• יו"ר: פרופ' איריס ברשק
  • מזכיר האיגוד: ד"ר צחי נוימן
  • גזברית: ד"ר יהודית קראוס
  • חברי ועד: פרופ' דב הרשקוביץ, ד"ר חנניה ואקנין, ד"ר ליאת אפל שריד, ד"ר עדי יוסיפוביץ
טסנטריק

היעילות והבטיחות של משלב TECENTRIQ בחולי ES-SCLC שעדיין לא טופלו בכימותרפיה

TECENTRIQ בשילוב כימותרפיה כקו טיפול ראשון האריכה משמעותית חייהם של חולים עם סרטן ריאה מסוג תאים קטנים, בשלב מחלה מפושטת

כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)
כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)

מחקר פאזה IIIיIMpower133 בחן מתן משלב TECENTRIQ® י(atezolizumab) בשילוב עם carboplatin ו-etoposide (כימותרפיה) כקו טיפול ראשון בחולי סרטן ריאה מסוג תאים קטנים בשלב מחלה מפושטת (ES-SCLC) ללא טיפול קודם.

TECENTRIQ היא נוגדן מונוקלונלי המיועד להיקשר לחלבון המכונה PD-L1 אשר מתבטא על פני תאי גידול ועל פני תאי החיסון המסתננים לגידול ולחסום את האינטראקציות שלו עם שני הקולטנים PD-1 ו-B7.1. באמצעות עיכוב PD-L1,יTECENTRIQ עשויה לאפשר את שפעולם של תאי T.יTECENTRIQ היא בעלת פוטנציאל לשמש כתכשיר בסיסי הניתן לשילוב עם תכשירים אימונותרפיים לטיפול בסרטן, תרופות ממוקדות מטרה וכימותרפיות שונות בטווח רחב של מחלות סרטן.

IMpower133 הוא מחקר פאזה III, רב-מרכזי, כפול סמיות, במהלכו החולים חולקו באופן אקראי בין זרוע הטיפול TECENTRIQ בשילוב עם כימותרפיה (carboplatin ו-etoposide) לזרוע הביקורת (פלצבו) כימותרפיה (carboplatin ו-etoposide) בלבד, להערכת היעילות והבטיחות של משלב TECENTRIQ בחולי ES-SCLC, אשר לא טופלו קודם לכן בכימותרפיה.

המחקר גייס 403 חולים אשר עברו רנדומיזציה לקבוצות שוות (1:1) לקבלת:

  • TECENTRIQ בשילוב עם carboplatin ו-etoposide (זרוע A), או
  • פלצבו בשילוב עם carboplatin ו-etoposide (זרוע B, זרוע הביקורת)

במהלך שלב טיפול האינדוקציה, החולים קיבלו 4 טיפולים במחזורים בני 21 יום, ולאחר מכן טיפול אחזקה ב-TECENTRIQ או בפלצבו עד התקדמות המחלה (PD) על פי הערכת החוקר באמצעות Response Evaluation Criteria in Solid Tumours Version 1.1י(RECIST v1.1). ניתן היה להמשיך בטיפול עד התקדמות מחלה לפי עדות רדיוגרפית או עד אשר נצפתה הידרדרות סימפטומטית.

מדדי התוצא העיקריים המשותפים היו: PFS לפי הערכת החוקר באמצעות RECIST v1.1 באוכלוסיית ITT ו-OS באוכלוסיית ITT.

תוצאות המחקר הראו כי TECENTRIQ בשילוב עם כימותרפיה האריכה באופן משמעותי את חייהם של החולים, בהשוואה לכימותרפיה בלבד (הישרדות כללית [OS]י= 12.3 לעומת 10.3 חודשים; [HR]= 0.70 יחס הסיכונים, 95% CI:י0.54 - 0.91; p=0.0069) באוכלוסיית intention-to-treatיITT) 1). כמו כן, המשלב  הכולל את TECENTRIQ הפחית באופן מובהק את הסיכון להתקדמות המחלה או למוות (הישרדות ללא התקדמות מחלה, PFS) בהשוואה לכימותרפיה בלבד (PFS = 5.2 לעומת 4.3 חודשים; HR = 0.77, 95% CI: 0.62 - 0.96; p= 0.017).י1

פרופיל הבטיחות של המשלב TECENTRIQ וכימותרפיה היה עקבי לפרופיל הבטיחות הידוע של כל תרופה, ולא זוהו אותות בטיחות חדשים בעת מתן הטיפול המשולב. אירועים חריגים (AEs) הקשורים לטיפול בדרגה 3-4 נצפו ב-56.6 אחוז מהחולים שקיבלו TECENTRIQ בשילוב כימותרפיה לעומת 56.1 אחוז מהחולים שקיבלו כימותרפיה בלבד.

 סימוכין

  1. Liu S.V et al. IMpower133: Primary PFS, OS and safety in a Ph1/3 study of 1L atezolizumab + carboplatin + etoposide in extensive-stage SCLC. Presented at: International Association for the Study of Lung Cancer’s (IASLC) 2018 World Conference on Lung Cancer (WCLC); 2018 Sept 23-26; Toronto, Ont, Canada. Abstract #PL02.07
  2. World Health Organization. GLOBOCAN 2018; Lung Cancer: Estimated cancer incidence, mortality and prevalence worldwide. [Internet]: http://gco.iarc.fr/today/data/factsheets/cancers/15-Lung-fact-sheet.pdf. Accessed September 2018.
  3. Alvarado-Luna and Morales-Espinosa. Transl Lung Cancer Res 2016.
  4. American Cancer Society; Key Statistics for Small Cell Lung Cancer [Internet]: https://www.cancer.org/cancer/small-cell-lung-cancer/about/key-statistics.html. Accessed September 2018.
  5. American Cancer Society; Small Cell Lung Cancer Survival Rates, by Stage [Internet]: https://www.cancer.org/cancer/small-cell-lung-cancer/detection-diagnosis-staging/survival-rates.html. Accessed September 2018.
נושאים קשורים:  טסנטריק,  סרטן ריאות,  מחקרים
תגובות