• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות יחקור את פרשת ילדי תימן החטופים בראי ההיסטוריה

המשרד יפרסם מכרז להעסקת היסטוריון חיצוני לעריכת המחקר האקדמי בהיבט היסטורי של מערכת הבריאות ומעורבותה בפרשת ילדי תימן

אחות, אם ותינוק במחנה עין שמר, 1950. צילום: פריץ כהן. אוסף התצלומים הלאומי, ויקימדיה

משרד הבריאות פועל כדי לגייס תקציב שיאפשר לו לפרסם "קול קורא" למחקר אקדמי יסודי שיתמקד בהיבטים ההיסטוריים של בחינת מעורבותם של אישים ומוסדות ממערכת הבריאות בשש השנים הראשונות למדינה בכל הנוגע לפרשת "ילדי תימן" החטופים. בנושא זה אף נפגשו נציגי משרד הבריאות עם חברי הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, כך אישר אתמול (ב') דובר משרד הבריאות בעקבות פנייה של "דוקטורס אונלי".

הכוונה היא לפרסם קול קורא לבחירה במכרז של היסטוריון חיצוני למערכת הבריאות שיבחן את הנושא. פרשת "ילדי תימן", שלפי פרסומים שונים שהופיעו בתקשורת נחטפו ממוסדות ובתי חולים בין השנים 1954-1948 ונמסרו למשפחות יהודיות, בכלל זה בחו"ל, נוגעת גם לילדי עולים ממוצא מזרחי ומדינות הבלקן שעלו באותה תקופה לארץ.

בהקשר לכך אמר פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ל"מעריב", כי הכוונה היא שיתפרסם קול קורא לעריכת המחקר האקדמי אבל טרם נקבע מועד לתחילתו וגם לא לפרסום הקול הקורא.

היוזמה לביצוע מחקר כזה היא בהתאם להמלצות ועדת החקירה הממלכתית לעניין היעלמותם של ילדים מעולי תימן. יו"ר הוועדה היה השופט יעקב קדמי. הדו"ח הוגש ב-2001 וקדמו לה ועדות נוספות. הוועדה המליצה לבצע גם מחקר היסטורי בפרשה שהסעירה את הציבור. את המחקר אמורים לבצע "בעלי ניסיון במחקר היסטורי של הרפואה ומערכת הבריאות בישראל".

נושאים קשורים:  פרשת ילדי תימן,  ילדי תימן החטופים,  מכרז,  משרד הבריאות,  חדשות,  קול קורא
תגובות
אנונימי/ת
07.08.2018, 08:05

אי אפשר לבצע מחקר אקדמי יסודי כאשר יש מסמכים שעדיין חסויים. כדי לבצע מחקר כזה, הכל צריך להיות גלוי. כנראה שיש אנשים מאותה תקופה שהם עדיין בחיים. כשהם יחושו במותם המתקרב הם יספרו (חלקם כבר עשו והיו כתבות כאלה).
אנשים לא אוהבים למות עם סודות

30.05.2023, 00:10

כבר לא נשארו אנשים שיספרו... לא חוטפים ולא הורים.

אנונימי/ת
08.08.2018, 20:44

נחטפו גם תינוקות מאזור הבלקן ובמיוחד יוצאי רומניה

אנונימי/ת
08.08.2018, 21:18

גם תינוקות מאזור עירק-פרס.
לגבי יוצאי רומניה- אומרים שהגונב מגנב פטור