• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ליצמן: "בית החולים קפלן איננו ראוי לטפל בחולים". ה"כללית": "הממשלה מרעיבה תקציבית את בתיה"ח שלנו"

בעקבות ביקורת שערך משרד הבריאות לאחרונה בבית החולים, הטיח סגן שר הבריאות ביקורת קשה על מצב התשתיות של "קפלן" ועל ההחלטה השגויה לסגור את בית החולים השיקומי-גריאטרי הרצפלד

המרכז הרפואי קפלן ברחובות. צילום: דוברות קפלן

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגדיר את בית החולים הכללי קפלן ברחובות כ"בית חולים שאיננו ראוי לטפל בחולים". כך דווח אמש (א') במהדורת החדשות בערוצים 12 ו-13 .

בדיווח הוצג מכתב שסגן השר שיגר ישירות למנכ"ל שירותי בריאות כללית נועז בר-ניר וצעדו הוגדר כמתקפה חזיתית נגד בית החולים קפלן ברחובות - מהלך חריג ונדיר למדי.

המכתב נשלח בעקבות ביקורת שערך משרד הבריאות ב-7 במרץ בבית החולים קפלן.

ממצאי הביקורת כפי שצוינו במכתב סגן השר: "נצפו (בביקורת, עליה דווח לי) תשתיות מיושנות שלא ראויות למטופלים במדינת ישראל בשנת 2018. מחלקות פנימיות שבהן שישה מטופלים בחדר אחד, חדר שירותים אחד לשני חדרים (כלומר ל-12 מטופלים), מקלחת אחת בקצה המסדרון. כנ"ל גם לגבי מחלקות כירורגית ויולדות". בדיווח הוצגו צילומים שנעשו ב"קפלן" בידי הטלוויזיה ובהם נראתה מחלקת אשפוז ליולדות שבה המקלחת נמצאת בקצה המסדרון.

בהמשך המכתב מתייחס ליצמן לתכנית לסגור את בית החולים השיקומי-גריאטרי הרצפלד ומחלקותיו אמורות להיקלט במבנה הנבנה עתה במתחם "קפלן". בנייתו צפויה להסתיים ב-2019.

"מאז 2009 ועד היום", כתב סגן השר במכתבו למנכ"ל "הכללית", שבבעלותה שני בתי חולים אלה, "נסגרו שתי מחלקות גריאטריה שיקומית בבית החולים הרצפלד ושתיים נוספות של סיעודי מורכב עתידות להיסגר, ככל שבית החולים הרצפלד יעבור למבנה החדש שלו במתחם קפלן. מיותר לציין כי אנו רואים צורך גדל והולך – שעתיד עוד להתגבר – במיטות גריאטריות פעילות ושיקומיות במדינת ישראל ואין כל הגיון בסגירות מחלקות אלו. פעולה זו הפוכה לפעילות הנדרשת לאור הזדקנות האוכלוסיה. אני מודע לכך", ציין ליצמן, "שב-2009 הוסכם על כך, אבל המציאות השתנתה".

תגובת שירותי בריאות כללית שהובאה בדיווח: "מערכת הבריאות כולה נמצאת בגירעונות ענק והגיעה השעה לטפל באופן אמיתי בסוגיה זו. לא ייתכן כי הממשלה תמשיך להפקיר ולהרעיב תקציבית את בתי החולים של הכללית ובמקביל תדרוש שיפוץ תשתיות בעלות של מאות מיליוני שקלים. בנוגע לבית החולים הרצפלד, משרדי הממשלה אינם מתואמים - בעוד שמשרד האוצר דורש מהכללית לסגור את בית החולים, משרד הבריאות מנחה את ההפך".

נושאים קשורים:  בית החולים קפלן,  הכללית,  ליצמן,  תשתיות,  בית החולים "הרצפלד",  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
07.05.2018, 10:07

גם ליצמן אינו ראוי להיות שר (או סגן שר) - כך שאתם תיקו.

אנונימי/ת
07.05.2018, 19:20

לגמרי

אנונימי/ת
07.05.2018, 11:35

ליצמן נלחם להעברת מטופלים מקפלן לבייבי החדש שלו באשדוד. כל האמצעים כשרים בהשגחת הבד"צ

אנונימי/ת
07.05.2018, 13:58

משרד הבריאות צודק. ככה זה ב"כללית"- ספינת הדגל בילינסון זוכה לכל הקידום והאמצעים, בעוד שה"פריפריה" הנמצאת רק 35 ק"מ דרומה, קורסת.

אנונימי/ת
08.05.2018, 13:28

נכון לגמרי.
וחבל- בקפלן ישנם צוותים נ ה ד ר י ם!!

אנונימי/ת
07.05.2018, 16:55

גם בי"ח ערמל בחיפה אינו ראוי להיות בית חולים. לא לקנא במי שזקוק לו.

אנונימי/ת
07.05.2018, 19:22

אז שאני אבין, בית החולים עבר את מבדקי האיכות של האקרדיטציה בהצטיינות. אז או שסגן הזר טועה או שתעודת האקרדיטציה לא שווה את הנייר שעליו הודפסה

אנונימי/ת
07.05.2018, 19:25

לגמרי נכון
היכן כאן כבוד הפרופסור ליצמן?

07.05.2018, 19:23

בית חולים קפלן מעולה מכל הבחינות מניסיון של שנים רבות
ילדי עברו ניתוחים שם בהצלחה עם רופאים מלאכים ממש
נראה לי ששר הבריאות עלה על עץ גבוה מאד שיקשה עליו לרדת ממנו
משרד הבריאות צריך להשתנות חזק ולזרום עם העובדים העושים ימים כלילות למען המטופלים
ושוב זו פוליטיקה מכוערת על גבי אנשים טובים
אליהו
אלעד

אנונימי/ת
07.05.2018, 19:52

שר בריאות הזוי ומושחת שדואג רק לכת הפרימיטיבית שלו-סליחה הוא בכלל סגן שר עם משרד מלא אימפוטנטים מלכחי פנכה שילך לעזאזל הוא וכל הגורניקים המטורללים שלו

אנונימי/ת
07.05.2018, 20:44

ביולדות יש מקלחת לכל חדר, כנראה הכוונה היא לחדר הלידה, שם יש מחסור במקלחות

אנונימי/ת
07.05.2018, 20:49

שלום רב שימו לב שמשרד הבריאות זה דבר חדש. כל השנים לא ידענו על קיומו ורק מדי פעם נתנו את משרת שר למישהו אחר לפי המפתח הקואליציוני. לא היתה לו שום השפעה על מצב הבריאות בישראל ופתאום מתריע שהדגים בגוש דן מקולקלים וכן המים המיניראלים ולמחרת בבקר אומר שהכל תקין . וכאשר הגיעה אליו תלונה מאלה התמימים שיטפל למשל במיני שרלטנים שמתחזים כרופאים וגורמים לנזקים "יטפל" בזה כיד הבירוקראטיה הטובה עליו ותוצאה: יוק.
החושך הולך ומשתלט עלינו עם מינויים של מיני חשוכים למשרות שונות ומקלקלים.
בן גוריון הקים את המדינה וגם מכר אותה לדתיים לדראון עולם.
מה הקשקוש הזה על בית שימוש בקצה הפרוזדור במחלקת היולדות של בית חולים קפלן? מניין השקר הזה? והלא המחלקה הזו חדישה כמו מלון חמישה כוכבים!!
ההצהרות האלה של ליצמן מתאימה בדיוק לפרסונה הזו. התנהגותו בהזדמנויות אחרות שלא יוכל להיות באולם שם ישנן גם נשים מעוררת גועל נפש. וכל זה למִצעַר.

אנונימי/ת
07.05.2018, 21:03

אז שמשרד הבריאות יתן תקציב לשיפוצים. העיקר לצאת באמירה מכפישה.

אנונימי/ת
07.05.2018, 21:03

אז שמשרד הבריאות יתן תקציב לשיפוצים. העיקר לצאת באמירה מכפישה.

אנונימי/ת
07.05.2018, 21:48

שלום לטייחים. בית החולים קפלן בעייתי כבר שנים רבות וסבל מניהול כושל של 3 מנהליו האחרונים. הדברים ידועים לתושבי רחובות והתייחסותם לקפלן ידועה ושלילית. הסקרים הוכיחו כי בית החולים מדורג נמוך בשביעות הרצון של החולים.
תקוותם של תושבי רחובות שביה״ח באשדוד ינקז חלק גדול מפעילותו של קפלן וישפר אולי את העומס הבלתי נסבל על בית החולים נכזבה עם הכנסתו של הרצפלד לתוך קפלן. הסיבות למצב הזה שונות אך הן לא משנות את העובדות. זהו בית חולים בדיוק כהגדרת השר. מה הפיתרון ? קודם כל להודות בבעיה ולהפנים אותה. אותו דירוג המוצג כאילו בית החולים עומד בתקנים בינלאומיים הוא מצג שווא והרופאים יודעים כי הקשר בין הדירוגים למציאות לא קיים. מחקר שמציג את הההדרדרות בתחום הרשלנות הרפואית והתביעות המשפטיות מלמד על האמת במערכת הבריאות.
מערכת הבריאות בקריסה שנים וקפלן הוא אחת הדוגמאות. קוסמטיקה וטיוח לא פותרים בעיות. הכותב הוא ״לקוח״ היכול לכתוב ספר עם תושבים רבים על חוויותיהם מקפלן. רובן ברוח דברי השר.

אנונימי/ת
07.05.2018, 22:32

קרוב שלי עבר ניתוח בקפלן ואני יכול להעיד שמדובר בתת רמה של בית חולים. 5 פעמים הוכנס לו גסטרוסטום שהתברר שחלקיו אינם מתאימים. תת רמה רפואית מהמדריגה הראשונה.

אנונימי/ת
07.05.2018, 22:34

תור לניתוח בקפלן קרוב ל-3 שנים ! זה בעיה ומעוד רציני ; ולא מקובל ברפואה .
מי אשם על זה?
אין שירות שר״פ , אין שירות מושלם, אין ססיות - אז אין פתרון לקיצור תורים .

אנונימי/ת
07.05.2018, 22:35

בית חולים קפלן אכן אינו ראוי לטיפול בבני אדם. אלא אם הכנסת גסטרוסטום 5 פעמים באותו אדם כשהחלקים אינם נמצאים או אינם מתאימים נחשבת כטיפול מתאים. מצד שני יתכן שניסו עליו כפי שניסו בבית החולים הרצפלד בלי קבלת אישור.

אנונימי/ת
07.05.2018, 23:58

הבעיה אינה קפלן. הבעיה היא שורשית של כל מערכת האשפוז. לפי משנתו של ליצמן, כל בתי החולים של קופת חולים למעט בילינסון, אינם ראויים לטיפול בחולים. הגיע הזמן לרשות אשפוז אחת ללא משוא פנים וללא הפרדה בין בתי החולים של הקופה ואלו הממשלתיים. הכפילות הביוקרטית הקיימת בין משרד הבריאות להנהלת הקופה היא בעוכרי כל מערכת הבריאות. הגיע הזמן שגם הקופה תכיר בעובדות אלו ותסכים "לרדת מנכסיה" ולתרום לרשות אחת תחת קורת גג אחת, ולא לתרום לכל הפקידות היושבת ברחוב ארלוזרוב. את הכספים שיתפנו מהפקידות הבכירה ניתן יהיה להעביר לשיקום קפלן ועוד בתי חולים אשר תנאי האשפוז בהם מתאימים לימי הביניים ואינם מכבדים את צנעת הפרט. כנ"ל לגבי הדסה אשר מזמן אינו עומד ברשות עצמו אלא נתמך ע"י הפילנטרופים ממשרד הבריאות ומיישר קו בכפוף להנחיות העסקונה הדתית.
ועוד מילה על האקרדיטציה. לפני תהליך של אקרדיטציה, כל מוסד רפואי נכנס לכוננות ספיגה, זאת כשנה טרם המבדק. מה שחשוב זה לקבל את הסטמפה ולהתפאר באסמכתא המצורפת. צריך לשנות מהיסוד את הכללים. מבדק אמור להיעשות על מנת לשקף בזמן אמת את הפעילות הרפואית של המוסד על מרכיביו השונים, כולל מבנה בית החולים. התנאים והתחזוקה, ולא להיות מטרה אלא אמצעי לשיפור הקיים. במתכונת הנוכחית נייר האקרדיטציה הוא דגל סרק לנופף בו למנהלי בתי החולים. זאת "תעודה" וירטואלית שנועדה לכסות את ערוותם של הנהלות בתי החולים ותו לא. דינו של הנייר החתום הוא כדין שטר ערבות ללא כיסוי.

08.05.2018, 05:49

ליצמן הכי לא ראוי להיות שר הבריאות!!!
לא ראיתי אותו יוזם למען בתי החולים.
לא ראיתי אותו יוזם למען מערכת הבריאות הציבורית שהולכת ומתדרדרת!
את הכוחות שלו הוא מפנה בעיקר למגזר שלו

אנונימי/ת
08.05.2018, 12:15

ליצמן אשם בכך אז על מי הוא מלין?

אנונימי/ת
08.05.2018, 12:53

ואני כבר שמחתי כששר הבריאות אמר שמערכת הבריאות שלנו היא מהטובות בעולם...

אין ספק שליצמן ולמשרדי מוכיחים עצמם לא ראויים לנהל מערכת מורכבת כמו מערכת הבריאות. זוכרים שלפני מספר חודשים הציע לקופ"ח למכאת קפלן ללרומית ? היום המקום אינו ראוי להיות בי"ח. לעשן זה טוב, למכור לעולם קנבס (סמים למי שלא ידע ) זה בסדר. הקמת ארגון מנכ"לי קופות חולים זה לא טוב, להקים מנהלת לבתיה"ח הממשלתיים זה בסדר. להגביל כול פעילות של מנהלי בתי"ח ממשלתיים זה בסדר, לא לתת תקנים לצוותים זה בסדר, לא להרים שום דבר חדש זה בסדר. בקיצור ליצמן טועה לכול אורך הדרך וההחמרה של המצב במערכת הבריאות תלויה רק במחדלים של ליצמן. צריכה התעוררות של ראש הממשלה שהוא שר הבריאות.

אנונימי/ת
09.05.2018, 21:44

ד״ר אייליג הוא מרדים ? לא ? עצוב שדווקא הוא מתייחס לקנביס כאל סם. זוהי תרופת פלא שעוזרת לחולים. ידוע בכל מרפאת כאב. יותר טוב מתן נרקוטיקה כמו מורפין ? זה הרבה יותר סם. חבל שרופא הקרוב לתחום מתבטא בצורה כזו.

יש מקלחת ליד כל חדר במחלקת יולדות. פרסום שקרי ומקומם. מתאפק לא להשתמש במילים חריפות הרבה יותר...

אנונימי/ת
08.05.2018, 20:58

ראו דו"ח מבקר המדינה. ד"ר ליצמן קבע: עישון טוב לבריאות !!!

אנונימי/ת
08.05.2018, 21:16

שמישהו יזכיר לי - ליצמן הזה, זה שר הבריאות שמעודד עישון?

אנונימי/ת
11.05.2018, 15:11

אז תתפטר ליצמן וחבורת המאכרעם

אנונימי/ת
12.05.2018, 13:22

גם שר הבריאות לא ראוי אני מצטרף לאחרים ומבקש להוסיף לרשימה את מאיר העלוב את הזיו המביש את וולפסון שאין מילים . הגישה של משרד האוצר לבתי החולים גורם למצב הזה.

למה מאיר עלוב?

אנונימי/ת
14.07.2018, 14:27

ד"ר שניידר, האם בתמיהתך על מאיר אתה בעצם מסכים שזיו מביש וולפסון אין מילים?

אנונימי/ת
13.05.2018, 10:45

ליצמן אינו ראוי להיות סגן שר הבריאות ובוודאי שלא שר הבריאות.עסקן מושחת
שהורס את מערכת הבריאות האישפוזית וגם הקהילתית . יש להעמידו לדין על עברותיו.