חדשות

חשד להידבקות במחלת העכברת בנחלים ובמקווי מים באזורים נוספים בישראל

מטיילים שהשתתפו בשיט קיאקים באזור נהר הירדן וסבלו מתסמיני המחלה אושפזו ב"מעייני הישועה"

שיט קיאקים בנהר הירדן. צילום: באסל עווידת/ פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה

בהמשך למעקב משרד הבריאות והנחיותיו לגבי מחלת העכברת, נודע כי בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק אושפזו ארבעה נערים בגילאי 15-14 בחשד שנדבקו בעכברת ונער נוסף, בן 17, שגם הוא הגיע לבית החולים והועבר בשל מצבו לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים. כאשר מצבו התייצב, הוחזר להמשך טיפול ב"מעייני הישועה".

הארבעה טיילו באזור נהר הירדן והשתתפו בשיט קיאקים. הם החלו להציג תסמינים דומים לעכברת לאחר שבועיים. הנער החמישי טייל באזור נפרד מהארבעה. זו הפעם הראשונה שעלה חשד להידבקות בעכברת באזורים אחרים מאלה שעליהם הודיע משרד הבריאות – ארבעה נחלים באזור רמת הגולן, שנסגרו לרחצה.

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים ב"מעייני הישועה", אמר כי מאחר שהנערים הציגו תסמינים קליניים מתאימים לעכברת ובדיקות מעבדה מעוררות חשד שנדבקו, הם מטופלים בנוזלים ובאנטיביוטיקה ספציפית.

בחדשות אתר "וואלה" נמסר כי  חדר המיון ב"מעייני הישועה" נערך לקליטת נערים נוספים במהלך היממה הקרובה. מנהלו הרפואי של בית החולים, פרופ' מוטי רביד, מסר כי הבדיקות נשלחו למעבדה ותוצאות ודאיות צפויות בעוד כיומיים. דיווח הועבר למשרד הבריאות ובו הודגש כי החשד הוא להידבקות בחיידק באזור שונה בצפון מאותם אזורים בגולן שעליהם פרסם משרד הבריאות אזהרה למטיילים.

עוד נמסר כי נוכח ההתפתחויות הללו מצפים בתי חולים שונים שבימים הקרובים יגיעו אליהם עוד אנשים שקיים חשד שנדבקו במחלה הזיהומית. נכון להבוקר, מצבו של מטופל ב"פורייה" החמיר והוא אושפז במחלקה הקרדיולוגית. עוד נער מאושפז במחלקת ילדים. הם הגיעו לבית החולים עם עוד ילדים ונערים כבר בשבוע שעבר.

המועצה האזורית הגליל העליון מסרה בתגובתה: "מבירור שעשינו הבוקר עם הנהלת משרד הבריאות עולה כי אין חשש לשוט או לרחוץ בנחלי הגליל. גם רשות הטבע והגנים לא מכירה הנחיה או חשש ממחלת העכברת בנחלי הגליל".

המועצה האזורית עמק הירדן שבתחומה נמצא אתר  הקיאיקים: "הפרסום של בית החולים אודות הצעירים שהתפתחו אצלם תסמיני עכברת לאחר שבילו באתר איננו אחראי. המים באתר לא נבדקו ולא נדגמו. הקביעה שהם יכולים לגרום לעכברת חסרת בסיס וגורמת נזק רב לעסקי התיירות ולפרנסת תושבים רבים בגליל".

מאתר הקיאקים "אבו-קיאק" נמסר: "במהלך החודשים האחרונים פקדו את האתר אלפי אנשים. לא ידוע לנו על מקרים, תלונות או על אשפוזים בבתי החולים שנגרמו בשל בילוי אצלנו. כל עוד אין אינדיקציה ולא נעשתה בדיקת אימות על ידי הגורמים המוסמכים, הפרסום גורם לנו נזק ומוציא דיבתנו רעה. אנשי רישוי העסקים במועצה האזורית עמק הירדן דגמו באחרונה פעמיים ולא נמצא זיהום במימיו".

נושאים קשורים:  עכברת,  נהר הירדן,  מקווי מים עומדים,  חדשות
תגובות