• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

בבג"ץ מתחו ביקורת על הצעת המדינה להקמת מתחמי חמץ בפסח

שופטי בג"ץ תהו כיצד בתי החולים ידרשו מהמאושפזים המרותקים למיטותיהם להגיע אל מתחמי החמץ וביקשו מהמדינה להסביר מדוע אי אפשר להשתמש בכלים חד פעמיים

ארוחה בבית החולים. אילוסטרציה

שלושה שופטי בג"ץ ניל הנדל, עוזי פוגלמן ועופר גרוסקופף הורו לנציגי המדינה להסביר "מדוע לא תותר הכנסת מזון (לרבות חמץ) לבתי החולים בתקופת הפסח, תוך קביעת הסדרים מתאימים שיאפשרו שמירה על כשרות המזון המסופק והמוגש על ידי בית החולים, למשל בכלים חד פעמיים או על ידי מציאת פתרון מידתי אחר. בהחלטתם נדרשה המדינה לנמק מדוע לא יימנעו המאבטחים בבתי החולים מלנקוט צעדים לאכיפת נושא הכשרות בפסח, לרבות בדרך של הערות לבאי בתי החולים בנושאי מזון וכשרותו.

ההחלטה באה בעקבות הצעת המדינה לפיה יוקמו "מתחמי חמץ" בחצרות בתי החולים בפסח. בדיון שנערך אתמול (ג') בעתירה נגד האיסור על הכנסת החמץ, הוציא בית המשפט צו ביניים המורה, כאמור, למדינה להסביר למה אי אפשר להשתמש בכלים חד פעמיים בתוך בית החולים או בפתרון מידתי אחר, וכן מדוע מאבטחים מעורבים באכיפת ענייני כשרות.

במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת על הצעת המדינה ל"מתחמי חמץ" ותהו כיצד בית החולים ידרוש מחולים מאושפזים המרותקים למיטותיהם להגיע אל מתחמי החמץ שמחוץ למבנה. המדינה נדרשה להציג תגובתה לצו עד 1 ביוני, כלומר לאחר חג הפסח השנה.

נושאים קשורים:  מתחמי חמץ,  פסח,  בג"ץ,  חדשות,  כשרות בבתי חולים
תגובות
06.03.2019, 20:34

מותר ליהודים כיום לאכול בבית החולים בשעות היום בזמן הרמדאן? אני ילדתי בחג הראשון של פסח, ולערבים היה אסור להביא חמץ. נכון שעברו שנים מאז.