• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ליצמן קורא לראשי הקואליציה לתמוך בדרישתו לתוספת מיליארדי שקלים

לקראת דיוני המשא ומתן הקואליציוני, מבקש סגן שר הבריאות תמיכה לדרישתו לתוספת של חמישה מיליארד שקל לתקציב מערכת הבריאות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "בבריאות אין ימין ואין שמאל". צילום: דוברות משרד הבריאות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שככל הידוע ישמש בתפקיד זה גם בממשלה החדשה, פנה אתמול (ד') במכתב לראשי כל המפלגות שירכיבו את הקואליציה, ליישר עימו קו בדרישה לתוספת תקציב משמעותית לבריאות. הפנייה הלא רגילה נעשתה לקראת דיוני המשא ומתן הקואליציוני.

במכתבו קרא ליצמן לראשי המפלגות "לשתף פעולה יחדיו במטרה לקדם את צורכי הבריאות של אזרחי ישראל בממשלה הקרובה, ולהורות לצוות המו"מ הקואליציוני לתמוך בדרישת מפלגת יהדות התורה (שליצמן נציגה) להכללת תכנית הבריאות שהכין בהסכם הקואליציוני. זאת כדי לתת מחויבות כוללנית של כל מפלגות הקואליציה הבאה, להגדרת משאבים ייעודיים למען מערכת הבריאות".

ליצמן כבר הציג את עקרונות דרישתו בשיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע שדרישותיו הן תנאי ויתבע שהסיכום שיושג המו"מ ייכלל בהסכם הקואליציוני: הוא תובע תוספת של כחמישה מיליארד שקל לבסיס תקציב מערכת הבריאות, שיפור במנגנוני עדכון התקציב לקופות החולים ובתי החולים, הגדלת הרחבת סל התרופות השנתית, באופן אוטומטי ב-750 מיליון שקל (לעומת 500 מיליון שקל בשנה, בשנים האחרונות). כמו כן התחייב לקביעת סטנדרטים ברורים של שירות רפואי שהקופות ובתי החולים יחויבו בהם.

אלא שאחת הבעיות המרכזיות שעימן יצטרך ליצמן להתמודד זו כוונת הממשלה לקצץ בתקציב המדינה עקב חריגה חדה שחלה ביעד הגירעון. לפיכך ידרוש, כפי שהצהיר באחרונה לא אחת, העלאת מס הבריאות בכ-0.5% או מעט יותר אלא שדרישה זו עלולה להיתקל בהתנגדות שר האוצר המיועד משה כחלון וראש הממשלה נתניהו. שניהם מתנגדים עקרונית להעלאת מסים.

במכתבו לראשי המפלגות כתב ליצמן: "בעיניי הבריאות היא מעל הכל. היא חשובה לכולם ואין בה ימין ושמאל. היא חוצת מגזרים ואוכלוסיות. כולנו מחויבים לקידום הרפואה בישראל ולקידום בריאות אזרחי ישראל. אני רואה כעת הזדמנות היסטורית להוביל שינוי מהותי לשם חיזוק הרפואה הציבורית שלנו. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולשמחתי גיליתי נכונות מצידו לפתור את המצוקות הקיימות במערכת הבריאות".

בתגובה למכתבו של ליצמן מסר ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית: "יש פרי לעמל מתמשך. יש פרי להצפת מצבה של מערכת הבריאות לתודעת הציבור. אנחנו מאחלים לסגן השר הצלחה בקרב על הבראת מערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  קואליציה,  תקציב מערכת הבריאות,  חדשות,  שר האוצר משה כחלון
תגובות
אנונימי/ת
19.04.2019, 10:52

דורש מיליארדים אך מסרב לחתום על הסכם ניגוד ענינים.
זה המושחת הסידרתי ליצמן. נקווה שיועמד לדין.
ליצמן אינו ראוי לכהן במשרד הבריאות. נקודה .

אנונימי/ת
19.04.2019, 11:28

איפה היה ליצמן עד עכשיו ומה עשה לשיפור מצב במערכת הבריאות?

אנונימי/ת
20.04.2019, 22:55

"נקווה שיועמד לדין" כי הוא חרדי

אנונימי/ת
20.04.2019, 13:58

על משרד האוצר להקים מנגנון פיקוח יעיל ובלתי משוחד שיוודא כי הכספים שיוקצו למשרדי הממשלה השונים אכן יגיעו ליעודם ולא "יתמוססו " בדרך ( לכיסים מושחתים ) !
במסגרת זו מציע כי לא ינתנו בבת אחת סכומי כסף גדולים כי אם לשיעורים : סכום כסף הדרוש למטרה דחופה אחת בלבד מידי פעם תוך מעקב צמוד אחר הכסף והשימוש בו.

האם זה אותו ליצמן שהיה מוכן להפיל את הממשלה בגלל עבודה בשבת ברכבת ישראל? או מוכן להפיל ממשלה בגלל חוק גיוס חובה ? אני זוכר בקדנציה האחרונה עוד מקרים שהיה איום של הפלת הממשלה אם דרישותיו לא תתקבלנה. או הוצאת חולים מחדרם כדי לאשפז את האדמור שלו. או התערבות בהחלטות רפואיות. האם זה אותו ליצמן שנדרש לחקירת משטרה? אותו ליצמן שמגן על הפדופילית החרדית מאוסטרליה? האם זה אותו ליצמן שמוכן לפגוע בכולנו ע"י העלאת מיסים ? זה שמסרב להיות שר בממשלת יְשראל ?
היכן הוא היה בשנים האחרונות. הרי אם באמת היה דואג, כפי שדואג במקרים אחרים, המצב כבר היה מזמן יותר טוב.
עכשו הוא מבקש את עזרת החברים. בנושא חוק הגיוס אין "את עזרת החברים" זה כן או לא והוא יודע את משמעות 8 המנדטים שלו. אז יוכיח עצמו וידרוש שתוספת 5 מיליארד לשנה למערכת הבריאות או שאינו מצטרף לממשלה. זה כן או לא. רק אז נוכל לנסות להאמין לו. כי בינתיים - בגיוס זה לא. בבריאות זה לא רציני. ושאף אחד לא יפול למלכודת. יש לו את מפתח הזהב לפתרון המשבר במערכת הבריאות ולא ע"י העלית מיסים . הוא רק צריך להחליט שהוא משתמש במפתח.

אנונימי/ת
21.04.2019, 14:14

החכי"ם החרדים אף פעם לא עושים כלום חוץ מלדבר וגם עכשיו הוא יותר