• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור "הדסה": שביתת הרופאים מתחילה היום

הר"י רשמה ניצחון שני במאבק הרופאים נגד הנהלת "הדסה" ובעיקר מול המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין | בתי החולים הדסה הר הצופים ועין כרם יעבדו במתכונת שבת

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה". "להקים שלוחה של בית החולים כמעצמה רפואית באיחוד האמירויות". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט ליבנה אישרה אמש להסתדרות הרפואית להשבית מהיום (ג') את "הדסה" לאחר שלא קיבלה את בקשת הערעור של הנהלת המרכז הרפואי הירושלמי בעקבות פסק דין שניתן יממה קודם לכן בבית הדין האזורי בירושלים. בכך רשמה הר"י ניצחון שני במאבק הרופאים נגד הנהלת "הדסה" ובעיקר מול המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין.

השופטת ציינה בפסק הדין כי מצאה שיש מקום לאפשר את קיום השביתה  במתכונת (מתכונת שבת) שעליה הודיעו ועדי הרופאים של "הדסה" והר"י.

עוד ציינה כי פסק הדין שניתן בבית הדין האזורי ניתנה לאור התרשמותו מטענות הצדדים שנשמעו לפניו "ועל פי הדברים, לא שוכנעתי שנפלה טעות בהחלטה המצדיקה את התערבות ערכאת הערעור".

ביום חמישי (מחרתיים) ידון בית הדין האזורי שוב כדי לשמוע את הצדדים וכן את נציג פרקליטות המדינה. "אני תקווה", כתבה השופטת, "שהצדדים ישכילו להגיע להסכמה ביניהם ולהביא את הסכסוך לסיומו".

קודם לכן נפגש סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם רופאי "הדסה" בניסיון לשכנעם שלא לשבות. ליצמן, מסר דובר משרד הבריאות, "העלה הצעה בפני נציגי הרופאים, לפיה תבטל הר"י את הודעת השביתה והוא באופן אישי יתחייב לכך שהמתמחים ייקלטו ב'הדסה' בחודש הבא (מרץ). אלא שהר"י סירבה להצעה".

פרופ' רוטשטיין שב ופנה למצפון הרופאים המתעתדים לשבות, להימנע מפגיעה מיותרת בחולים. הוא ציין כי "שביתה ב'הדסה' תפגע אנושות ביכולת 'הדסה' להשתקם. הרופאים חייבים לעבור לדיבורים ועבודה משותפת ולהפסיק השמצות ואיומים בשביתה".

עו״ד לאה ופנר, מנכ״לית ההסתדרות הרפואית בישראל, אמרה: ״אין ספק כי בית הדין ראה את אי הצדק הזועק בהתנהלות של הנהלת הדסה. בית הדין הארצי קיבל לחלוטין את עמדת בית הדין האזורי כי הנהלת הדסה היא זו שדחקה את הרופאים לידי שביתה, וכל זאת על מנת להגן על חבריהם הרופאים המתמחים. תקוותנו שהנהלת הדסה תשכיל להחזיר את יחסי העבודה למסלול תקין לטובת המטופלים לטובת המוסד ולטובת הרופאים״.

נושאים קשורים:  פרופ׳ זאב רוטשטיין,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  שביתה,  הר"י,  בית הדין לעבודה,  חדשות,  עו״ד לאה ופנר,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות