• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות חויב לדווח היכן יוצבו מכשירי PET-CT ומהם שיקולי ההצבה

ח"כ אלי אלאלוף תובע ממשרד הבריאות להציב את מכשירי הדימות בבתי החולים בפריפריה: "לא ייתכן שמטופל באילת ייאלץ לטוס למרכז כדי לעבור את הבדיקה"

מכשיר PET/CT ב"הדסה" עין כרם (צילום: "הדסה")

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול אחר הצהריים (ג') תקנות המורות על הוספת חמישה מכשירי PET-CT למרכזים רפואיים ברחבי הארץ.

מכשירי PET-CT הם מכשירי דימות המשמשים לאבחון סוגי סרטן שונים וקובעים את מידת פיזורם בגוף. תוצרי הבדיקות הנעשות בהם מאפשרים לתכנן את הטיפול שיקבלו החולים.

לדרישת יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, נדרש משרד הבריאות לדווח לוועדה, עוד בטרם יוצבו המכשירים, באילו בתי החולים הם יופעלו ומהו הנימוק לכך. ח"כ אלאלוף תובע ממשרד הבריאות "לשים דגש על בתי החולים הפריפריאליים, למשל באילת".

האישור התעכב ביממה אחת משום שבישיבה שלשום סירב נציג משרד הבריאות לדווח לוועדה באילו בתי חולים יוצבו חמשת המכשירים החדשים. בדיון זה הביעה הוועדה חשש שחמשת המכשירים יגיעו לבתי חולים במרכז הארץ ולכן סירבה לאשר את בקשת משרד הבריאות.

"אנחנו לא מוכנים להיות חותמת הגומי של המשרד", אמר ח"כ אלאלוף בדיון שלשום. בתי חולים בפריפריה מתלוננים שאינם מקבלים את המכשירים שהם זקוקים להם. משרד הבריאות חייב לפרט בפנינו לאן מיועדים חמישה המכשירים ומהם שיקולי הצבתם. לא ייתכן מצב שמטופל באילת, שם אין מכשיר חיוני זה, ייאלץ לטוס למרכז הארץ כדי לעבור את הבדיקה" .

אתמול התקיים דיון נוסף בנושא ויועץ סגן שר הבריאות, מוטי בבצ'יק שהופיע לישיבה, אמר כי בנוסף לחמישה המכשירים שלגביהם מתבקש האישור הוועדה, משרד הבריאות טרם הציב מכשיר שישי של PET-CT שהוקצה לו. בבצ'יק ציין כי המשרד שוקד על מיפוי הצרכים והיכולות של המרכזים הרפואיים השונים ובהתאם לתוצאות עבודת המיפוי יציב את ששת המכשירים.

כיום מופעלים 12 מכשירי PET-CT בישראל - אחד בכל מרכז רפואי. המרכזים שבהם הוצבו מכשירי הדימות הם: זיו בצפת, רמב"ם בחיפה, שיבא בתל השומר, איכילוב בתל אביב, בילינסון בפתח תקוה, אסותא תל אביב, אסותא אשדוד, הדסה עין כרם, אסף הרופא בבאר יעקב, סורוקה בבאר שבע, שערי צדק בירושלים וגם באוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים.

נושאים קשורים:  מכשירי PET-CT,  בתי חולים בפריפריה,  דימות,  אבחון סרטן,  חדשות
תגובות

ח'כ אלי אלאלוף,
תחזקנה ידיך !
הגן ככל יכולתך על הפריפריה המקופחת ! עשה צדק !
פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
21.07.2018, 23:50

ממתי בית החולים אוגוסטה ויקטוריה שייך למשרד הבריאות הישראלי?
מעניין לדעת האם בבתי החולים שהוזכרו כבעלי רשיון למצלמת PET-CT, יש להם מכשיר PET-CT אחד או יותר?!
מעניין עוד יותר למה צריך להסתיר מהציבור למי אושר יותר מ- PET-CT אחד?
עוד יותר מעניין זה לדעת מה הנימוקים לכך, כמו שביקש יו"ר הועדה, ח"כ אלי אלאלוף?

אנונימי/ת
22.07.2018, 05:29

מאז שמזרח ירושלים סופחה לישראל ב-1967 בהחלטת ממשלה (שעוגנה בחוק יסוד ב-1980) אוגוסטה ויקטוריה (כמו מוקאסד) כפוף למשרד הבריאות הישראלי וכמובן גם מקבל תקציבים מהמדינה.

אנונימי/ת
22.07.2018, 05:33

כשבאילת יהיו פי 4 תושבים מבאר שבע, ולא להפך, אז היא תקבל PET-CT ו-MRI.