• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

אות יקירי בריאות הציבור הוענק לחברי הכנסת שולי מועלם, איתן כבל ודב חנין

איגוד רופאי בריאות הציבור העניק את האותות לח"כים על תרומתם לצמצום הפערים בבריאות, המאבק בעישון, קידום תזונה וסביבה בריאה וחיזוק הרפואה הציבורית

במרכז חברי הכנסת חנין, מועלם וכבל בטקס אות יקירי בריאות הציבור. צילום: איציק בירן

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית העניק בסוף השבוע האחרון (ה') את אות יקיר בריאות הציבור בישראל לחברי הכנסת איתן כבל, שולי מועלם ודב חנין על תרומתם להובלת קידום בריאות הציבור ובדגש על צמצום הפערים בבריאות, המאבק בעישון, קידום תזונה בריאה, סביבה בריאה וחיזוק הרפואה הציבורית.

בטקס הענקת האות ציין הארגון כי בריאות הציבור בישראל נמצאת תחת מתקפה קשה מצד בעלי אינטרסים, מחסור חמור בכוח אדם ותשתיות ושחיקה במשאבים. תרומתם של חברי הכנסת במאבקים אלה לטובת הציבור מהווה נקודת אור. "בימים לקראת הבחירות אנו קוראים למפלגות השונות ולציבור לשים את נושא בריאות הציבור על סדר היום, זה בנפשנו", צוין.

עם קבלת האות אמרה חברת הכנסת שולי מועלם: "הזכות לבריאות היא אחת מזכויות היסוד במדינת ישראל. המטרה היא מערכת בריאות ציבורית, זמינה, איכותית ושוויונית לכולם המבוססת על עקרונות של צדק, שוויון וערבות הדדית כפי שבאים לידי ביטוי בחוק ביטוח בריאות ממלכתי ובחוק זכויות החולה. עלינו לפעול לתיקון השחיקה התקציבית במערכת הבריאות. הצרכים המשתנים הנובעים מגידול האוכלוסיה, מעלייה בתוחלת החיים, מתחלואה גוברת ומעלייה בעלות הריאלית של יום אשפוז, הם מרכיבים מהותיים לעדכון התקצוב במערכת הבריאות. עלינו לפעול לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית וליצירת הפרדה ברורה בין רפואה פרטית לציבורית.

"נבנה תכנית אסטרטגית לאומית לצמצום הפערים בבריאות בין המרכז לפריפריה. נשקיע משאבים ברפואה מונעת ובקידום אורח חיים בריא. השקעה זו בעלת השפעה דרמטית על בריאות הציבור, חיסכון עתידי במשאבים וצמצום פערים. אחד הנושאים החשובים הוא הפעלת שירותי בריאות במוסדות החינוך ובניית תהליכי חינוך לבריאות, מעקב ומניעת תחלואה בקרב ילדינו שבמערכת החינוך החל מגיל הגן ועד לסיום בית הספר."

חבר הכנסת דב חנין ציין עם קבלת האות כי "אני גאה בהתייצבותי לצד מערכת הבריאות הציבורית המתמודדת עם מדיניות ממשלתית של חנק תקציבי. כדי לעשות כאן בריאות טובה יותר, צריך להשקיע במערכת הרבה יותר. צריך להגן על הציבור מפני זיהומים והזנחה.

"בכל המאבקים שניהלתי - בחקיקה הסביבתית ובתפקידי כיו"ר הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת וכיו"ר השדולה לבריאות ציבורית והשדולה הסביבתית חברתית, יו"ר הוועדה לנושא מפרץ חיפה וועדת המשנה לתחבורה ציבורית - רופאי בריאות הציבור התייצבו והשמיעו קול ברור וחשוב. אני גאה בשותפות איתם ובטוח שנמשיך אותה גם בעתיד. אנשים לפני רווחים - זה העיקרון שחייב להוביל כאן".

חבר הכנסת איתן כבל ציין: "יזמתי והובלתי את החוק לאיסור פרסום והצגת מוצרי טבק ועישון. קידמתי ללא לאות וכנגד כל הלחצים מצד חברות הטבק והלוביסטים את הצעת החוק שתציל חיים של מאות ישראלים בשנה. כמו כן הקמתי בכנסת ה-20 את השדולה לאורח חיים בריא כחלק מהמאבק במחלת הסוכרת, ופעלתי למען ביטחון תזונתי והוזלת מחירי מזון בריא כך שיהיו נגישים גם לאוכלוסיות מחתך סוציואקונומי נמוך יותר.

"יזמתי עם עמיתי את הצעת החוק למיסוי משקאות ממותקים שהוכח כצעד יעיל בהפחתת צריכה של משקאות עתירי סוכר וקיים היום במדינות כמו בריטניה, ארה"ב וצרפת".

נושאים קשורים:  איגוד רופאי בריאות הציבור,  דב חנין,  ח"כ איתן כבל,  שולי מועלם,  אות יקיר בריאות הציבור,  חדשות
תגובות