• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

נציגי קופות החולים התריעו בכנסת: מחסור חמור בחיסונים לחצבת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הדף את התלונות: "אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית"

פרופ' איתמר גרוטו. "ישראל במקום השלישי באירופה במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים"

בדיון חירום שהתקיים אתמול (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אודות התפשטות מחלת החצבת, התריעו נציגי קופות החולים על מחסור חמור בחיסונים לאזרחים הנמצאים בסיכון לחשיפה למחלה.

ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בשירותי בריאות כללית, אמר: "נכון לסוקר זה אנחנו בלי חיסונים. המלאי יאזל עד יום שישי".  נציג קופת חולים מאוחדת הודיע: "קיבלתי הבוקר דיווחים לגבי בני ציון וצפת, לדוגמה. יש לי מעל 20 נחשפים ואין לי איך לטפל בהם".

בתגובה לדברים אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "המוצר הזה (חיסון) אכן נמצא במחסור אבל הוא מיועד לאוכלוסיה ספציפית מאוד. מתוך 20 נחשפים, אולי אחד צריך לקבל אותו. אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית".

בראשית הדיון התייחס פרופ' גרוטו להתפשטות המחלה: "המחלה קיימת רק בבני אדם ולכן אם כולם יתחסנו היא תיעלם. הסיבה שהחצבת לא נעלמה מהעולם היא האנשים שלא מתחסנים. בישראל, 95% מהאזרחים מתחסנים. אחוז כזה בכל מקום היה יכול לתת לנו שקט אולם הבעיה היא שיש ריכוזי אוכלוסיה שבהם שיעור המתחסנים עומד על פחות מ-90% ושם יכולה להיות התפרצות.

"אנחנו עושים הרבה מאוד השלמות של מלאי החיסונים המונעים, מתגברים כוח אדם איפה שצריך ומפעילים ניידות שיגיעו אפילו לאנשים הביתה - כל זאת כדי לסייע למי שרוצה להתחסן. יש לנו ועדה מייעצת למחלות זיהומיות והקמנו ועדה נפרדת לחצבת. המצב, למרות הכל, בשליטה".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין, מיוזמות דיון החירום, סיפרה שחלתה בחצבת בילדותה וקראה להורים לחסן את ילדיהם. ח"כ יעל גרמן, לשעבר שרת הבריאות, גם היא מיוזמות הדיון, הזהירה: "אנו נמצאים בפתחה של מגיפה". היא קראה לרבנים להוציא "קול קורא" ולהפעיל את מלוא השפעתם כדי לחסן את הילדים ביישובים ובשכונות חרדיות.

דיון סוער התנהל אודות עמדת המדינה כלפי הורים הבוחרים שלא לחסן כלל את ילדיהם. מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי, אמרה: "פגשתי אב שבנו מת מסיבוך של חצבת. לכן תשובתי לכל אותם אלה המקשקשים ש'לא נורא שלא להתחסן' - זה חוסר אחריות פושעת של הורה לחשוף את ילדיו וילדים אחרים למחלות".

בוויכוח שפרץ בין ח"כ יוליה מילנובסקי וח"כ שולי מועלם רפאלי, לאחר שהראשונה הפנתה אצבע מאשימה כלפי החברה החרדית ואמרה שהסירוב של הורים חרדים לחסן את ילדיהם מסכן את בריאות הציבור, הגיבה ח"כ רפאלי בזעם על ההכללה ואמרה: "אי אפשר שלא למחות על הבורות המופגנת כאן. זה דיון מקצועי בענייני בריאות ולא פוליטי".

ח"כ אורן חזן, בין יוזמי הצעת החוק לאסור כניסת ילדים לא מחוסנים לגנים ולבתי ספר, אמר: "הדיון צריך להתרכז בדבר אחד – הסברה. איך אנחנו מורידים את ההיסטריה הציבורית וגורמים להורים להבין שהסכנה היא במחסור בחיסונים ולא בעודף. זו החובה שלנו. זה פוגע ונוגע בכלל הציבור- דתיים, חילונים, ערבים ויהודים".

נושאים קשורים:  חצבת,  מחסור בחיסונים,  התפרצות חצבת,  חדשות
תגובות
23.10.2018, 10:41

מה זאת אומרת חסר חיסונים ? שיקנו .מאיפה שהם קונים את כל תוספי המזון את התרופות הלא יעילות