• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות פרסם קול קורא להקמת בית חולים נוסף בבאר שבע

קוליאציית ארגוני הבריאות בנגב: "פרסום קול קורא לבחינת מודלים להקמת המרכז הרפואי הוא תעלול התחמקות לשם דחייה נוספת של הקמת בית החולים או לתעמולת בחירות"

באר שבע. בית חולים נוסף ע"ש שמעון פרס

משרד הבריאות פרסם אתמול "קול קורא" לשם היוועצות עם בעלי עניין להקמת בית חולים ציבורי נוסף בעיר באר שבע. הוא ייקרא על שם נשיא המדינה המנוח, שמעון פרס.

הפרסום הגיע לאחר שקואליציית ארגוני הבריאות בנגב איימה בעתירה לבג"ץ עקב העיכוב המתמשך בביצוע החלטת ממשלה בדבר הקמת בית חולים ציבורי נוסף בבאר שבע, לצד "סורוקה".

בהתאם להחלטת הממשלה להקמת בית חולים נוסף בדרום, הוקמה ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובימים היא מגבשת את מסקנותיה לקראת הגשתם לממשלה. 

דוברות משרד הבריאות מסרה אתמול (ג') כי כחלק מהליך ההקמה ובכדי להגיע לקבלת החלטה מיטבית, פורסמה הפנייה לבעלי עניין המעוניינים במישרין לקחת חלק פעיל בהקמת בית החולים. בין היתר אפשרויות שונות להקמה והפעלה של בית החולים בסביבה הכלכלית המאפיינת את שוק הבריאות.

המידע שיתקבל בעקבות ה"קול הקורא"' אמור לשמש לצורך סיוע בקבלת ההחלטות על אופן הקמת בית החולים ושיטת הפעלתו תוך בחינת חלופות ורעיונות שונים. הוועדה תבחן את המידע שיוגש לה במטרה לכלול אותו בגיבוש המלצותיה.

שר האוצר משה כחלון מסר בתגובתו: ״בניית בית חולים חדש בדרום הארץ הוא מהלך הכרחי וחשוב שאמור, על פי התחזיות המקצועיות, לשפר את חייהם ובריאותם של תושבי הדרום ולהוות גם מקור תעסוקה ומחקר משמעותי בנגב.גורמי המקצוע במשרדי האוצר והבריאות ישקיעו את כל המשאבים הדרושים להצלחת בית החולים החדש".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוסיף: "בהמשך לעבודת המטה שנעשתה על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, זוהי בשורה חשובה לצמצום הפערים בשירותי הרפואה בפריפריה. אני מאמין שבשנים הקרובות נראה בית חולים חדש ההולך ונבנה בנגב".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, אמר: ״זוהי בשורה חשובה לתושבי הנגב. אחרי עבודה מאומצת, יחד עם משרדי האוצר והבריאות, הגענו לרגע המיוחל המניע באופן מעשי את התכנית להקמת בית החולים השני בנגב.

"הדבר ישפיע לטובה על בריאותם של תושבי הדרום, ישפר את איכות חייהם וייתן מענה לצרכים הרפואיים שלהם. אני רואה בכך גם הזדמנות גדולה לעיר באר שבע, ליצור סביב המרכז הרפואי החדש תשתית כלכלית, באמצעות קריית הביו-טק המתוכננת שתשלב חדשנות ומחקר בתחום הבריאות, תמשוך חברות בינלאומיות ותשאב לכאן הון אנושי, העוסק בנושאים אלה".

מנכ"ל משרד הבריאות, בר סימן טוב, ציין: "הקמת בית חולים חדש היא אתגר מורכב ורב היבטים. הוא מצריך שיתופי פעולה רוחביים בין עשרות גורמים. הקול הקורא לציבור הוא הצעד הנכון בתהליך.  בעבודה נכונה נוכל לחנוך את בית החולים החדש בעוד כחמש שנים".

אלא שקואליציית ארגוני הבריאות בנגב מחתה על פרסום הקול הקורא, "המיותר ללמידת מודלים להקמת בית החולים השני בנגב. זה תעלול התחמקות לשם דחיית הקמת בית החולים או לתעמולת בחירות", ציינו ארגוני הבריאות בנגב. "סגן שר הבריאות ליצמן הכריז בינואר 2017 כי בתוך שלושה חודשים תונח אבן הפינה לבית החולים, אך מאז כמעט כלום לא קרה. כחלון וליצמן זורים חול בעיני תושבי הנגב.

קואליציית ארגוני הבריאות של תושבי הנגב תובעת לכנס בדחיפות את ועדת ההיגוי ולהכריע על הקמת בית חולים ציבורי: "השרים כחלון וליצמן, שעיכבו את הקמת בית החולים ארבע שנים וחצי, אינם יכולים לחמוק יותר מהכרעה וממתן מענה הולם לתושבי האזור. בלתי נסבל שבחלוף ארבע שנים וחצי מיום החלטת הממשלה, מתחילים עתה רק ללמוד את שיטות המימון להפעלתו. יודגש כי סגן השר ליצמן התחייב בפני הקואליציה כי המשך התגובה לקול הקורא יוגבל לחודש אך להתחייבות זאת אין ביטוי בקול הקורא שפורסם".

דובר משרד הבריאות הגיב להודעת הקואליציה: "משרד הבריאות מחויב לפתיחת בית חולים חדש בבאר שבע ופועל באופן נחוש להקמתו. פרסום הקול הקורא הוא שלב הכרחי כדי לקבוע את מודל ההפעלה לאורך זמן ולאור הנסיונות האחרים בנושא. נפעל לפרסום מכרז בהקדם כדי לעמוד בלוחות הזמנים הנדרשים. אנחנו מצפים שהארגונים החברתיים יביעו עמדה מקצועית, מנומקת וישתפו פעולה בתהליך".

נושאים קשורים:  בית חולים ע"ש שמעון פרס,  בית חולים בנגב,  קואליציית ארגוני הבריאות בנגב,  חדשות,  שר האוצר משה כחלון,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
20.02.2019, 18:51

קול קורא ואין איש עונה.

20.02.2019, 19:49

מה ציפיתם מהדוס ומפחלון-תשחדו אותם ואז העל יזוז-למשל בית חולים עש הרב אלתר הסנילי

אנונימי/ת
20.02.2019, 20:05

תעמולת בחירות זולה של ליצמן וכחלון.
אנחנו פראיירים שבכלל מקשיבים.
ועוד יותר פראייר מי שמאמין

אולי היועץ המישפטי ישחרר אותנו סוףכלסוף מהליצ(מ)ן הזה

אנונימי/ת
20.02.2019, 22:17

כמה רוע אפשר לבלוע?

אנונימי/ת
20.02.2019, 23:01

יש להניח שבעיות תקציביות יעכבו העניין. כל חבר כנסת נכבד עולה לנו כ5500 ש"ח ליום כולל עוזרים פרלמנטריים, משכורת דשנה של כ 40000 שח המועלית על ידם כל שנה כדבר שבשגרה. מדוע לא לאלץ שתי קופות חולים להתאחד ולמנוע כפילויות של משכורות מנהלים ומכונים ומכשירים. זו תהיה הזדמנות למחוק קופח ירודה במיוחד

לידיעת הקוראים :
כבר בשנות ה- 70 של המאה הקודמת, כלומר לפני כ-45 שנים, התקבלה החלטת ממשלה פה אחד, להקים בי'ח שני בנגב בצומת "להבים".
מרחו ומרחו .... עד שהנושא נשכח וכלל אינו מאוזכר.
ועתה, 5 שנים מאז שתקיימה החלטה חוזרת הענין - כאילן החלטה ראשונית, - ושוב ושוב מורחים... ומורחים... וטרם יצא המכרז ! מקווים שגם הפעם תישכח ההחלטה !
אכן מגיעה תעודת "ציון לשבח" לצמד סגן השר ומנכ'לו על אי-ביצוע !!!
נקווה ונתפלל שבעקבות הבחירות הקרובות יודחו מתפקידם !
פרופ' תיאו דב גולן.