• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

קמפיין מחאה חדש של הר"י קורא לממשלה: "אל תשימי עלי פלסטר"

ההסתדרות הרפואית קוראת לממשלת ישראל ולראשי המפלגות לשים את מערכת הבריאות הציבורית בראש סדר העדיפויות | לקראת הבחירות נוקבות המפלגות השונות בסכומים שישקיעו בבריאות

מתוך קמפיין הר"י

ההסתדרות הרפואית פתחה אתמול (א') בקמפיין הסברתי נרחב תחת הכותרת "תפסיקו לשים עלינו פלסטר" ובו נקראים ממשלת ישראל וראשי המפלגות לשים את מערכת הבריאות הציבורית בראש סדר העדיפויות, "נוכח הזלזול המתמשך של מקבלי ההחלטות וחוסר מענה להידרדרות המתמשכת במצבה של המערכת", ציינו בהר"י.

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית הזהיר עם העלאת הקמפיין כי המצב הנוכחי יביא לכך ש"הציבור כולו משלם ועוד ישלם בחייו".

מתוך קמפיין הר"י

"אנחנו קוראים לציבור להצטרף למאבק החשוב הזה", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית. "זה החיים של כולנו וממשלת ישראל חייבת להבין שהמצב הנוכחי לא יוכל להימשך. פתרונות צריכים להינתן לטווח הארוך, לבעיות עומק, ואי אפשר להמשיך לשים פלסטר קטן על בעיות גדולות.

"בשנים האחרונות חלה הרעה ניכרת במערכת הבריאות בישראל והציבור משלם על זה בחייו. בשטח, קיים מחסור חמור במיטות, חולים מאושפזים במסדרונות, רופאים עובדים סביב לשעון, יש תורים בלתי נגמרים לבדיקות בסיסיות ולרופאים מומחים, יש מחסור בתקנים ויש אלימות כלפי צוותים רפואיים לצד פערים שרק הולכים ומעמיקים בין הפריפריה למרכז.

"הציבור בישראל ממתין בממוצע שמונה שעות במיון עד שהוא מקבל מענה רפואי; תפוסת המיטות עומדת כיום על 93.8% – הרבה מעל הממוצע בעולם (75.5%) והרבה מעל מדינות כמו טורקיה, הונגריה ולטביה. בין 5,000 ל-6,000 איש בשנה מתים בישראל – כ-500 מדי חודש – רק מזיהומים נרכשים בבתי החולים, וזאת בגלל הצפיפות.

מתוך קמפיין הר"י

"לפיכך, ההסתדרות הרפואית בישראל, שהיא הארגון היציג של הרופאות והרופאים בארץ, קוראת בזה לממשלת ישראל ולראשי המפלגות לשים את מצבה של מערכת הבריאות בראש סדרי העדיפויות ולהתחייב להילחם על זכות בסיסית – הזכות לבריאות!".

בתוך כך מסר אתמול היומון "כלכליסט" כי ראשי כמה מהמפלגות המתמודדות בימים אלה לקראת הבחירות ב-9 באפריל כבר פיזרו שלל הבטחות על נכונות להקצות כספים כדי לרכוש את לב הבוחרים נוכח מערכת הבריאות הציבורית העוברת עתה את ימיה הקשים ביותר מאז נחקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי ב-1995.

בני גנץ הבטיח להכריז על מצב חירום, לתמרץ מיידית את לימודי הרפואה, להקים בית חולים נוסף בצפון הארץ ולהרחיב בתי חולים קיימים. "יש עתיד", עוד בטרם התאחדה עם גנץ, הבטיחה להשקיע במערכת הבריאות באופן חד פעמי עשרה מיליארד שקל וזאת בנוסף להגדלת הבסיס לתקציב משרד הבריאות בעוד 7.5 מיליארד שקל בחמש השנים הבאות, 1.5 מיליארד מדי שנה וכל זאת ללא העלאת מסים אלא רק בשינוי סדר העדיפויות.

מפלגת העבודה נקבה בתוספת של 7.5־8 מיליארד שקל בתוך חמש שנים כאשר המקור לכסף תהיה העלאת מס הבריאות בכ-0.5%.

נושאים קשורים:  מערכת הבריאות,  קמפיין מחאה,  מחאה,  הר"י,  חדשות,  בחירות 2019,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
25.02.2019, 20:58

שוב מבזבזים את כספי החברים בהר"י על פרסומת שלא מזיזה דבר לנבחרי הציבור.

אנונימי/ת
26.02.2019, 00:18

אז לא לעשות כלום זה הפתרון ?! אם לא תדאגו לעצמכם, אל תצפו שמיהו אחר יעזור לכם. בהר"י יש הרבה מאד כספים, שהגיע הזמן שינותבו לקידום מעמד הרופא שנרמס יום יום. ואם זה לא התפקיד של הר"י , אז מה כן ?

אמנם הבטחות ערב בחירות אינן בהכרח מתמלאות !
יש לחזור ולהבליט את אותן מפלגות המתחייבות לשיקום מערכת הבריאות,, ואת מהות התחייבותן - חזור והבלט במדיה לגווניה (כולל הרשתות החברתיות) !
יש לחזור ולהבליט את כשלונם של סגן השר ומנכ'לו בניהול מע' הבריאות !
יש לחזור ןלציין כי אסור שח'כ ליצמן יחזור לתפקידו הנוכחי בשוחם ממשלה עתידית!
יש להזהיר מפני מינוי מנכ'ל מ. בריאות, שאינו רופא בכיר עתיר ניסיון במערכת !
אמירות אלה של הר'י חייבות להאמר בכל הזדמנות עתה וכמובן ביתר שאת - לאחר הבחירות !
מאחל לכלנו מסע הסברתי מוצלח להר'י !
פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
26.02.2019, 00:16

סוף סוף אתם עושים מעשה רופאים יקרים. הגיע הזמן שתשמיעו קולכם ותפעלו, במקום לקטר, להרכין ראש , לאכול ולהמשיך ולעבוד בתנאי עבדות למרות כל הזבל שזורקים עליכם, הגיע הזמן שתפעלו ותעשו מעשה ותכריחו את מי שצריך להכריח להזרים כספים למערכת, תפסיקו להיות עבדים נרצעים של ממשלות שלא סופרות אתכם, ושר בריאות ומנכ"ל שהדבר העיקרי שהם לא מבינים בו, הוא בריאות!
ואם זה לא יעזור, צאו לשביתה ! בכך תצילו את המערכת , את הציבור וגם אתכם !

אנונימי/ת
26.02.2019, 03:29

לא שביתות ולא הפגנות. הר״י וכל המערכת מנוהלים לפי שיטות ישנות ולא תחרותיות. שום דבר לא יכול להפוך שבתא בת 100 לנערה בת 20.
צריך הכנסה מסיבית של אלקטרוניקה, ניקוי עבודה חוזרת על אותם דברים, סוף לבדיחה ע״ש הסכם קיבוצי ועוד. אלה רק דברים קטנים. שינוי דראסטי בצורת המחשבה הניהולית, זה מה שצריך. הר״י לא מבין כלום, והפוליטיקאים גם. אני לא הולך לבחירות. למה?

26.02.2019, 16:03

הר״י פרצה בימים אלה בקמפיין ״אל תשימו עליי פלסטר״.
משהו שלמרות רדידותו היצירתית הוא ציון דרך מבורך לנוכח השתיקה הממושכת.
אבל...
בכותרת במשנה מצהירה הר״י ש״מרפאים את סדרי העדיפויות בישראל״.
האם לא נאה דורש נאה מקיים?
האם לא הגיע הזמן לשנות את סדרי העדיפיות בהר״י?
הר״י היא ארגון עובדים יציג של הרופאים בישראל. האם צריך להסביר שם למישהו מה משמעות ארגון עובדים?
אקח עלי בשמחה את התפקיד:
ארגון עובדים פועל ל...
1. שיפור תנאי ההעסקה באמצעות ניהול משא ומתן קיבוצי
2. פיקוח על מימוש זכויות העובדים.
3. הענקת בטחון תעסוקתי לחברי האיגוד.
האם זה מה שראינו מהר״י בשנים האחרונות?
האם לנוכח החבטות והמהלומות שהרופאים ומקצוע הרפואה חווים ב-5 השנים האחרונות אנו יכולים להתגאות בארגון עובדים שמקיים את תפקידיו?
לא זאת בלבד, ההתנהלות הכספית המעורפלת של הר״י אותה היא מסרבת לחשוף בפני מי שמהווה את הצינור המממן של הארגון, קרי הרופאים, היא אנטי-תזה להגדרה של ארגון עובדים, גם אם החוק העותומני מאפשר לה זאת.
אני קורא להר״י להתמקד בשמירה על חבריה וזכויותיהם ופחות בזכויות הציבור - לזה יש דואגים בשפע, לרופאים -אין.