חדשות

"לפלסטיקאים ולמנתחי היופי אין יריבות עם בתיה"ח הציבוריים", טוען יו"ר האיגוד

נמשכים הליכי העתירה לבג"צ על סעיף בחוק ההסדרים שהוגשה בידי האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית כנגד שרי הבריאות והאוצר ונגד בתי החולים הפרטיים

ניתוח פלסטי. "הראיון עסק בניתוחים הפלסטיים - תחום עיסוק שאין לו דבר או חצי דבר עם עיסוקו של רופא השיניים" (צילום: אילוסטרציה)

נמשכים הליכי העתירה לבג"צ שהוגשה בידי האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות כנגד שרי הבריאות והאוצר ונגד בתי החולים הפרטיים. בעתירה זאת הביע האיגוד התנגדות לאיסור הגבייה הישירה של תשלום לניתוחי יופי שמבצע מנתח פלסטי מומחה. האיסור הוא חלק מ"חוק ההסדרים" התקף גם בשנת התקציב הנוכחית. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד גדי בראון.

אתמול (ב') הציג האיגוד לפני שופטי בית המשפט העליון בהרכב יצחק עמית, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף את נימוקיו להתנגדותו לאיסור הגבייה הישירה. על פי טענות האיגוד, "לאיגוד הפלסטיקאים וניתוחי היופי אין כלל יריבות עם בתי החולים הציבוריים. בקליניקה של המנתח הפלסטי יש גבול חד וברור בין רפואה פרטית לזו הציבורית. משרד הבריאות ומשרד האוצר לא הראו שום תועלת באיסור הגבייה. הם רק גרמו לעליית מחירי ניתוחי היופי".

ד"ר מאיר כהן. ""משרד הבריאות הוא שגרם לעליית מחירים ולסרבול מיותר בגבייה" (צילום: יח"צ)

האיגוד הציג לשופטים תקדים ומנגנון שבו יכול להשתמש בית המשפט העליון לשם החרגה של ניתוחי היופי.

למעשה, מדובר בהמשך הליך העתירה לבג"צ שהחל עוד במרץ 2016 (2252/16). הסעיף בחוק ההסדרים החדש קובע כי התשלום עבור ניתוח פלסטי פרטי יוסדר מעתה מול בית החולים ולא מול הרופא המנתח כפי שהיה נהוג עד כה. האיגוד טוען בעתירתו כי נוצר מצב שבו מחויב למעשה המטופל לשלם לגורם מתווך שאיננו תורם למטופל דבר, מה שמייקר למטופל את השירות הרפואי, ללא כל הצדקה.

אם עד היום אדם שעבר ניתוח פלסטי פרטי שילם לרופא ישירות את שכר המנתח ולבית החולים עבור השהייה - בעקבות החוק החדש הוא נאלץ להעביר את התשלום כולו לבית החולים ובית החולים יהיה זה שמשלם לרופא את שכרו.

בדיונים הקודמים בעתירה זו גם עלה כי מאז שחוק ההסדרים אושר, כמה מבתי החולים לוקחים עמלה בעבור גביית שכר הרופא מהמטופלים שעברו אצלם ניתוח פלסטי פרטי. המדינה הודתה שהחוק איננו משיג את מטרותיו בכל הנוגע לניתוחים פרטיים אסתטיים שאינם נכללים בסל שירותי הבריאות וכפי שהתריעו העותרים, התיקון בחוק גורם דווקא להעלאת מחיר הניתוחים הפלסטיים למטופלים במקום להוזיל אותם".

אמש אמר ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית: "עכשיו זה ברור כשמש: משרד הבריאות הוא שגרם לעליית מחירים ולסרבול מיותר בגבייה, וזאת ללא שום תועלת. אין לנו יריבות עם הרפואה הציבורית. זו מלחמה מלאכותית שבה רק הציבור מפסיד. הרפורמה, כפי שהיא מכונה, גזרה על הרופאים ועל המטופלים להיות תלויים בידי בית החולים כגורם מתווך המעלה את המחירים ומביא לתוצאה הפוכה מזו שעמדה לנגד משרד הבריאות בראשית הדרך".

בתי החולים שנכללים בעתירה נגדם: אסותא מרכזים רפואיים, הרצליה מדיקל סנטר, בית החולים אלישע, מרכז רפואי רמת אביב, מרכז רפואי חורב, נארא מדיקל סנטר, עתידים מדיקל סנטר, TLV מדיקל סנטר, שבע עיניים בנגב ומ.ר.ב בתי חולים ומרכזים.

נושאים קשורים:  ד"ר מאיר כהן,  האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית,  חדשות,  ניתוחים פלסטיים,  חוק ההסדרים,  מחירי ניתוחים פלסטיים
תגובות
31.10.2018, 09:59

יש דוגמאות רבות לפגיעה בציבור ואי אפקטיביות בגין החקיקה של הממשלה בנושאי בריאות החל מ2016. חוק ההסדרים ופוליסות הבריאות האחידות של חברות הביטוח אולי הוריד את הפרמיה , אבל הגדיל את ההשתתפות העצמית. למראית עין יש הפחתה בהוצאה על הפוליסה אבל בפועל הציבור משלם יותר על הפעלת הפוליסה או בתשלום ישיר מכיסו על רב הפעולות שעלותן נמוכה מגובה ההשתתפות העצמית. עד שנת 2020 70 אחוז מהציבור יחזיק פוליסה בריאות חדשה ואחידה ולכן ישלם יותר. פשוט לא רואים את ההשלכות עדיין כי אנחנו ב2018. זורים מלח בעיניי הציבור מוכרים להם אשליות של חיסכון והורדה ביוקר המחיה. מי שהניע את המהלך שיקר לקובעי המדיניות שבכלל לא הבינו על מה הם חותמים ומה הן ההשלכות ארוכות הטווח. והכל במסלול מקוצר ומזורז דרך חוק ההסדרים. מעניין מי עמד ודחף את העסק קדימה.. מי היה בעל האינטרס שהחזיק לוביסטים ולחץ להעביר את הדברים הלאה במסלול המקוצר של חוק ההסדרים. דבר אחד ידוע ובטוח , חברות הביטוח הן המרוויחות העיקריות ובגדול והציבור הוא המפסיד העיקרי ובגדול.