• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

"ג'ול" עתרה לבג"ץ: "משרד הבריאות העביר אותנו מסע רדיפה"

בעתירה טוענת החברה כי משרד הבריאות גרם לה מכה כלכלית אנושה וכי הצו האוסר על שיווק "ג'ול" הוא סלקטיבי ומאפשר לחברות מתחרות למכור מוצרים דומים לאלה שלה

החברה המייצרת את הסיגריה האלקטרונית דמויית הדיסק-און-קי, ג'ול, עתרה הבוקר (ה') לבג"ץ בבקשה בהולה למתן צו על תנאי נגד הצו לאיסור יבוא ושיווק של מחסניות ג'ול המכילות יותר מ-20 מ"ג ניקוטין למיליליטר.

הצו הוצא שלשום על ידי משרד הבריאות. על הצו – בתוקף סעיף בפקודת הרוקחים – חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא גם שר הבריאות. מהלך זה נעשה בהמלצת אנשי המקצוע במשרד הבריאות.

בכתב העתירה טוענת חברת ג'ול: "משרד הבריאות פועל במחשכים, על פי אג'נדות נסתרות, תוך חיזוק מעמדן של חברות הטבק על פני החלופה שמציעות העותרות". החברה טוענת שמשרד הבריאות גרם לה "מכה כלכלית אנושה".

"דה מרקר" מסר עוד כי בעתירתה טוענת "ג'ול" שמשרד הבריאות "העביר אותה מסע רדיפה חסר מעצורים, ראשון מסוגו, שבו הרשות לא בוחלת בשום אמצעי, וברגל גסה דורסת זכויות בסיסיות של העותרות, לרבות זכויות יסוד".

לפי העתירה, "זהו צו פסול בכל קנה מידה מנהלי ומכוון באופן סלקטיבי לעותרות ולמוצר שלהן ולו בלבד. למעשה, הוא מותיר את הדלת פתוחה לרווחה למתחרות, למכור מוצרים דומים לאלה של העותרות ולהמשיך לעשות ככל העולה על רוחן".

עוד טוענת החברה כי השימוע, שנעשה לנציגיה במשרד הבריאות, חרג מכל הכללים והחובות המוטלים על רשות שלטונית ונעשה רק לאחר  שדעת המשרד גובשה עוד קודם לכן ו"תוך שהנציגים היושבים בשימוע כבר התבטאו בחריפות ובתקיפות (נגד הג'ול) חמישה חודשים קודם לשימוע". כמו כן טוענת החברה כי פרוטוקול השימוע "בושל" והחלטה סופית פורסמה לפני שהסתיימו הליכי השימוע.

קודם לכן דיווח "דה מרקר" כי פרשת ג'ול היא בגדר מקרה מבחן למשרד הבריאות ומדיניותו בנושא העישון, משום שעוד מוצר אלקטרוני מתוצרת ארה"ב "נמצא כנראה בדרך לארץ" .

נושאים קשורים:  ג'ול,  עתירה לבג"ץ,  המאבק בעישון,  חדשות,  צו איסור יבוא ושיווק לג'ול,  סיגריות אלקטרוניות
תגובות
אנונימי/ת
24.08.2018, 10:25

קוזקים נגזלים. סוחרי הסמים האלה, חסרי המצפון. למכור לאנשים את הסם הממכר ביותר שידוע, לכפות עליהם תשלומים של שנים לכיסוי ההתמכרות ולפגוע בבריאותם. לשם שינוי הטוב ניצח. מקווה שבג״ץ ינחית עליהם מכה אנושה על חוצפתם.

אנונימי/ת
24.08.2018, 10:32

כנראה שלא שלמו לשר מספיק כפי שפיליפ מוריס נוהגת. מדובר במכשיר שמאפשר לגמול מעשנים ובפעם הראשונה מאיים על יצרני הסגריות. אין שום הוכחה שסגריה אלקטרונית גורמת נזק כי אין בה שריפה ושאיפה של תוצרי שריפה כפי שמוצאים בעישון רגיל.

מה רוצים סוחרי הסמים? פגעו בפרנסתם?
מתנהגים כמו חברי קרטל מקולומביה.
עורכי הדין שלהם, נשמעים כמו אותם אלו של אסקובר.
כל הכבוד למשרד הבריאות !!