חדשות

רופאים מחו"ל שיגיעו להתמחות בישראל יחויבו לעבור את בחינת הרישוי לרפואה

בישראל מועסקים כיום כ-700 מתמחים זרים שעד כה נדרשו להציג רק דיפלומה ממדינת המוצא | הנוהל החדש של משרד הבריאות יחייב אותם גם בבחינות קליניות עבור קבלת היתר מוגבל לעסוק ברפואה בארץ

רופאים מתמחים. אילוסטרציה

נוהל חדש שהופץ לבתי החולים מחמיר את הדרישות להעסקת רופאים ממדינות זרות בישראל. אלה שיבקשו להתמחות בארץ יידרשו לעמוד בבחינות הרישוי הישראליות בכלל זה קליניות, כך מדווח הבוקר (ד') כתב "הארץ" עידו אפרתי. הנוהל ייכנס לתוקף בעוד כשישה חודשים.

את הנוהל החדש גיבש ראש האגף לרישוי מקצועות רפואה במשרד הבריאות, פרופ' שאול יציב. בתי החולים בישראל מקבלים מתמחים מחו"ל מעבר לתקנים הקיימים ובתנאי שכר ותנאים סוציאליים פחותים מהמתמחים הישראלים, כאשר מדינות המוצא משלמות עבור הכשרת הרופאים בישראל. בדיווח צוטט פרופ' יציב: "הנוהל שהונהג עד היום גרם לעודף מתמחים ומשתלמים מחו"ל גם במוסדות שלא סובלים ממחסור בכוח אדם. הבעיה מתחילה", הוסיף, "כשאותם רופאים המטפלים בחולים ישראלים נשארים בארץ לפעמים שש-שבע שנים מבלי לעבור מבחן בדבר הידע שלהם". על פי הנוהל החדש, רופאים זרים שיעברו את בחינת הרישוי הישראלית יוכלו להתקבל להתמחות במסגרת "היתר מוגבל": הם יוכלו לעסוק ברפואה רק במחלקה ובבית החולים שבו הם מבצעים את התמחותם (לרוב כארבע שנים) ורק בפיקוח מנהל המחלקה או רופא בכיר מטעמו. כל חריגה מתנאי ההיתר מחייבת קבלת היתר חדש ממנהל האגף למקצועות רפואיים במשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  בחינות רישוי לרפואה בישראל,  פרופ' שאול יציב,  רופאים זרים,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.05.2019, 16:04

מה נזכרת עכשיו פרו' יציב - אדמיניסטרטור מושחת ?? איפה היית בשנים האחרונות ??

אנונימי/ת
16.05.2019, 07:07

צודק

אנונימי/ת
16.05.2019, 20:48

חבל שנמהרת....

פרופ' יציב רק נכנס לתפקיד הזה לפני זמן לא רב. ומאז וביוזמתו, נחשפו הכשלים ברישוי הסטודנטים מחו"ל.
הוא זה שמנהיג את הרפורמה והסטנדרטיזציה בתחום הזה.

אנונימי/ת
15.05.2019, 22:25

החלטה נכונה. בנוסף, צריך לבטל את הפטור מבחינות למומחים, שהתמחו בחו"ל, בכל המדינות שאינן מכירות במומחים, שהתמחו בישראל ואשר רוצים לעבוד בהן. לדוגמא, אם אנו רוצים לעבוד בארה"ב , מחייבים אותנו בבחינות, אך למומחים משם הדלתות פתוחות ללא קושי.

אנונימי/ת
16.05.2019, 07:06

בזמן האחרון התעורר אדון יציב המערכת גמורה יציב צריך לפרוש כבר מזמן ושיקח איתו את ליצמן

16.05.2019, 07:20

בוקר טוב , נזכרתם ? 700 זה הרבה צריך להוריד את מספרם אפילו אם זה לא על חשבון התקנים של המוסדות כי רק אז נוכל לשלב את הרופאים המקומיים שממתנים שנים להתמחות .

אנונימי/ת
16.05.2019, 07:27

כל הכבוד ! כל עכבה לטובה , אני מתמלא גאווה כשאני שומע שפרופ יציב מסתמן כשומר השער של איכות הרפואה הציבורית

אנונימי/ת
16.05.2019, 11:20

החלטה נכונה

אם המשתלם מגיע להתמחות מלאה חשוב שהבחינות שיעבור יהיו במקצוע שבו הוא עומד לעסוק. אם המשתלם יגיע לחלקי התמחות, או כדי לבצע הדגמות ניתוחים אינו זקוק לבחינות או התניות.
כול המשתלמים יעסקו תחת אחריות מנהל המחלקה ולא יבצ׳עו כול פעילות עצמאית אחרת.
באותם המקצועות שבהם יש מחסור הרופאים מומחים הנהלות בתי החולים ידרשו לאישור מיוחד של משרד הבריאות כדי לקבל רופאים מחו"ל וידרשו קודם כול לקלוט בוגרים ישראלים. חובה עלינו קודם כול לקלוט רופאים שלנו כדי לפתור בעיות מחסור הרופאים מומחים בישראל.
לגבי שכר הרופאים שכרם צריך להיות זהה בין כול הרופאים שעובדים באותו מקצוע ובאותו ותק. כול מצב אחר הוא ניצול וגנבת הרופא
ואחרון ולא חביב- מבקש ומציע לשמור על לשון רופאים רהוטה. קללות וגידופים לא במקומנו. כמו כן אני משוכנע שלפרופ' יציב מגיע התנצלות מאיתנו.