• יו"ר: ד"ר אורי סגול
  • מזכירה: ד"ר פביאנה בנימינוב
  • חברי ועד: ד"ר אמאני בשארה, ד"ר גיל בן יעקב, ד"ר דוד ירדני, ד"ר דורון בולטין, פרופ' מחמוד מחמיד
מצגות וכנסים

סיכום כנס האיגוד החצי שנתי

25-26 ביוני 2018 | חיפה

משתתפים יקרים,

אנו מבקשים להודות לכם על השתתפותכם הפעילה בכנס שנערך ב-25-26 ביוני 2018 בחיפה,

The IsraeLIVE Endoscopy International 2018 & The Israeli Association of Gastroenterology and Liver Diseases Semi Annual Meeting

לראשונה נערך בארץ כנס בינלאומי של האיגוד ששילב שידורים חיים של פעולות אנדוסקופיות מהארץ ומהודו, והרצאות בנושאי אנדוסקופיה ובנושאי גסטרואנטרולוגיה כללית. מתכונת זו זכתה להצלחה מיוחדת עם השתתפות טובי המומחים מחו"ל ומהארץ, נוכחות של כ-600 משתתפים מהארץ ומהעולם, והכרה ושיתוף של הארגונים הבינלאומיים המובילים בתחום WEO ו-ESGE.

לתמונות מהכנס, לחץ/י כאן

במהלך יומיים בוצעו שישה שידורים חיים של פעולות אנדוסקופיות שהועברו מהמרכז הרפואי רמב"ם ומה-Asian Institute of Gastroenterology בהיידראבאד, הודו. הרצאות בנושאי אנדוסקופיה מתקדמת, מדדי איכות באנדוסקופיה, הכנה נאותה וסדציה שולבו בהרצאות בתחומי מחלות המעי הדלקתיות, ממאירויות מערכת העיכול, סיבוכים אנדוסקופים של מחלות כבד, תקצירים מדעיים, Innovation parade, מושבי לוויין ופגישות יזומות תעשיה.

בהמשך להצלחת הרצאות בסדרה "מנהיגות מעוררת השראה" בכנסי האיגוד בהם התכבדנו בנוכחותן של נצ"מ סיגל בר-צבי, מפקדת מרחב איילון במשטרת ישראל, והגב' ענבל קרייס, סגנית מנהל תכנית הלוויינים בתעשייה האווירית, המשכנו במסורת זו גם בכנס הנוכחי בו השתתפה הגב' אפרת דרור מנכ"לית אולפני הרצליה, אשר שיתפה אותנו בנושאים הקשורים לתעשיית ההפקה והתוכן הטלוויזיונית ולאתגרים בניהול מערכת כה מורכבת.

בפרסי התקצירים המצטיינים בכנס זכו:
במקום הראשון: פרופ' ברוידא מהמרכז הרפואי אסף הרופא

Deep enteroscopy with a through-the-scope balloon catheter system in pediatric patients with IBD

במקום השני: ד"ר קרטר מהמרכז הרפואי שיבא

The accuracy of intestinal ultrasound as compared to small bowel capsule endoscopy in assessment of suspected Crohn's disease in patients with negative ileo-colonoscopy

במקום השלישי: ד"ר הרשקוביץ מהמרכז הרפואי הדסה

Per-oral endoscopic myotomy: Summary of five years of experience

הכנס עמד בסימן מצוינות, איכות, שיתוף ושותפות של החברים באיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, החוגים השונים והמרכזיים הרפואיים.

אנו מודים לכל אחד ואחת מכם על תרומתכם להצלחת הכנס, על ההשתתפות הערה והפעילה, ועל האמון והתמיכה בפעילות האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד.

תודה לוועדה המארגנת, למרצים, וליושבי הראש של המושבים השונים.

תודה לפרופ' חוברס, ד"ר סוויסה, ד"ר חמאיסי, ד"ר קליין, ד"ר חגי בר יוסף, ד"ר ארישה, ד"ר יאסין הצוות הסיעודי וצוות המכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים רמב"ם על ביצוע מתואם ומעולה של הפעולות האנדוסקופיות המורכבות בשיתוף יוצא דופן בין צוות המכון לטובי המומחים בעולם ובארץ.

תודה לצוות השידור Point to point בראשות ארז קוריאל על ביצוע מעולה של השידורים החיים מהארץ ומהעולם וחלקו האורקולי של הכנס. תודה מיוחדת לחברת קומטק על ארגון כנס מורכב במקצועיות יעילות וארגון למופת. תודה למלון "דן כרמל" על האירוח.

תודה לחברות שתמכו בכנס והשתתפו בהצלחתו. אנו מקווים שמצאתם את הכנס מעניין, מועיל ומהנה. לינקים לתקצירים מהשידורים החיים בכנס ולתצלומים יועלו בקרוב לאתר האיגוד.

סיכום המשובים על הכנס:

למשוב ענו סה"כ 53 משתתפים, מתוכם 7 מתמחים, 3 אחיות והיתר רופאים מומחים. הרוב המוחלט של העונים תמכו בקיום כנס אנדוסקופי בשיתוף עם כנסי האיגוד ו-3 התנגדו לקיום כנס כזה בעתיד.

רוב העונים תמכו בקיום כנס של פעם בשנה-שנתיים, בעוד 5 תמכו בקיום כנס נפרד. מתוך התומכים בכנס אנדוסקופי בשיתוף עם האיגוד 21 הביעו רצונם לתכיפות של פעם בשנה ו-26 – פעם בשנתיים.

בשאלת המיקום - 22 תמכו בחיפה, בעוד 31 תמכו במעבר לאזור המרכז.

הציונים הכלליים של הכנס היו טובים מאד, כאשר הציון הממוצע של השאלות בסקאלה של 1-5 הנו:

שביעות רצון כללית מהתוכנית - 4 (מרוצה)
התוכנית היתה מלמדת - 4
תוכן התוכנית מגוון ורלונטי - 4
התאמת הדוברים לנושא - 4
התכנים יעזרו לי בעבודתי המקצועית - 3.9

רוב העונים בחרו את השידורים החיים כמושב התורם ביותר, ומתוך ההרצאות נבחרה הרצאתו של פרופ' מייקל ברק הנוגעת לכריתת פוליפים כתורמת ביותר. רובם המכריע של  העונים שבעו נחת מרמת הארגון, וכולם פרט לאחד הביעו רצונם להשתתפות בכנסים בעתיד.

נשמח לראותכם בכנסי האיגוד הבאים.

בברכה,

פרופ' איריס דותן,
יו"ר האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה וכבד
יו"ר שותף הוועדה המארגנת

פרופ' איאן גרלנק,
יו"ר שותף, הוועדה המארגנת

ד"ר פביאנה בנימינוב,
יו"ר שותף, הוועדה המארגנת, יו"ר החוג לאנדוסקופיה מתקדמת

וחברי וועד האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה וכבד: ד"ר עדי להט, ד"ר איל שחר, ד"ר דורון שוורץ וד"ר ליאור כץ.

נושאים קשורים:  מצגות וכנסים
תגובות