פרס נובל לטמטום השלום לא נקרא פרס נובל. מדובר בפרסים על מדע
כנראה שבכל זאת יש משהו בעם הזה אם כי הוא עם בלתי נסבל לחיות איתו, סרבן קולני ווולגרי ביותר.
ו...כן למי שיודע קצת גנטיקה ועוסק ברפואה ידוע שאכן אנחנו עם אחד למרות שכשמסתכלים עלינו מאוד קשה להאמין בזה....

אנונימי/ת
12.06.2019, 21:11

ממש שימחת אותי שטיפוס כמוך לא נמצא בישראל , עם שיקול דעת כמו שלך זה ממש סכנת חיים להיות מטופל שלך, אם אתה מכיר בישראל עוד ברנשים כמוך אנא שתף אותם כמה טוב בחו"ל וקח אותם איתך.
בעעעע.....

אנונימי/ת
31.05.2019, 10:53

אני רופא שעבדתי בישראל והייתי בתוך המערכת, הר"י שולטת בכל דבר, כמו מועצת זקנים אין מה לדבר איתם רק חושבים שהם רק נכון, מבחנים לא הוגנים, וגם לא לשכוח עבודת שחיקה של יותר מי 26 שעות תוכניות, וגם בתי חולים מפוצצים בחולים ואין מיטות, אחרי כל זה מתמחה לא מותר לו להתלונן על משכורת לא הוגנת ועל תנאי עבודה של עבדות.
אני כבר בתהליכי קבלה לעבוד בחו"ל , כי פראריים רק מתחלפים.

אנונימי/ת
31.05.2019, 11:17

שביתת הרופאים הגדולה לפני מספר שנים הייתה צריכה לבחור מטרה אחת, ואחת בלבד: הצמדה הדרגתית של שעות העבודה של מתמחים לשעות העבודה של טייסים. אלה ואלה אמונים על חיי אדם. רגולציה בינלאומית מכתיבה שעות מקסימום לטייס (שעות עבודה בחודש, שעות אוויר גם לא בעבודה, זמן מנוחה בין טיסות). נוסחה כזאת מובנת לציבור ותזכה לאהדה.

אנונימי/ת
31.05.2019, 11:08

למה לא עזבתי ?? גם ככה אין עתיד פה , מדינה אוכלת יושביה

אנונימי/ת
31.05.2019, 12:08

מה רע בזה לרופאים בישראל? פחות רופאים, פחות תחרות, יותר אופציות לרופאים בישראל, יותר עבודה פרטית בתשלום גבוה יותר. היצע וביקוש.
הבעיה היא שהרופאים מנסים לעשות את תפקיד משרד הבריאות ולדאוג לחולים, לבתי החולים, לתקציבים, לתקן את מערכת הבריאות וכו׳ והממשלה שאמורה היא לדאוג לזה - לא ממש מתעניינת בנושא.
אבסורד. כמו שטייסים יתחילו לדאוג למצב הכלכלי של אלעל.

מי שהמחסור ברופאים ממש מטריד אותו - יכול להוסיף עוד שעות עבודה בהתנדבות. כמובן בלי מזכירות, אחיות, חדרי ניתוח, מיטות אשפוז, תרופות, בדיקות הדמיה וכו׳ - כי גם יש מחסור בכל אלה.

אנונימי/ת
31.05.2019, 12:10

אהבתי את המשפט שהגירת הרופאים צריכה להטריד את מקבליי ההחלטות.
אז להזכירכם שר הבריאות ב-10 השנים האחרונות הינו מר נתניהו. עם הסגן הנאמן ליצמן.
על האחרון אין הרבה מה להוסיף.עיקר עיסוקו כידוע לדאוג לסקטור שלו ובראשו האדמור הידוע ורעייתו המסורה.
על נתניהו עצמו--מישהו זוכר התבטאות כלשהי שלו בנושא הבריאות. שיקום.

אנונימי/ת
31.05.2019, 12:20

אין להתפלא, מערכת הבריאות הישראלית לא מפתחת את העתיד הרפואי של מדינת ישראל ובכלל זה את הרופאים... אין מספיק בתי חולים אוניברסיטאיים לצורך ההתמחות, רופא מוכשר יכול להתקדם רק אם הבוס שלו פורש או מת, המשכורות של הרופאים פשוט מעליבות, איש סייבר ואבטחת מידע מרוויח פי שלוש מרופא עוד לפני גיל 25, אתה צריך להיות בן 45 ומעלה וכבר מומחה או כוכב עולה כדי להתחיל לראות כסף, ובד"כ רק במערכת הפרטית, אז מה בדיוק יש להם לחפש כאן? מדינת ישראל ידועה ביכולתה המרשימה לשמור על הטאלנטים שלנו בישראל בכל תחומי החיים...

31.05.2019, 13:25

אין מחסור גדול ברופאים בישראל, יש מחסור בתקני עבודה לרופאים במערכת הבריאות הציבורית בישראל. וראוי שכתבות יהיו מדויקות, מבוססות עובדות ומכוונות היטב למטרה

31.05.2019, 13:25

אין מחסור גדול ברופאים בישראל, יש מחסור בתקני עבודה לרופאים במערכת הבריאות הציבורית בישראל. וראוי שכתבות יהיו מדויקות, מבוססות עובדות ומכוונות היטב למטרה

אנונימי/ת
31.05.2019, 14:03

ואלו שנשארים עוזבים בשל תנאי עבודה לא אנושיים ומשכורות מגוחחות.

אנונימי/ת
31.05.2019, 14:31

זה לא משנה למקבלי ההחלטות.
מי שקובע את הטון במדינה הם חבורה של ערסים שלא מבינים בכלל את ההשפעה של הבחירה שלהם.
עוד מערכת בחירות, עוד הבטחות, חלוקת תקציב הזויה להתנחלויות, לחרדים, למקורבים, לבעלי הון. רק לא למי שצריך.
בסדר זה מה יש

אנונימי/ת
31.05.2019, 14:54

צודק מי שעוזב צודק מי שנשאר צודק היהודי צודק הערבי מי אנחנו שנגיד טוב יותר טוב פחות...הסיכוי שבעקבות כתבות ואמירות גם מסוג התגובות שלנו יביא לשינוי נמוך עד אפסי...מדינת ישראל מזה זמן רב איבדה את הכיוון, הדברים ברורים התוצאה הסופית חקוקה בסלע.

אנונימי/ת
31.05.2019, 21:02

אחרי שהיגרתי לקנדה, ברור לי מעל לכל ספק לא יכול להיות לרופאים טוב בישראל. מערכת הרפואה עניה מידי ופוגעת במטופלים וברופאים. בישראל הרווחתי 53 שח לשעה כרופאה בכירה בבית חולים... לא משהו שניתן לסגור איתו את החודש. ניצול, שחיקה,חוסר משאבים,תפוסה צטורפת שלא מאפשרת לרופא שרותים או לאכול... לדעתי מי שרוצה חיים טובים לעצמו ולמשפחתו ולתת רפואה טובה אמיתית וחומלת למאופליו, ראוי שיעשה כמוני ויהגר למדינה עם רפואה מערבית. בהצלחה לכולכם!

01.06.2019, 09:18

צפיתי בתגובת השונות, וחזיתי ברופאים המטקוטטים בינהם, האם נכון או לא נכון להשאר בישראל בעידנים אלה. וכל זה עוד במעטה של אנונימיות - ממש לא רציני. מאז ומעולם תהליך של הגירה הוא מעבר ממקום שבו אתה נמצא - למקום שבענייך טוב יותר - אחרת תחושת הקביעות, והפטריוטיות ינצחו - ולא תהגר. ואין זה משנה אם אתה פועל פשוט המחפש תנאים טובים יותר, נרדף המחפש מקום מקלט, או בעל מקצוע (מכובד ככל שיהיה) המקבל תנאים מפליגים במקום אחר.
לדידי (ואינני משוכנע שכולם יסכימו עמי), אכן לא פשוט לאינטלקטואל (רופא או אחר) לחיות כיום בישראל; וזאת למרות שמבחינה פיזית - כנראה שמעולם לא היה מצבנו טוב יותר כרופאים (גם אם הוא פחות טוב באופן ברור מהקולגות בחו"ל). העניין הוא הרוח הכללית , והכיוון אליו נוטה המדינה בשנים האחרונות.
התחושה שבה כל דבר ציבורי מוזנח, מופרט, ומפורק לחתיכות, גורמת לי לפחות, ואני משער שגם לאחרים אי-נוחות מהותית.
לדוגמא - הכבישים בישראל top שב TOP , אבל תחבורה ציבורית אפקטיבית - אין. המורים בישראל מעולים, אבל מערכת החינוך הכללית בסף קריסה כל הזמן, עם מספר התלמידית הגבוה בכל כיתה בכל מדינות ב- OECD. מצב זה אינו מדלג עם הרופאים, ושאר העוסקים במערכת הרפואה (אחיות, מקצועות פארא) - וחלקם הגדול נוטשים (בצדק מבחינתי) את הקושי הסיזיפי הקיים במערכות הרפואה הציבורית בישראל למקומות שונים.
אני בחרתי להשאר במערכת הציבורית, אבל עוסק 80% מזמני במינהל, ולא ברפואה כלל. אחרים מבלים חלק לא מבוטל מזמנם ברפואה הפרטית (ויסלחו לי חלק גדול מעמיתי - בעיקר במקצועות הכירורגיים, כולל רפואת הנשים), ובמקומות אלה הם רותמים משאבים מהמערכות הציבוריות, לטובתם וטובת הקליינטורה שלהם (לדוגמא גניקולוגיים הממליצים באופן פרטי על ביצוע בדיקות קרישת-יתר בקופ"ח). וכעת מסתבר, מה שידוע זה זמן רב שחלק מהותי - מהגרים.
פתרונות - קיימים, והם צריכים להיות מערכתיים. ניהול מדינה חברתית יותר באמת, ואין זה משנה אם למנהיגות תפיסת ביטחון ניצית או יונית, תעזור כנראה בטווח הארוך לכולם. האם אנו כרופאים מסוגלים להתאגד לטובת לובי כזה, ולהתעלם משאלות כגון האם עזה היא גטו גדול, או לחליפין מצבור של שכנים גרועים?

אנונימי/ת
03.06.2019, 17:26

מילים כדורבונות , כרגיל גל, מעניין וחשוב לשמוע אותך

אנונימי/ת
03.06.2019, 17:40

למה להתעלם ? זה לא רלוונטי ? רופאים הם אחרוני נושאי דגל האתיקה, הלא כדאי להתעניין בשלומם של כל בני האדם תחת החרב הציונית ? הזו הציונות שייחלנו לה ? לא נשתפר עד שהריקבון לא יחלים, לא יתנו לנו ואין קיצורי דרך.

תודה לך על דבריך.

אנונימי/ת
01.06.2019, 11:11

הרופאים שעובדים בחו"ל עזבו מסיבות שונות. רובם מאסו בצורת החיים הכללית בישראל, התחרדות, סגידה לבורות, שחיתות ברורה וסמויה במערכות השונות ועוד. רק חלק עזב כי קיבל הצעות מפליגות מקצועיות במרכזים יוקרתיים. רק מיעוט עוזב בגלל תנאי עבודה וכלכלה. סה"כ רופא בישראל שעובד קשה והרבה מתפרנס בכבוד.

אנונימי/ת
01.06.2019, 12:45

לזה שקודם התהדר והתגאה בפרסי נובל ליהודים : מה השיעור היחסי מתוכם של זוכי פרס נובל ישראליים במדעים ? האם הם מוגבלים לקבוצה אתנית מסויימת מתוך היהודים ? האם יש סיכוי טוב יותר להוציא צאצא זוכה פרס נובל בארץ או בארצות הברית ? תגובתך היא ברמה ירודה כמו של זה שהתרסת נגדו

אנונימי/ת
02.06.2019, 18:50

אויש, עכשיו אתה סתם מתנשא על כולם. תנוח.

אנונימי/ת
01.06.2019, 21:42

בהר"י מוחאים כפיים, כמה שפחות רופאים בישראל זה הרי היעד העיקרי שלהם מימים ימימה, ובאחרונה הם קיבלו כמתת משמים את שאול יציב במשרד הבריאות שזורע הרס על ימין ועל שמאל ולא ינוח ולא ישקוט עד שיגרש מפה את כל בוגרי חו"ל עד האחרון שבהם.

02.06.2019, 11:06

כתבה לעניין
צריך להגדיל תקנים ולהשוותם למקובל ב-OECD מוקדם ככל האפשר ולשפר את משכורות הרופאים המתחייבים לעבודה אחהצ בבתי החולים ללא קליניקה פרטית נוספת- כמובן עם פיצוי מתאים
ולאפשר תנאי מחקר מעולים כולל מענקי מחקר למעונינים
כל אלה ימשכו את המתמחים והמומחים הצעירים להישארבארץ ולא לרעות בשדות זרים
הלואי ...

03.06.2019, 09:18

כמי שעשתה קריירה רפואית בחול ,כולל התמחות על בארהב,ובהתחשב בכוון הפוליטי ,כלכלי,סוציאלי ודתי במדינה בהווה אני מבינה את הרופאים שאינם חוזרים. מצטערת על שברון החלום של חוזי ומקימי המדינה .רק די לראות מי בראש מערכת הבריאות. !!!!????

03.06.2019, 10:51

במדינה כל שלנו שהאוכלוסייה גדלה מדנה לשנה ומזדקנת יש צורך מיידי להגדיל את מספר מקומות הלימוד לסטודנטים לרפואה באוניברסיטאות הקיימות.
אחרת תהיה הדרדרות משמעותית בשרותי הרפואה בארץ, התורים יתארכו והפערים בין פריפריה למרכז יגדלו.
חייבים להתעורר במשרד הבריאות ובמוסדות להשכלה גבוהה

תנאים בלתי נסבלים לרופאים בארץ הזאת , עובדה. מי שיכול מציל את עתידו .