• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות חושש מהתפרצות מחודשת של מחלת החצבת

החשש הוא שהמחלה עתה בשלבי דגירה ובקרוב יתועדו מקרי התפרצות רבים | רופאי המחוזות בלשכות הבריאות הורו להרחיק ממוסדות החינוך ילדים שלא חוסנו

חיסון תלמידים בבתי ספר. צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות נערך להתפרצות מחודשת של החצבת. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב פנה לרופאי המחוזות בלשכות הבריאות להרחיק ממוסדות החינוך ילדים שלא חוסנו, ולשם כך להשתמש בסמכותם במקרים קיצוניים של סכנת התפרצות, כך מדווח הבוקר (ה') כתב "הארץ" עידו אפרתי.

על פי הדיווח, החשש הוא שהמחלה עתה ב"שלבי דגירה" ובקרוב יתועדו מקרי התפרצות רבים. במקביל פרסם אתמול משרד הבריאות אזהרה מפני ביקור באוקראינה, גיאורגיה, מדגסקר, אלבניה וליבריה מחשש לחשיפה לנגיף במדינות אלו. המצב חמור במיוחד באוקראינה שבה תועדו עד כה יותר מ-35 אלף מקרי חצבת ו-30 מקרי מוות בעקבות סיבוכיה ורמה חיסונית נמוכה במדינה. מי שצפוי בכל זאת לבקר במדינות הללו נדרש לוודא כי חוסן בשתי מנות החיסון לחצבת.

נכון לסוף אפריל 2019 תועדו בישראל 4,031 מקרי חצבת, מתוכם 2,176 באזור ירושלים. רוב המקרים בקרב ילדים עד גיל תשע.

בינואר השנה, כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", אושרה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק "חובת חיסון תלמידים במוסד חינוכי" והיא כללה הפעלת סנקציה כלכלית מידתית על ההורים, מבלי לפגוע בילדים עצמם או בזכותם לחינוך ומתן סמכות למדינה להפעיל צעדים חריגים, כולל הרחקת ילדים לא מחוסנים ממוסדות החינוך, כאשר קיים חשש ממשי להתפרצות מחלות עקב כיסוי חיסוני נמוך". אלא שהח"כים שיזמו את החוק לא נבחרו לכנסת ה-21 החדשה ומנכ"ל משרד הבריאות החליט  שלא להמתין לקידום מחדש של הצעת החוק ולהתבסס על הסמכות המוענקת בחוק הקיים כדי להרחיק תלמידים לא מחוסנים ממוסדות החינוך.

נושאים קשורים:  חצבת,  התפרצות חצבת,  משרד הבריאות,  חיסון,  חוק חיסון,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות