חדשות

ניתוח התאמת פנים למגדר נעשה במטופלת טרנסג'נדרית ב"איכילוב"

ההתאמה הממוחשבת של התוצאה הרצויה נעשתה, ככל הידוע, לראשונה בישראל וכללה תכנון תלת מימדי והדפסת מודלים וסדי הדרכה לחיתוך של אזור עצמות הפנים

ניתוח של התאמת הפנים למגדר הנבחר על ידי טרנסג'נדר/ית, שתכנונו נעשה באמצעות מחשב והדפסת מודל תלת מימדי, בוצע לראשונה במרכז הרפואי איכילוב.

הפרוצדורה מכונה "ניתוח נישוי פנים ממוחשב". עברה אותו טרנסג'נדרית. הוא בוצע על ידי צוות הרופאים ביחידה לכירורגיית פה, פנים ולסתות במערך ה-א.א.ג, בראשות מנהל היחידה ד"ר שלומי קליינמן יחד עם צוות מנתחים שמטפלים באופן ספציפי באוכלוסיית הטרנסג'נדרים, ד"ר שמרית ארבל, ד"ר אמיר שוסטר וד"ר קלריאל ינקולוביץ.

בית החולים מסר שכיום מטופלים בו יותר מ-1,500 טרנסג'נדרים בגילאים שונים הנמצאים בשלבים השונים של ההתאמה המגדרית שלהם. אחד השלבים החשובים בתהליך הוא ניתוח התאמת הפנים למגדר הנבחר.

"הניתוחים הללו כוללים שינוי מתאר המצח, תיקון מיקום עצמות הלחיים, זוויות הלסת התחתונה והסנטר", הסבירה ד"ר שמרית ארבל, מנתחת בכירה ביחידה לכירורגיית פה, פנים ולסתות".

לשם כך נדרשות יכולות טכנולוגיות לתכנון תלת מימדי והדפסת מודלים וסדי הדרכה לחיתוך של אזור עצמות הפנים. ההתאמה הממוחשבת של התוצאה הרצויה נעשתה, ככל הידוע, לראשונה בישראל.

"יתרונות ניתוח 'נישוי פנים' ממוחשב בתכנון מקדים ובאמצעות טכנולוגית תלת מימד הן מתן דיוק, סימטריה מקסימלית וקבלת תוצאה אסתטית עדיפה בהתאם לרצון המנותח. יתרון נוסף של השימוש בטכנולוגיה ממוחשבת: היא מקצרת את זמן הניתוח באופן משמעותי, מה שמוביל להקטנה ניכרת בתופעות הלוואי ולהקלה במהלך הריפוי".

נושאים קשורים:  ד"ר שלומי קליינמן,  ד"ר שמרית ארבל,  ד"ר אמיר שוסטר,  ד"ר קלריאל ינקולוביץ,  ניתוח נישוי פנים ממוחשב,  טרנסג'נדרים,  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
05.06.2019, 21:01

מתרגשת !!! :) איזה יופי שטיפולים כאלו מתקדמים מבוצעים בארץ.