• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הקופות מצטיידות בזריקות ובתרסיסים נגד שפעת לקראת עונת החיסונים

1,865,000 זריקות ותרסיסי חיסון עבור ארבעה זני הנגיף שעל פי הערכת ה-WHO יהיו פעילים בחורף זה הוזמנו על ידי קופות החולים

אחות מחזיקה חיסוני שפעת. צילום: פלאש 90

(עדכון, 17:00) משרד הבריאות הורה אתמול לכל ארבע הקופות לחסן השנה בחיסון נגד ארבעה זני נגיף השפעת. בעקבות זאת ביטלה "מאוחדת" את הזמנת החיסונים הקודמת שלה והודיעה שתבצע הזמנה חדשה לחיסונים עבור כל מבוטחיה – חיסוני ארבעת הזנים. הוזמנו אפוא מחדש על ידה חיסונים גם לבני חצי שנה עד שלוש שנים בהתאם להנחיות המעודכנות.

קודם לכן פורסם כי ארבע קופות החולים הזמינו לקראת עונת מבצעי החיסונים לשפעת, שתחל בראשית אוקטובר, 1,865,000 זריקות חיסון עבור ארבעה זני הנגיף שעל פי הערכת ה-WHO יהיו פעילים בחורף זה.

"הכללית" תצטייד ב-1,050,000 זריקות חיסון שיינתנו בעיקר במרפאות הקופה ללא תשלום. בכמה מחוזות גם רופאים עצמאיים יוכלו, כמו אשתקד, לחסן את המבוטחים שרשומים אצלם. כמו כן רכשה הקופה חיסוני תרסיס שיינתנו בעלות של עשרה שקלים למבוטח בגילאי שנתיים עד 18 שנה ו-49 שקל לבני 18 ומעלה.

"מכבי" רכשה לקראת חורף זה 450 אלף חיסונים לעומת 389 אלף בשנה שעברה. "לאומית" הזמינה 115 אלף חיסונים ועוד 5,000 תרסיסים (17 שקל למבוטח). "מאוחדת" הזמינה 250 אלף חיסונים (אשתקד התחסנו כ-230 אלף ממבוטחיה, 19%) ועבור תינוקות הוזמנו תרכיבים נגד שלושה זנים בלבד. עלות התרסיס – 17 שקל.

על פי נתוני משרד הבריאות, בשנה שעברה חלו בשפעת חמורה 198 ישראלים ו-78 מהם נפטרו.

תרכיבי החיסון בזריקה מכילים נגיפים מומתים ועל פי המלצות עדכניות של איגוד רופאי הילדים בארה"ב, ההמלצה היא לחסן תינוקות מגיל שישה חודשים. החיסון בתרסיס מכיל נגיפים מוחלשים שאינם גורמים למחלה ומותר לתת אותו לילדים מגיל שנתיים. הוא אסור לחולי אסתמה או לבעלי מערכת חיסונית מדוכאת. נשים הרות יכולות לקבל את זריקת החיסון גם במהלך ההריון.

בדיווח ב-Ynet נמסר גם כי משרד הבריאות אמור לפרסם בימים הקרובים, כמו בכל שנה, את ההמלצות הבאות: על תינוקות וילדים בגילאי שישה חודשים ומעלה לקבל זריקה נגד שפעת עד סוף אוקטובר.

ילדים מגיל שישה חודשים ועד שמונה שנים צריכים לקבל שתי מנות חיסון אם לא התחסנו בעבר. בני תשע ומעלה זקוקים למנת חיסון אחת, גם אם לא חוסנו בעבר.

הזריקה מומלצת יותר מהתרסיס (המותר מגיל שנתיים). אחת הסיבות לכך: עדיין לא ברור עד כמה הוא יעיל כנגד זן הנגיף A/H1N1, שהוא אחד מארבעה הזנים שמכיל התרסיס.

ילדים הסובלים מאלרגיה לביצים יכולים לקבל כל סוג של חיסון. אין חשש מתגובה אלרגית ואין צורך באמצעי זהירות מיוחדים.

קבוצות האוכלוסיה הנמצאות בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת ולכן קיימת אצלן דחיפות בקבלת החיסון: תינוקות וילדים מתחת לגיל חמש, נשים הרות, יולדות ובני ביתן, קשישים, חולים כרוניים.

נושאים קשורים:  חיסון נגד שפעת,  חיסונים,  תרסיס נגד שפעת,  חיסוני תרסיס,  קבוצות סיכון,  מבצע חיסון לשפעת,  הכללית,  "לאומית",  מכבי,  מנת חיסון,  חדשות,  קופת חולים מאוחדת
תגובות