• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

החולה בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול היכה באגרופיו את האחות

האחות שהותקפה אמש נדקרה לפני מספר שבועות באמצעות חפץ חד בחדר האוכל בבית החולים: "תנאי העבודה קשים ובלתי נסבלים ואין לנו אבטחה שתגן עלינו"

המרכז לבריאות הנפש כפר שאול

חולה המאושפז במחלקה הסגורה במרכז לבריאות הנפש כפר שאול היכה אתמול (ב') באגרוף אחות בעת משמרת ערב. על אף התקיפה החליטה האחות להמשיך את המשמרת ולהעניק טיפול למאושפזים במחלקה.

"יש כאן עומס במחלקה", אומרת אביבה אילוז, האחות שהותקפה. "במקום 32 מטופלים, יש 36 וזה מגיע עד 46 מטופלים. הם לא יכולים לזוז, כולם באותו מקום. אלה הם תנאי עבודה קשים ובלתי נסבלים, ולצד זה צריך להתמודד עם אלימות, ואין לנו אבטחה שתגן עלינו".

האחות אביבה אילוז. חטפה אגרוף ממאושפז והמשיכה לעבוד

אין זו הפעם הראשונה שבה אילוז מותקפת על ידי חולים. לפני מספר שבועות נדקרה באמצעות חפץ חד בחדר האוכל.

"זה רק עניין של זמן עד שמישהו מהעובדים ישלם בחייו והמדינה לא עושה כלום", אומר יו"ר חטיבת בתי החולים בהסתדרות האחיות, שאול סקיף. "העומס בלתי נסבל. בלילות חלק מהחולים מועברים למחלקות אחרות כדי שיוכלו לישון. העובדים במחלקות הסגורות נמצאים ברמת סיכון גבוהה מאוד והצפיפות מקשה עליהם. אין כוח אדם, יש צפיפות, אבל צוות האחים והאחיות ממשיכים לעבוד עבור המטופלים".

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, נוכח האלימות הגואה בבתי החולים, הסתדרות האחיות הכריזה על סכסוך עבודה ופנתה אתמול (ב') לרוה״מ בנימין נתניהו בדרישה לקיים דיון חירום יחד עם שרי האוצר הבריאות והמשפטים. "המקרים הפכו ליותר קשים, עד לסכנת חיים. בתי החולים ומוסדות הבריאות הקהילה ובריאות הציבור הפכו לזירת קרב. האחיות שעובדות בעומסים בלתי נסבלים ונלחמות להעניק למטופלים טיפול רפואי ראוי בתנאים לא אפשריים, נאלצות מתוך חשש להסתכל היום גם מעבר לכתף מהיכן תגיע האלימות. האם ייתכן כי אחיות וצוותים רפואיים יפחדו במקום עבודתם?", כתבה יו"ר הסתדרות האחיות במכתב לנתניהו.

כהן סיימה את מכתבה לראש בבקשה שיתערב לפתרון המצב: "צריך להפסיק את המראות הבלתי נסבלים של מטופלים הממתינים שעות לטיפול בחדר המיון. אנחנו דורשים לשנות את סדר העדיפות הלאומי באמצעות הצבתה של מערכת הבריאות ועובדיה בראש. הפתרונות ידועים, נדרשת רק החלטה למיגור האלימות ופתרון העומסים, בין השאר באמצעות החמרת הענישה נגד אלימות כלפי עובדים במערכת הבריאות והקצאת כוח אדם להפחתת העומסים".

נושאים קשורים:  אלימות כלפי צוות רפואי,  בית החולים כפר שאול,  עומס בבתי החולים,  חדשות,  הסתדרות האחיות,  סכסוך עבודה,  אלימות בבתי החולים
תגובות