• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מרפאה אנדו-אונקולוגית חדשה לחולי סרטן עם מורכבות רפואית ב"שיבא"

במרפאה יינתנו בין השאר שירותי אבחון וטיפול בתופעות לוואי אנדוקריניות של אימונותרפיה, לסוכרת, פגיעות בבריאות העצם ולבעיית חסרים הורמונליים בעקבות טיפולים לסרטן

כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)
חולת סרטן מטופלת בכימותרפיה. אילוסטרציה

המרכז הרפואי שיבא הודיע בסוף השבוע כי החל להפעיל מרפאה אנדו-אונקולוגית לחולי סרטן עם מחלות נלוות ומורכבות רפואית. חולי סרטן רבים, מסר בית החולים, סובלים מבעיות רפואיות נלוות, ביניהן יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות ריאה, מחלות כרוניות אחרות וכן מניתוחי עבר.

אנדו-אונקולוגיה היא תחום רפואי חדש ומתפתח המכסה את קו המפגש בין אונקולוגיה לאנדוקרינולוגיה ורפואה פנימית. המרפאה מיועדת לאבחון וטיפול במכלול הרפואי כולל התאמת המשלב התרופתי במטרה להשיג תוצאות אופטימליות מהטיפול האונקולוגי.

במרפאה יוצעו טיפולים חדשניים לסרטן באמצעות התרופות מקבוצת Check Point Inhibitors כגון ניבולומב (Nivolumab), קיטרודה (Keytruda) ויירבוי (Yervoy) המפעילות את המערכת החיסונית של החולה לתקוף את תאי הסרטן. השימוש בהן הולך ומתרחב בשנים האחרונות.

"אלא שהפעלה לא מווסתת של המערכת החיסונית", מסר עוד בית החולים, "עלולה לפגוע במערכות גוף עצמיות. אחת הראשונות לעבור תקיפה של המערכת החיסונית היא המערכת האנדוקרינית ועקב כל עלול לחול שיבוש בפעילותן של בלוטות שונות כמו ההיפופיזה, האדרנל, הלבלב והתריס".

במרפאה יינתנו שירותי אבחון וטיפול תופעות לוואי אנדוקריניות של האימונותרפיה; אבחון סוכרת חדשה או סוכרת לא מאוזנת בשל טיפולים שונים לסרטן ומתן סטרואידים; אבחון פגיעות בבריאות העצם בעקבות טיפול הורמונלי לסרטן שד או סרטן הערמונית;  בעיית החסרים ההורמונליים בעקבות טיפול קרינתי למוח או בעקבות טיפולים כימותרפיים. כן תעסוק המרפאה בפיענוח הדמיות של בבלוטת התריס, האדרנל או ההיפופיזה.

מנהלת המרפאה, ד"ר רות פרצ'יק, מומחית ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, מסרה: "תחום האנדו-אונקולוגיה חולש על קו התפר הארוך והעמוק שבין אונקולוגיה לבין רפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה. מעתה 'שיבא' הוא בית גם לחולי הסרטן הסובלים ממורכבות רפואית ומחלות נלוות".

לפניות ניתן לשלוח מייל ל: [email protected]

נושאים קשורים:  אנדו-אונקולוגיה,  חדשות,  מחלת הסרטן,  ד"ר רות פרצ'יק,  כימותרפיה,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
אנונימי/ת
29.05.2019, 06:41

מרפאה אנדו- אונקולוגית , העוסקת באבחון וטיפוח תופעות לוואי במערכת האנדו קרינית , טיפוח ואיזון לחץ דם קשה בחולים תחת טיפול.
ואף ליווי מחלימים .
קיימת במכון לאנדוקרינולוגיה באיכלוב מזה כ5 שנים.