• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מומחית לגלאוקומה וניתוחי עיניים הצטרפה למרכז הרפואי זיו בצפת

ד"ר אירנה אפשטיין, מומחית לכירורגיה של העין, תחזק ותקדם את השירות הניתן במרפאת הגלאוקומה ב"זיו"

ד"ר אוצם חסיד וד"ר אולגה זורינם ממרפאת הגלאוקומה ב"זיו"

מרפאת הגלאוקומה במרכז הרפואי זיו מרחיבה את פעילותה ולשם כך גייסה את ד"ר אולגה זורינם, מומחית לגלאוקומה וכירורגיה של העין לצוות מחלקת העיניים. את המרפאה מנהלת ד"ר אירנה אפשטיין ואת מחלקת העיניים וניתוחי עיניים מנהל ד"ר אוצם חסיד.

ד"ר זורינם, בת 41, התמחתה בגלאוקומה בבית החולים הלל יפה בחדרה. בעשר השנים האחרונות עבדה בבית החולים העמק בעפולה, שם טיפלה במקרים מורכבים במיוחד שחייבו ניתוחי עיניים.

ד"ר חסיד אמר על הצטרפותה של ד"ר זורינם למחלקה: "הדבר יאפשר חיזוק וקידום השירות הניתן במרפאת הגלאוקומה ובטיפול בקטרקט, בכלל זה ניתוחים מתקדמים".

גלאוקומה הוא שם כולל למספר מחלות הפוגעות בעצב הראייה עקב עליה בלחץ התוך העין. אין הוא מתבטא בכאב אולם החמרתו גוררת נזק עצבי שעלול לגרום לעיוורון.

"יש חשיבות רבה לגילוי מחלת הגלאוקומה בשלביה המוקדמים, בעיתוי שבו ניתן עדיין להציל את הראייה על ידי טיפול תרופתי בלבד", אמרה ד"ר זורינם. "כאשר המחלה מאובחנת באיחור, יש צורך בהתערבות כירורגית, אבל רצוי להימנע מכך. המחלה מופיעה לרוב בסביבות גיל 50. לכן מומלץ שכל אדם מעל גיל 45 ייבדק לפחות פעם בשנה, על אחת כמה וכמה אם הוא נמצא באחת מקבוצות הסיכון, ביניהן: מי שבמשפחתו חולי גלאוקומה, חולי סוכרת, או מחלות לב וכלי דם.

"הבעיה עם הגלאוקומה היא בכך שהחולה איננו חש כאב בעין ולפעמים כלל לא מודע לקיומה. מכנים את המחלה 'הגנב הסמוי של הראייה'. במרבית המקרים היא מאובחנת באקראי או בשלביה המאוחרים, כאשר מטופלים מתלוננים על צמצום שדה הראייה".

שכיחות הגלאוקומה באוכלוסיה - 3% והיא עולה ככל שמתבגרים. כ-90% מהמטופלים המאובחנים עם גלאוקומה, מטופלים בטיפול תרופתי בלבד ואינם נזקקים להליך כירורגי פולשני. כאשר חלה החמרה במחלה או גילוי מאוחר שלה, ניתן לטפל בעזרת לייזר על אזור ניקוז נוזלי העין, או  בהתערבות כירורגית שתכלול ניתוח סינוני (פילטריזציה) להגברת ניקוז הנוזלים מהעין.

נושאים קשורים:  גלאוקומה,  ד"ר אולגה זורינם,  ד"ר אירנה אפשטיין,  ד"ר אוצם חסיד,  בית החולים זיו,  ניתוחי עיניים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.06.2018, 11:30

אוף... למה הלכתי להתמחות ברפואה פנימית ולא ברפואת עיניים או אף אוזן וגרון? מה בדיוק חשבתי לעצמי