• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

חשש להידבקות בחצבת באירוע המוני בכפר חב"ד

משרד הבריאות הזהיר אלפי אזרחים שהשתתפו בכנס ויריד של התאחדות החסידים בכפר חב"ד ועל פי החשד נחשפו לחולה חצבת

חיסון. צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות הזהיר אתמול (ג') אלפי אזרחים שהשתתפו באירוע התוועדות ויריד של התאחדות החסידים בכפר חב"ד, ועל פי החשד נחשפו לחולה במחלת החצבת שביקר במקום. כך פורסם לראשונה ב"ישראל היום".

בלשכת הבריאות שברמלה התקבל דיווח על חולה שנדבק בחצבת והתברר כי הוא ביקר באירוע "דידן נצח" שהתקיים בכפר חב"ד.

משרד הבריאות קרא למשתתפים לפנות בהקדם לטיפול רפואי. "המשתתפים הידועים כסובלים מדיכוי חיסוני ששהו באירוע מתבקשים לפנות בהקדם להתייעצות על הצורך בקבלת חיסון סביל", נכתב בהודעה של משרד הבריאות.

עוד נאמר בהודעה כי "לכל המשתתפים שנולדו משנת ‭ 1957‬ואילך, לא חלו בחצבת בעבר ולא מחוסנים בשתי מנות חיסון נגד חצבת על פי שגרה, מומלץ לפנות ללשכות בריאות לפי מקום מגורים לצורך השלמת חיסונים. כל המשתתפים שביקרו באירוע, במקרה שמי מהם יפתח מחלת חום ו/או פריחה בשלושת השבועות הקרובים, מתבקשים ליידע את הרופא המטפל כי היו במגע עם חולה חצבת".

במחצית הראשונה של דצמבר נרשמו במאגר הנתונים של משרד הבריאות 71 חולים חדשים החצבת, ונראה כי מסתמנת ירידה במספר מקרי החצבת מאז שהמחלה התפרצה בישראל. בנובמבר נרשמו 870 מקרים חדשים ובאוקטובר מספר שיא לשנה זאת - 948 מקרים.

מתחילת 2018 דווחו ללשכות משרד הבריאות 2,544 מקרי חצבת. הרוב הגדול ביניהם – 1,636 – בירושלים ובמיוחד בשכונות חרדיות. גם בצפת, שבה קהילה חרדית גדולה יחסית, היו 261 מקרים והיא ניצבת במקום השני. במחוז תל אביב דווחו 244 מקרי חצבת.

נושאים קשורים:  חיסון חצבת,  חצבת,  הידבקות החצב,  כפר חב"ד,  חדשות
תגובות